جزئیات محکومیت قطعی ۳ جاسوس اسرائیل و انگلیس +اسامی

0

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نهمین نشست خبری خود با اشاره به نامگذاری روز هشتم شهریور به نام روز مقابله با تروریسم اظهار کرد: مردم و نظام ما و قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی قربانی تروریسم هستند و به همین دلیل روز هشتم شهریور روز مقابله با تروریسم نامگذاری شده است.

وی افزود: یک ماه قبل در حاشیه جلسه مسئولان خبری را اعلام کردم در ارتباط با یکی از عناصر وابسته انگلیس و از وابستگان به «بریتیش کانسل» که در آن زمان به خاطر عدم قطعیت حکم، اسم را اعلام نکردم اما کسانی که وابسته به این فرد بودند متوجه شدند. فرد مورد نظر ارس امیری بود که به واسطه ارتباط با بریتیش کانسیل و نفوذ فرهنگی در جامعه ما از طریق هنر و اقدامات براندازانه‌ای که در این مسیر انجام می‌داد مورد شناسایی قرار گرفت و  در دادگاه انقلاب محاکمه  و به تحمل ۱۰ سال حبس و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد. اخیراً حکم این عنصر وابسته در دادگاه به قطعیت رسیده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: فرد بعدی، علی جوهری جاسوس رژیم صهوینیستی است که با سرویس موساد در طی سالیان متمادی ارتباط داشت و حتی ملاقات‌هایی را با عناصر وابسته به این سرویس در کشورهای سریلانکا،هند، ماکائو و لائوس داشت و حتی به سرزمین‌های اشغالی مسافرت داشته  و مقدماتی برای اخذ تابعیت این رژیم انجام داده بود و ماموریت داشت اطلاعاتی را به ویژه در حوزه عمرانی و تونل سازی و قرارگاه خاتم به سرویس موساد بدهد که به تحمل ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و دو سال حبس بابت تحصیل مال نا مشروع و استرداد مبالغ دریافتی از سرویس جاسوسی محکوم شد.

اسماعیلی گفت: فرد بعدی انوشه آشوری است که فرد دو تابعیتی و دارای تابعیت انگلیس است. این فرد نیز به سرویس جاسوسی موساد متصل شده بود و امکانات فراوانی را از آنها گرفته بود و اطلاعات زیادی را از کشور ما به سرویس موساد منتقل می‌کرد که شناسایی و به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و دو سال حبس بابت تحصیل مال نامشروع و استرداد ۳۳ هزار یورو مبالغ مکشوفه محکوم شد.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ