از آزار دختران خردسال از سوی فیلمساز قلابی تا اعدام رمال متجاوز

0

نخستین جنایت تیر ماه سال گذشته مربوط به مرد جنایتکاری است که سوم تیر ماه به بهانه پیدا کردن گنج کارمند بانک، همسرش و دو پسر دو قلوی آنها را به قتل رسانده بود.همزمان با مراجعه مردی‌ و اعلام فقدانی خانواده چهارنفره برادرش، پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی در کلانتری ۱۲ مارلیک تشکیل شد.

این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که مدت یک هفته است که از برادرش (مرتضی )، زن برادرش (رقیه) و دو طفل هشت ساله آنها (محمد و مهدی) بی‌خبر است که با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد. تحقیقات میدانی نشان داد که مرتضی کارمند یکی از شعب بانک است که پس از فراغت از کار در یکی از‌بنگاه‌های معاملات ملکی‌ شهر مشغول به فعالیت است. این فرد خرید و فروش عتیقه نیز انجام می‌دهد. بررسی‌ها نشان داد که مرتضی در روز آخر قبل از فقدانی با فردی به نام «اصغر» که دارای سوابق متعددی است دیده شده است.

سرانجام با تحقیقات پلیسی ردپای اصغر در پرونده فقدانی مرتضی دیده شد و کارآگاهان پس از شناسایی محل زندگی وی در مارلیک با اخذ مجوز قضایی، نسبت به دستگیری او اقدام کردند که پس از دستگیری در بازرسی از خودروی اصغر علاوه بر کشف یک قبضه اسلحه‌کمری، مدارک هویتی متعلق به فقدانی و همچنین دو النگو متعلق به رقیه نیز کشف شد. با کشف اموال و مدارک هویتی مرتضی، اصغر لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت خانوادگی برداشت وگفت: با توجه به خرید و فروش عتیقه از سوی مرتضی، به طمع کسب مال نقشه قتل وی را کشیده و با همدستی سه تن دیگر او و همسرش را در باغی در بیجار به قتل ‌رساندیم. متهم در اعترافات خود عنوان کرد که مرتضی برای خرید عتیقه به همراه همسر و دو فرزندش، راهی بیجار شدند و پس از فریب آنها، دو کودک هشت ساله‌اش را که یکی از آنها از ناحیه دست معلول بود را در صندوق عقب خودرو گذاشتیم که در حین برگشت به تهران متوجه شدیم که این دو طفل به علت کمبود هوا جان خود را از دست داده‌اند.

کودکان قربانی فیلمساز قلابی

در دومین ماجرا ۱۲ تیر سال ۹۲،مرد میانسالی که با معرفی خود به عنوان مدیر یک پروژه سینمایی اعتماد والدین را جلب کرده و از دختر بچه ها سوءاستفاده می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد. راز اقدامات مجرمانه مرد تبهکار همزمان با شکایت خانواده دختر بچه ۶ ساله ای به نام نیلوفر در کلانتری ۲۵ مشهد فاش شد. آنها در شکایت خود به ماموران گفتند: چند روز قبل مرد میانسالی سراغ ما آمد و مدعی شد قصد دارد از دخترمان در یک پروژه سینمایی استفاده کند.

به‌دلیل اینکه تصور نمی‌کردیم او دروغ می‌گوید و حرف‌هایش را باور کرده بودیم با این درخواست موافقت کرده و اجازه دادیم دخترمان را برای تست بازیگری همراه خود ببرد. مرد تبهکار هر روز صبح دخترمان را با خود می‌برد و بعدازظهر او را باز می‌گرداند. پس از چند روز رفتار دخترمان تغییر کرد و ما به این موضوع مشکوک شدیم. وقتی موضوع را از نیلوفر کوچولو پرسیدیم، او مدعی شد مدیر قلابی پروژه سینمایی او را هر روز به خارج از شهر منتقل و در آنجا مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. وقتی از این موضوع مطلع شدیم، تصمیم گرفتیم با مراجعه به پلیس شکایت خود را مطرح کنیم.در ادامه ماموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و همزمان با تجسس‌های پلیس، خانواده چهار دختر بچه دیگر نیز با مراجعه به پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.با افزایش شکایت ها و با توجه به حساسیت موضوع تیمی‌از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. بررسی پرونده ها نشان داد مرد تبهکار پس از جلب اعتماد والدین این کودکان آنها را راضی می‌کرد تا اجازه دهند دختران خردسال‌شان در پروژه سینمایی او بازی کنند، بعد هم به بهانه تست بازیگری طعمه‌های خود را به خارج از شهر مشهد برده و مورد سوءاستفاده قرار می‌داد. با مشخص شدن زوایای مجرمانه اقدامات مرد تبهکار، ماموران متهم ۵۵ ساله را زمانی‌که آخرین طعمه خود را نزد خانواده اش باز می‌گرداند، شناسایی و دستگیر کردند.

قربانی گرفتن اردوی مرگ

مهمترین حادثه تیر ماه مربوط به غرق شدن هفت نفر در اردوی دانش آموزی بود. ۱۳ تیر، ۸۰ نوجوان کرجی زمانی که راهی اردوی مازندران شدند نمی‌دانستند در غم از دست دادن شش تن از دوستان خود بازخواهند گشت. این افراد در سواحل ایزدشهر شهرستان نور در ساحل شهرک پزشکان برای شنا به دریا رفته بودند.۳۰ نفر از اعضای این گروه برای شنا کردن به دریا رفتند. زمانی که یکی از این افراد به دلیل آشنا نبودن به فن شنا دچار حادثه غرق‌شدگی می‌‌شود، ۹ نفر از اعضای شرکت‌کننده در این اردو برای نجات دوست خود به دریا می‌روند که از این بین ۶ نفر غرق می‌شوند و فوت می‌کنند.

پایان رمال متجاوز

۱۶ تیر، مرد رمالی که اقدام به قتل مهمانان خود کرده بود به دار مجازات آویخته شد. پروند‌‌‌ه رمال معروف کوهین مربوط به سال ۸۱ است که از موارد‌‌‌ بسیار جنجالی و حساس بود‌‌‌ که فرد‌‌‌ی به نام حبیب ۵۲ ساله چهار نفر را به قتل رساند‌‌‌ه بود‌‌‌.مقتولان به نام‌های الهام۳۰ ساله، لیلا ۲۵ ساله، کبری متاهل ۴۴ ساله و یک پزشک به نام سعید‌‌‌ ۵۴ ساله مجرد‌‌‌ اهل تبریز بود‌‌‌ند‌‌‌ که قتل لیلا توسط حبیب ثابت نشد‌‌‌ اما سه قتل د‌‌‌یگر را قاتل بر عهد‌‌‌ه گرفت. این فرد‌‌‌ شیاد‌‌‌ که با د‌‌‌ختران فراری ارتباط د‌‌‌اشت د‌‌‌ر میان آنها رفت و آمد‌‌‌ می کرد‌‌‌ و با جلب نظر آنها با بهانه آموزش یوگا و ورزش‌های رزمی قربانیان را به مسافرت‌های خارج از شهر و ویلای خود‌‌‌ د‌‌‌ر کوهین می برد‌‌‌ و پس از اذیت و آزار آنها از همه عکس و فیلم تهیه می کرد‌‌‌.

مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ