نرخ‌ جدید بلیط پروازهای اربعین در سال ۹۸ اعلام شد

0

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام نرخ‌های بلیط پروازهای اربعین، تصریح کرد که بر فروش بلیط سفر به عتبات عالیات نظارت می‌شود.

سیدجواد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، از برنامه‌ریزی برای سفرهای زائران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: تیم‌های بازرسی سازمان حمایت آماده نظارت جدی و پیشگیرانه بر عملکرد آژانس‌های فروش بلیط و شرکت‌های هواپیمایی در سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان حمایت در راستای سفرهای زائران در ایام اربعین حسینی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش تقاضا برای عزیمت به عتبات عالیات و اهمیت موضوع ساماندهی قیمت بلیط هواپیما به مقصد نجف اشرف و بغداد، تمهیدات لازم از سوی این سازمان اندیشیده شده است، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان بر نحوه فروش بلیت‌ها نظارت کامل انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول امسال با تشکیل کارگروه مشترک حوزه‌های نظارتی و اجرایی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت این مسیرها با هماهنگی‌های انجام شده، همچون سال قبل قیمت ثابتی برای مقاصد پروازی نجف و بغداد تعیین شد.

احمدی با اشاره به اعلام نرخ‌های تعیین شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری به آژانس‌ها، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی در بازه زمانی بیستم تا سی ام مهرماه سال جاری در ایام اربعین موظف به ارائه بلیط با نرخ‌های تعیین شده هستند.

حداکثر نرخ بلیط رفت و برگشت اربعین

به گفته وی، حداکثر قیمت برای مسیر تهران – نجف / بغداد – تهران (بصورت رفت و برگشت)، ۲۲ میلیون ریال و برای مسیر مشهد – نجف / بغداد – مشهد (بصورت رفت و برگشت)، ۲۸ میلیون ریال تعیین شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه نرخ بلیط در مسیرهای یک طرفه معادل ۵۰ درصد نرخ بلیط مسیر دو طرفه بوده، نرخ بلیط کودکان را ۷۵ درصد نرخ بلیط بزرگسالان عنوان کرد.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد که در صورت خرید بلیط در کشور عراق نرخ بلیط در مسیر نجف – بغداد – تهران معادل ۱۰۰ دلار و مسیر نجف – بغداد – مشهد معادل ۱۳۰ دلار خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید بر نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان بر نحوه فروش بلیط عتبات عالیات،‌ تصریح کرد که در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که هیچ بلیطی حتی برای پروازهای فوق‌العاده و چارتری را به نرخ‌های بالاتر از نرخ‌های اعلامی نخرند، چراکه قیمت اعلام شده به عنوان سقف نرخ تعیین شده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: در طول برگزاری طرح نظارت بر نرخ بلیط‌ها در این ایام، هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام کنند، یا از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری­ به‌نشانی ­www.cao.ir­­ در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ