کف قیمت جهیزیه عروس چقدر است؟

0

بالا بودن هزینه‌های ازدواج در کشور یکی از مهم‌ترین چالش‌های جوانان در برهه کنونی برای تشکیل زندگی مشترک است؛ مسأله‌ای که در طی همه این سال‌ها به عنوان یک چالش جدی مطرح بوده و تشدید سال به سال آن باعث شده تا در طی سال‌های اخیر شاهد حذف خودجوش بسیاری از هزینه‌های مازاد از سوی خانواده‌ها برای تسهیل ازدواج باشیم، اما طی یک سال اخیر و در پی جهش دلار و رشد سطح عمومی قیمت‌ها، مسأله هزینه‌های ازدواج به یک مشکل اساسی تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

اگر پیش‌تر، برخی، هزینه برگزاری مراسم عروسی را به عنوان مشکل خود در ازدواج عنوان می‌کردند یا از بالا بودن قیمت سرویس طلا یا هزینه آتلیه گلایه می‌کردند، این روز‌ها تأمین وسایل حداقلی زندگی، فارغ از برگزاری یا عدم برگزاری تشریفات، بسیار مسأله برانگیز شده است.

وسایل موردنیاز یک زوج جوان برای آغاز زندگی، مواردی همچون یخچال، لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز، یک دست مبل، سرویس چینی، ۲ تخته فرش، جاروبرقی، سرویس خواب، سرویس پخت و پز، زودپز، مایکروفر، پلوپز، غذا ساز، قاشق و چنگال و لوازم پلاستیکی را شامل می‌شود و البته جهیزیه‌های معمول و متعارف بین خانواده‌های اصفهانی، مواردی دیگر همچون ماشین ظرف‌شویی، بخارشور، سرویس آرکوپال، بلور، آینه و کنسول، تزئینات دکوری، میز ناهارخوری، چای‌ساز، قهوه ساز، ساندویچ ساز و سایر موارد غیرضروری‌تری را نیز شامل می‌شود که در این گزارش از برآورد قیمتی آن پرهیز شده است.

یخچال فریزر

در حال حاضر قیمت یخچال ایرانی با کیفیت در بازار اصفهان برابر با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و البته یخچال‌های کوچک‌تری نیز وجود دارند که کیفیت آن‌ها نیز چندان مشخص نیست و قیمت‌هایی در محدود ۲ الی ۳ میلیون تومانی دارند، اما قیمت یخچال فریزر با کیفیت ایرانی که از نظر خدمات پس از فروش و سایر امور بتوان به آن اتکا کرد در همان محدوده ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد.

اجاق گاز

قیمت اجاق گاز فر دار ایرانی نیز از محدوده ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و مدل‌های با کیفیت آن تا حدود ۶ میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شوند.

مبل

قیمت یک دست مبل راحتی نیز از حدود ۶ میلیون تومان آغاز و تا چند برابر این قیمت نیز نمونه‌های متنوعی می‌توان در بازار پیدا کرد.

سرویس چینی

سرویس چینی ایرانی نیز به دلیل تنوع تعداد ظروف موجود در سرویس متغیر است و به طور کامل بستگی به نوع انتخاب افراد دارد. اما یک سرویس چای‌خوری چینی ایرانی قیمت ۱۸۵ هزار تومانی داشته و سرویس غذا خوری ۲۸ نفر پارچه آن نیز ۳۰۹ هزار تومان است.

سرویس کامل ۹۸ پارچه نیز بسته به کیفیت، قیمت متفاوتی دارد، اما به طور متوسط با حدود ۱۶۰۰ الی ۲ میلیون قابل خرید است، اما قیمت‌های به مراتب بالاتر از این نیز در بازار وجود دارد.

جاروبرقی

جاروبرقی در ساده‌ترین مدل‌ها از ۴۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود مدل‌های سطلی ایرانی آن نیز حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. جارو‌های سبک کره‌ای نیز حدوداً ۱.۵ الی ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

سرویس خواب

سرویس خواب در ساده‌ترین شکل خود حدوداً ۳ میلیون تومان و به طور معمول ۶ میلیون تومان است.

سرویس قابلمه

سرویس قابلمه ایرانی ۷ پارچه قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار تومان دارد و سرویس‌های مجهزتر در محدود ۵۰۰ الی ۹۰۰ هزار تومان قرار دارند. قیمت سرویس‌های خارجی از یک میلیون تومان بیشتر است و تا ۴ میلیون تومان نیز می‌رسد.

زودپز ایرانی ۶ لیتری نیز قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان دارد و قیمت برند‌های معتبر ایرانی نیز به بالای یک میلیون تومان می‌رسد؛ پلوپز ایرانی در حال حاضر در ارزان‌ترین قیمت در حدود ۳۰۰ هزار تومان است و برند‌های معمول بازار نیز ۳۸۰ الی ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

غذاساز

غذاساز نیز در حالت معمولی بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان است و پرفروش‌های این بازار، قیمتی در حدود یک میلیون و الی یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان به خود می‌بینند، البته تنوع قیمتی غذا ساز به دلیل چندکاره بودن آن بسیار بالاست و حتی قیمت‌های بالای ۳ میلیون تومان نیز در بازار مشاهده می‌شود.

مایکروفر

ارزان‌ترین مدل مایکروفر در بازار در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برند‌های معمول بازار، قیمت ۱.۵ الی ۲.۵ میلیون تومان دارند.

سرویس قاشق و چنگال

سرویس کامل قاشق، چنگال و کارد را می‌توان با قیمت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی تهیه کرد، اما سرویس‌های ساده‌تر نیز با قیمت ۱۱۲ هزار تومان در ساده‌ترین حالت و ۳۰۰ هزار تومان در حالت معمولی قابل خرید هستند.

قیمت سرویس پلاستیکی کامل نیز در حال حاضر در بازار در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

فرش

علاوه بر این، دو تخته فرش ۹ متری کاشان با کیفیت متوسط حدوداً با ۵ میلیون تومان قابل خرید است.

لباسشویی

لباسشویی ایرانی دستی یک میلیون تومان و خودکار دارای خشک کن نیز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. قیمت تلویزیون نیز از ۴ میلیون تومان آغاز می‌شود.

مجموعاً یک جهیزیه در ساده‌ترین شکل خود حدوداً ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد که هزینه‌های جانبی دیگری نیز در حدود ۱۰ میلیون تومان به آن باید اضافه کرد و البته تهیه هر کدام از اقلام با برند‌های معتبرتر و معمول بازار، به مراتب گران‌تر تمام خواهد شد، اما اعداد اعلامی تقریبا ارزانترین و ساده‌ترین کالا‌های موجود در بازار را شامل می‌شوند.

وسایل آشپزخانه هزینه های ازدواج ماشین لباسشویی لیست جهیزیه عروس با قیمت روز لیست جهیزیه ضروری مختصر و مفید لوازم خانگی ارزان قیمت قیمت یخچال فریزر قیمت ماشین لباسشویی قیمت لوازم خانگی قیمت سرویس قاشق چنگال قیمت سرویس قابلمه قیمت سرویس چینی قیمت جهیزیه معمولی قیمت جهیزیه کامل قیمت جاروبرقی قیمت اجاق گاز سرویس قابلمه ارزان قیمت دانستنی های قبل از ازدواج جهیزیه عروس جاروبرقی ارزان قیمت اخبار ازدواج

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ