فواید خاکشیر برای درمان چه بیماری هایی موثر است؟

0

محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی درباره فواید خاکشیر گفت: خاکشیر در طب سنتی با عنوان خبه شناخته شده و دارای طبع گرم و‌تر است.

او افزود: خاکشیر از زمان‌های قدیم به عنوان یکی از گیاهان دارویی در همه خانه‌ها در دسترس بوده و خواص درمانی آن برای خانواده‌های ایرانی شناخته شده است.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: خاکشیر در درمان بیماری‌های مختلف از جمله مشکلات گوارشی و مسمومیت‌های غذایی کاربرد دارد. برای درمان یبوست در بزرگسالان یک قاشق غذاخوری خاکشیر را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از مدت ۱۰ دقیقه با اضافه کردن کمی شکر به صورت ناشتا صبح هنگام نیم ساعت قبل از صبحانه به صورت ولرم مصرف کنید.

حاجی حیدری افزود: خاکشیر در اسهال و استفراغ مفید است. برای رفع این عارضه حدود یک قاشق غذاخوری خاکشیر را داخل یک لیوان آب خنک بریزید و کم کم و قاشق قاشق میل کنید.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: شربت خاکشیر برای رفع عطش در هوای گرم تابستان همراه عرق کاسنی بسیار مناسب است و یکی از گیاهان دارویی برای برطرف کردن خشکی پوست و بهبود بیماری‌های پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس است.

او افزود: استفاده از یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر داخل یک لیوان آب همراه با شکر به مدت دو بار در روز برای از بین بردن عطش مفید است.

حاجی حیدری تصریح کرد: مصرف خاکشیر برای شادابی و طراوت پوست توصیه می‌شود و یک رطوبت رسان طبیعی برای پوست‌های خشک است.

او ادامه داد: خاکشیر برای پاکسازی بدن، دفع مواد زائد، خشکی دهان و رفع عطش‌های ناشی از گرمی و خشکی معده به خصوص در افرادی که دارای کهیر‌های مزمن و حساسیت پوستی هستند توصیه می‌شود.

خاکشیر که به نام خاکشی هم معروف است در دشت و کوهستان می‌روید و تخم آن ریز و کمی دراز است. خاکشیر به دو رنگ قرمز و قرمز تیر مایل به قهوه‌ای یافت می‌شود که طعم قرمز آن کمی تلخ است.

خاکشیر برای درمان جوش صورت، لکه و آکنه، شوره سر، سرماخوردگی، کنترل فشار خون، دفع سنگ کلیه، تب، لاغری، کاهش وزن، درمان یبوست و اسهال مفید است و مصرف آن به شدت توصیه می‌شود.

نوشیدنی های باکلاس نوشیدنی لاغری سریع متخصص طب سنتی فواید خاکشیر برای پوست طبع خاکشیر وتخم شربتی سلامت نیوز درمان سنگ کلیه خواص خاکشیر برای لاغری خواص خاکشیر بهترین نوشیدنی

یکی از بهترین و موثر‌ترین راه‌های طبیعی برای درمان کبد چرب مصرف خاکشیر به همراه ترنجبین است. متخصصان تغذیه و طب سنتی عقیده دارند که نوشیدن عرقیجات با طبع سرد، کبد را تنبل و چرب کرده و برای درمان آن باید از عرقیجاتی استفاده کرد که طبع گرم و‌تر دارند.

متخصصان طب سنتی تاکید می‌کنند خاکشیر را از سن دو سالگی به بعد باید در رژیم غذایی کودک اضافه کرد و قبل از آن می‌توان آب آن را از صافی رد کرد و به کودک داد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ