برای نجات از کرونا از این ۳ «ت» دوری کنید

0

تجمع، تماس و تردد، سه “ت” وحشتناکی هستند که حالا زمینه ساز ابتلای بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری “کرونا” شده‌اند.

این سه، عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا هستند؛ ویروسی که حالا به بحران عظیم بهداشتی قرن تبدیل شده است، هرچه از این سه “ت” فاصله بگیرید و فرار کنید شانس ابتلای شما به کرونا کمتر می‌شود.

دکتر حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در عمده کشور‌های جهان گفت: در حال حاضر آنطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این ویروس به بزرگترین بحران بهداشتی قرن تبدیل شده و بسیاری کشور‌های جهان با آن درگیر هستند.

وی افزود: این میزان همه گیری گسترده آن هم در این سطح وسیع از جهان تاکنون سابقه نداشته و همین امر موجب شده حساسیت‌ها در خصوص این بیماری افزایش یابد و افراد باید مراقبت بیشتری در بحث پیشگیری و عدم ابتلا به این بیماری داشته باشند.

بیگلری تصریح کرد: قطع زنجیره انسانی انتقال بیماری مهمترین عامل کنترل این ویروس است، بنابراین افراد باید از هرآنچه که موجب ایجاد این زنجیره می‌شود خودداری کنند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تجمع، تماس و تردد سه عامل مهم در انتقال این بیماری هستند که باید از آن‌ها دوری کرد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در تجمعات انسانی احتمال انتقال ویروس بالا می‌رود و اگر فرد بیماری در جمع باشد به راحتی می‌تواند افراد حاضر در آن جمع را آلوده کند.

وی افزود: در تماس فرد به فرد هم که شامل روبوسی، دست دادن، در آغوش گرفتن و… است انتقال این ویروس به راحتی از طریق قطرات تنفسی فرد بیمار انجام می‌شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: در بحث تردد هم از آنجا که این ویروس ماندگاری بسیاری بر روی وسایل و اشیا دارد، موجب می‌شود تا اگر فرد بیماری از محلی عبور کرده و با وسایل آن تماس داشته است، افراد بعدی نیز با تردد در همان محل و تماس با اشیای آلوده به این بیماری مبتلا شوند.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود افراد توجه به این سه عامل مهم یعنی تجمع، تماس و تردد را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود و دیگران از این سه تا حد امکان دوری کنند.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ