چند نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند؟

0

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی با اشاره به ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir با خدمات دهی مناسب در خدمت متقاضیان است.

وی افزود: متقاضیان سفر اربعین حسینی می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی از طریق اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون «ظهر امروز چهارشنبه سوم مهرماه» یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: پیش بینی می شود که در روزهای آتی بر تعداد ثبت نام کنندگان افزوده شود بنابراین به متقاضیان توصیه می کنیم که نام نویسی خود را به روزها و ساعات آخر موکول نکنند.

وی تصریح کرد: به ترتیب استانهای تهران، خوزستان و خراسان رضوی در صدر ثبت نام کنندگان در سامانه سماح قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال برای سفر به پیاده‌روی اربعین حسینی نیازی به روادید وجود ندارد اما ثبت نام در سامانه و تکمیل اطلاعات باید انجام پذیرد، گفت: یکی از خدمات مهمی که ثبت نام در این سامانه برای جمعیت گسترده زائران اربعین حسینی براساس اجماع و تصمیم مسئولان کشور فراهم کرده موضوع پوشش بیمه ای و خدمات درمانی همه متقاضیان این سفر معنوی است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه هزینه بیمه ۱۵ هزار تومان و هزینه خدمات درمانی ۷ هزار تومان در سامانه در نظر گرفته شده است، گفت: هزینه بیمه هرزائر نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته اما بر تعهدات بیمه گر افزوده شده است.

وی افزود: با توجه به تجارب سالهای گذشته موضوع بیمه از ضروریاتی است که زائران کشورمان باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند؛ بنابراین توصیه می کنیم که همه متقاضیان هرچه سریعتر نسبت به نام نویسی و تکمیل اطلاعات در سامانه سماح مبادرت ورزند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ