دو کلاهبردار مرد معروف دستگیر شدند

0

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند درباره جزئیات دستگیری این دو کلاهبردار حرفه‌ای اظهار کرد: اواخر اردیبهشت امسال خانمی جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و کلانتری شهر ری، شکایتی درباره کلاهبرداری دو مرد دریافت کرد که در ادامه پرونده‌ای تشکیل شد که دستور شناسایی و دستگیری متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی در ادامه به حضور شاکی پرونده در پایگاه نهم اشاره کرد و درباره اظهارات وی گفت: این خانم با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ادعا کرد که روز بیستم اردیبهشت سال جاری دو مرد جوان حدوداً ۳۵ ساله که یکدیگر را «بهروز» و «رامین» صدا می‌کردند به مغازه تزئیناتی او مراجعه و کاغذ دیواری را به ارزش یک و نیم میلیون تومان سفارش دادند. وی پس از خرید از آن‌ها درخواست کرده که کارت بانکیشان را بدهند تا مبلغ را با استفاده از دستگاه پوز برداشت کند اما فردی که رامین نام داشته درخواست می‌کند که خودش کارت بکشد؛ این خانم نیز دستگاه کارتخوان را در اختیار رامین می‌گذارد اما در این حین بهروز به بهانه پرسیدن قیمت کالاهای دیگر با این خانم صحبت می‌کند و کمی بعد رامین می‌گوید که مبلغ دو میلیون تومان کارت کشیده و این خانم باید ۵۰۰ تومان را به صورت نقد پس بدهد.

وی افزود:‌ این خانم اظهار می‌کرد که پس از مشاهده رسید دستگاه کارتخوان‌، ادعای وی را باور کرده و پس از تحویل دادن کالاهای خریداری شده، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز به وی پرداخت کرده است؛ تا اینکه چند روز پس از این اتفاق این خانم در حال حساب و کتاب بوده که متوجه یک کسری مالی شده و با بررسی دقیق تر متوجه می‌شود دو پرینت یکسان از دستگاه کارت خوان در اختیار دارد و رامین به جای کشیدن مبلغ، پرینت قبلی کارتخوان را به وی تحویل داده است.

سرهنگ یوسف وند با بیان اینکه بر اساس اظهارات شاکی، دستگیری دو کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در همین زمان پرونده های مشابه دیگری نیز به این پایگاه ارجاع شد گفت: در تحقیقات میدانی متهمان و مخفیگاه آنان در شهر ری شناسایی شد؛ همچنین نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای شهر ری، متهمان روز سی‌ام تیر ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.

بر اساس اعلام پلیس و به گفته وی، هر دو متهم با پذیرش جرم ارتکابی به هفت فقره کلاهبرداری دیگر اعتراف کردند و اظهار داشتند که تا کنون مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از فروشندگان کلاهبرداری کرده‌اند. همچنین این دو نفر به مواد مخدر اعتیاد دارند.

سرهنگ یوسف وند با اعلام این موضوع از شهروندانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، دعوت کرد تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه نهم پلیس آگاهی واقع در میدان هادی ساعی خیابان آستانه مراجعه کنند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه کسبه‌ای که از دستگاه پوز بانکی برای دریافت وجه کالای فروخته شده استفاده می کنند باید از یک دستگاه مکمل ورود رمز در کنار دستگاه اصلی پوز استفاده کنند، گفت: این افراد باید از در اختیار گذاشتن دستگاه پوز به سایر افراد خودداری کنند. همچنین به محض دریافت دستگاه پوز از بانک بلافاصله رمز اولیه آن را تغییر دهند و کلیه برنامه‌های دستگاه کارت خوان را فرا بگیرند تا با کد گذاری مناسب از وقوع جرائم مشابه جلوگیری کنند./ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ