چگونه کرونا را از آنفلوانزا و سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

1

فصل زمستان امسال با شیوع ویروس کرونا در جهان و با وجود علائم مشترک بین ویروس کرونا و آنفلوانزا باعث شده است تا تشخیص آن‌ها از یکدیگر برای مردم سخت شود.

آب ریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب، علائم مشابه در بیماری‌های مختلفی هستند که در آغاز نمی‌توان تشخیص داد که آیا ناشی از باکتری و یا ویروس‌ است یا یک سرما خوردگی ساده. این باعث شده مردم با هر علائمی بترسند و نگران شوند اما نشانه‌هایی وجود دارد که تشخیص این بیماری‌ها را از یکدیگر راحت‌تر می‎‌کند.

راه های انتشار ویروس کرونا

ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. ویروس COVID-۱۹ می‌­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند و با یک ضدعفونی کنند قوی مانند الکل ازبین می رود.

ویروس کرونا مجله سلامت کرونا کشنده است کرونا در ایران کرونا چیست علائم کرونا علائم آنفلوانزا سلامت نیوز تفاوت کرونا و سرماخوردگی تفاوت کرونا و آنفلوانزا تفاوت سرماخوردگی و آنفلوانزا پیشگیری از کرونا بیماری کرونا آنفلوانزا چیست

علائم ویروس کرونا

تب کمتر از ۴۰ درجه سانتی گراد –  سرفه (خشک) – گلو درد –  لرز خفیف – احساس خستگی -احساس گرفتگی بینی – احساس ناراحتی در قفسه سینه – بی اشتهایی –  نفس تنگی یا مشکل تنفسی- درد عضلات

علائم نادر  ویروس کرونا

حالت تهوع و استفراغ –  سردرد-  اسهال – شکم درد – آب ریزش بینی – گرفتاری دستگاه تنفس تحتانی, بدون درگیری قسمت های فوقانی در بیماری کرونا ویروس شایع است .

علائم آنفلوانزا

آنفلوانزا شما را یکباره زمین گیر می‌کند,  سر و تمام اندام بدن  فرد شروع به درد گرفتن می‌کند، سرفه خشک و خشکی گلو دارد. تب تا ۴۱ درجه سانتیگراد بالا می رود و غالباً همراه با لرز  است و فرد احساس گرسنگی نمی‌کند.

تب و لرز، خستگی شدید، بدن درد،  حالت تهوع، تب شدید, سردرد و درد عضلانی شدید در آنفلوآنزا از شیوع بالایی برخوردار است.

علائم سرما خوردگی ساده

در سرماخوردگی ساده، معمولا خارش گلو  و آب ریزش بینی وجود دارد و بعدا سرفه شروع می‌شود. چندین روز طول می‌کشد تا علائم گلو درد، آب ریزش بینی، سرفه بلغم دار، یا سرفه‌های خشک، تب و سردرد ظاهر شده بهتر شوند. در این وضع گوش‌ها وزوز می‌کنند و بیمار احساس ضعف می‌کند. توجه داشته باشید که آب‌ریزش بینی شدید از علائم سرماخوردگی است .

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. fagosit می گوید

    جامع و کامل بود