مقایسه دیدارهای اشتون با درخواست رد شده احمدی‌نژاد + عکس

0
غربی‌ها و حامیان داخلی‌شان دیدار اشتون با فتنه گران را عادی می دانند. این در حالی است که ۶ سال قبل، آمریکا اجازه بازدید احمدی‌نژاد از محل حادثه ۱۱ سپتامبر را نداد.
 بسیاری از سیاسیون داخلی ذوق زده از روابط جدید ایران و غرب رفتار غیرعرف کاترین اشتون در دیدار با تنی چند از فعالان فتنه را در حالی توجیه می کنند که ۶ سال قبل، آمریکا در شرایطی مشابه اجازه بازدید رییس جمهور ایران از یک محل مورد درخواست او را نداده بود.

بحث بر سر چرایی دیدار اشتون با فعالان فتنه در تهران به مجلس شورای اسلامی کشیده شده و روز گذشته نمایندگان مردم، توضیحات وزیر اطلاعات و معاون وزیر خارجه در این زمینه را قانع کننده ندانستند.

این در حالی است که سخنگوی کاترین اشتون به صراحت اعلام کرده است که دیدارهای مذکور با هماهنگی قبلی انجام شد بود. به گفته مایکل مان، اشتون “می‌خواست با برخی از سازمان‌های جامعه مدنی دیدار کند و بالاخص علاقه‌مند بود که با فعالین زن ملاقات کند. این ملاقات‌ها در شب شنبه هماهنگ شدند. فکر می‌کنم به‌خوبی مشخص بود که این دیدارها طی این سفر رخ خواهند داد”.

با این وجود برخی افراطی های حامی دولت تدبیر و امید، توضیح خواستن از مسئولین در خصوص دیدارهای اشتون در تهران را زیاده روی می دانند؛ این در حالی است که تاریخ نشان می دهد خود غربی ها نیز چنین درخواست هایی را تحمل نکرده اند.

وبلاگ ستار بهشتی نام فتنه گران مادر ستار بهشتی عکس فتنه گران حملات ۱۱ سپتامبر جرم نرگس محمدی بیوگرافی ستار بهشتی اسامی فتنه گران اتهام نرگس محمدی
دیدار کاترین اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی

به عنوان مثال، ۶ سال پیش در سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک، درخواست او مبنی بربازدید از محل حملات ۱۱ سپتامبر، موجی از اعتراضات و واکنش ها را در میان مسئولین آمریکایی برانگیخت و سرانجام نیز اجازه چنین امری داده نشد.

باراک اوباما، هیلاری کلینتون، رودی جولیانی شهردار نیویورک در سال ۲۰۰۱ و فرماندار میت رامنی همگی به این موضوع واکنش نشان دادند.

وبلاگ ستار بهشتی نام فتنه گران مادر ستار بهشتی عکس فتنه گران حملات ۱۱ سپتامبر جرم نرگس محمدی بیوگرافی ستار بهشتی اسامی فتنه گران اتهام نرگس محمدی
محل حادثه ۱۱ سپتامبر که اجازه بازدید احمدی‌نژاد از آن داده نشد

رودی جولیانی، شهردار وقت نیویورک در زمان حملات ۱۱ سپتامبر با صدور بیانیه‌ای این درخواست را مایه «انزجار» توصیف کرد و نوشت: “این (محمود احمدی‌نژاد) مردی است که آمریکا و اسرائیل را تهدید کرده‌است، به پسر بن لادن و سایر رهبران القاعده پناه داده‌است، برای شورشیان عراقی سلاح می‌فرستد و در پی دستیابی به سلاح اتمی است. کمک به احمدی نژاد برای دیدار از محل حملات ۱۱ سپتامبر – محلی مقدس برای همه آمریکایی‌ها – مایه انزجار است.”

موج واکنش ها به حدی بود در نهایت مقامات شهر نیویورک درخواست احمدی‌نژاد را به بهانه واهی و مضحک انجام عملیات ساختمانی(!) در محل مذکور رد کردند.

با وجود این تجربه واضح و روشن از رفتار آمریکایی ها و غربی ها در رد درخواست ساده بازدید رییس جمهور ایران از یک محل، معلوم نیست چرا آنها دیدار اشتون با فعالان فتنه در تهران را امری عادی می دانند و از آن بدتر برخی وادادگان داخلی نیز به توجیه آن می پردازند.

صراط
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ