افزایش قیمت سیمان برای سال ۹۳ تصویب شد

0
افزایش نرخ فروش سیمان برای سال ۹۳ امروز به تصویب انجمن صنفی کارخانجات صنعت سیمان رسید.

محمد اتابک در گفتگو با بورس نیوز ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مصوبه انجمن، افزایش ۱۵ تا ۲۱ درصدی نرخ فروش داخلی سیمان است که از ابتدای سال ۹۳ اعمال می شود.

این مقام مسئول افزود: میزان افزایش قیمت ها در بازه تعیین شده برحسب نوع و تیپ سیمان تولیدی کارخانجات در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: محدوده افزایش ۱۵ تا ۲۱ درصدی نرخ فروش داخلی سیمان برحسب قیمت تمام شده کارشناسی شده توسط انجمن و با همکاری هلدینگ های صنعت سیمان تعیین شد و در نهایت به تصویب هیأت مدیره انجمن رسید.

اتابک در خصوص افزایش نرخ های سیمان صادراتی نیز اعلام کرد: برای سیمان صادراتی نیز محدودیت قیمتی اعمال گردیده تا قیمت های فروش از نرخ تعیین شده کمتر نباشد. اما میزان رشد نرخ های فروش خارجی تابع نرخ های داخلی بوده و درصد افزایش آن بیش از درصد افزایش نرخ های فروش داخلی اعمال خواهد شد.

اتابک در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: تعیین نرخ های فروش صادراتی به گونه ای خواهد بود که بهای سیمان تولیدی تمامی کارخانجات در مرزهای کشور در یک محدوده معین باشد و میزان افزایش انواع محصولات صادراتی نیز با توجه نوع آن و نیز فاصله کارخانجات تولیدی سیمان تا مرزهای صادراتی، تعیین خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ