خانواده ها چه نکاتی را باید برای پیشگیری از شیوع کرونا رعایت کنند؟

0

ویروس کرونا از دسامبر ۲۰۱۹ شروع شد و تاکنون ادامه داشته است.

این ویروس با شیوع گسترده خود تبدیل به یک دغدغه بزرگ و به نوعی اولویت کشور‌های جهان شده است.

اکنون بیش از ۵۰ کشور دنیا با کرونا ویروس روبه رو شده اند و می‌توان گفت تقریبا همه جهان را به تعطیلی کشانده است، اتفاق نادری که در تاریخ بی سابقه بوده است.

با وجود آمار بسیار اندک در مورد ابتلا کودکان و افراد کم سن به ویروس خطرناک کرونا lحافظت از این افراد برای پیشگیری از آلوده شدن به کرونا اهمیت زیادی دارد. در صورتی که دارای فرزند هستید، به نکات زیر توجه کنید.

آیا کودکان حساسیت بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند؟

خردسالان نسبت به بزرگسالان به کرونا حساس‌تر نبوده و با این که اغلب بیماران مبتلا به کرونا بزرگسالان بوده اند، ولی در میان کودکان و نوزادان نیز مواردی گزارش شده است.

چه نکاتی برای کودکان باید رعایت شود؟

۱- دستان کودک را به طور مداوم با آب و صابون یا مایع بشویید و از محلول‌های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

۲- از حضور کودک در مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند پارک، مترو، اتوبوس، مراکز تفریحی و خرید، رستوران‌ها و… جلوگیری کنید.

۳- مهد کودک‌ها و مدارس در زمان همه گیری، مکان‌های مستعد شیوع بیماری هستند؛ بنابراین بهتر است کودکان در خانه بمانند و استراحت کنند.

۴- از تماس افراد بیمار با کودک پرهیز کنید.

۵- برنامه واکسیناسیون کشوری را به موقع انجام دهید.

۶- از دستمال‌های یک بار مصرف برای خشک کردن برای خشک کردن دست و صورت در زمان عطسه و سرفه استفاده شود. نحوه عطسه و سرفه صحیح به کودکان آموزش داده شود. (استفاده از دستمال کاغذی یا بخش بالای نارنج)

۷- متناسب با شرایط آب و هوایی، پنجره‌ها باز (نیمه باز) گذاشته شود و یا از طریق تهویه مکانیکی جریان هوا برقرار شود. (مدل چادر صحرایی)

۸- نگهداری هرگونه حیوان و پرنده در مهد کودک‌ها و مراکز رفاه کودک و خانواده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

۹- از برگزاری اردو‌های گروهی برای کودکان به خصوص باغ وحش و سینما پرهیز کنید.

۱۰- در برگزاری کلاس‌های ورزشی فوق برنامه ضمن رعایت نکات بهداشتی حتی المقدور تماس بدنی کودکان با یک دیگر کمتر باشد.

۱۱- در خصوص استفاده از وسایل کمک آموزشی مثل خمیر بازی، شن بازی، نقاشی، رنگ انگشتی و … ضمن استفاده شخصی از وسایل، بایستی موارد بهداشتی به دقت رعایت شود.

اکنون کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را حتما مورد توجه قرار دهند از جمله اینکه به هیچ وجه قبل از اطمینان درباره تمیزی دستها، چشم‌ها، بینی یا دهان را لمس نکنند.اما در کنار نظریه فصل گرما، اظهار نظر دیگری هم در این باره وجود دارد؛ برخی از اپیدمیولوژیست‌ها معتقدند هر اپیدمی دوران خود را دارد و پس از سپری این دوران، خاموش می‌شود.

ویروس کرونا از کجا شروع شد ویروس کرونا نحوه انتقال ویروس کرونا مجله سلامت کووید 19 چیست کرونا روی سطوح کرونا در ایران کرونا چیست کرونا تا کی ادامه دارد علائم کرونا سلامت نیوز درمان کرونا پیشگیری از کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس

طبق اظهارات یکی از آن‌ها در این باره، از آنجا که بیماری کرونا حالت پیشرونده دارد، یک اپیدمی پیشرو محسوب می‌شود، اما اپیدمی‌های پیشرونده در مدت زمان مشخص و تعریف‌شده‌ای بیشتر می‌شوند. سپس به سطح ثابتی می‌رسند و در نهایت خاموش خواهند شد. مطابق برآوردی که این اپیدمیولوژیست انجام داده است به احتمال زیاد طی سه تا چهار هفته پیش رو به روند کاهشی و خاموشی ویروس کرونا خواهیم رسید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ