طرز تهیه بیف استراگانوف رستورانی و خوشمزه

1

چگونه بیف استراگانف مجلسی خوشمزه و بیرونی درست کنیم

بیف استراگانوف جزء غذاهای روسی محسوب می‌‎شود. این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه است. با گوشت گوساله و خامه درست می‌شود. این غذا، در رستوران‌ها و در منوی رستوران‌های بین‌المللی قرار دارد. بیف استراگانوف در جهان طرفداران زیادی رو به خود جلب کرده است. جزو غذاهای پرطرفدار و محبوب مردم است. بسیار پر کالری و پرانرژی است. ما در اینجا طرز تهیه بیف استرگانوف رو خواهیم داد تا بتوانید در منزل به راحتی آن را تهیه کنید.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم طرز تهیه بیف استروگانف با خامه طرز تهیه بیف استراگانوف رستورانی دستور آشپزی بیف استراگانف غذای کجاست بیف استراگانف روسی بیف استراگانف چیست ادویه بیف استراگانوف

مواد لازم بیف استراگانوف

  • گوشت گوساله : ۵۰۰ گرم
  • پیاز : ۲ عدد
  • سیب زمینی متوسط : ۳ عدد
  • قارچ : ۲۰۰ گرم
  • خامه : ۲۵۰ گرم
  • شیر : نصف پیمانه
  • آرد : دو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه : به اندازه کافی

طرز تهیه بیف استراگانوف

اول گوشت را به صورت مستطیلی و نازک نازک برش دهید و کنار بگذارید . پیاز را پوست بکنید و بشویید و به صورت ریز خورد کنید. ظرفی را انتخاب کنید و روی حرارت گاز قرار بدهید و داخل آن مقداری روغن ریخته و زیر شعله حرارت را کم کنید تا روغن شما نسوزد .

پیاز های خورد شده را داخل روغن سرخ کنید بعد گوشت هایی را که قطعه قطعه کرده بودید را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید . بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، مقداری آب اضافه کنید تا گوشت شما بپزد. درب ظرف را ببندید تا گوشت پخته شود و آب گوشت تبخیر بشود. تقریباً آب اضافه شده سه لیوان باشد.

بعد در همین حین قارچ را شسته و پاک کنید و بصورت نازک ورقه ورقه کنید و کنار بگذارید.

وقتی که گوشت پخت و آب داخل ظرف هم تبخیر شد زمان آن است که قارچ ها را اضافه کنید. همین که قارچ شما آب انداخت اجازه بدهید آب قارچ هم تبخیر شود.

در این مرحله شیرتان را در ظرفی بریزید و آن مقدار آردی را که داشتید به آن اضافه و نمک ، فلفل را ریخته و خوب مخلوط کنید تا در هم ادغام شوند.

در اینجا همه این مواد را به گوشت و قارچ تان اضافه کنید و خوب هم بزنید. زمانی که شیرتان بالا آمد سریع خامه را اضافه کنید و تفت دهید تا در هم ادغام شوند و اکنون زیر شعله گاز را خاموش کنید.

در ظرفی جدا روغن بریزید و سعی کنید زیر حرارت گاز را کم کنید تا روغن شما گرم بشود . بعد از اینکه روغن داغ داغ شد سیب زمینی های خلالی شده را که از قبل آماده کرده بودید را داخل روغن ریخته و اجازه بدهید سرخ شوند . بیف استراگانوف آماده شده را داخل یک ظرف شکیلی ریخته و سیب زمینی های سرخ شده یا چیپسی را دور تا دور ظرف بچینید و نوش جان کنید.

اصولاً این غذای روسی را با سس میل می‌کنند. این غذای شیک و خوشمزه در کنار سس‌ها مانند سفید و قرمز بی نظیر است.

بیف استراگانوف در کنار سیب زمینی سرخ شده بسیار لذت بخش است. بعضی ها هم این غذا را با پلوی سفید میل می‌کنند که از نظر من سلیقه‌ای است.

بیف استرگانوف با تکه های مرغ هم پخته می‌شود که نامش چیکن استرگانوف است. بیشتر این غذا را با سیب زمینی خلال شده و یا چیپس تزیین می‌کنند . هرچه قارچ آن زیاد باشد به نظر میاد غذا لذیذ تر خواهد بود . اگر چه یک غذای مقوی و کامل است.

کودکان یکی از طرفداران پرو پا قرص این غذا هستند. می‌توان در کنار جعفری آن را استفاده کرد. البته که رستوران‌داران این غذا را خیلی شکیل و خوشمزه درست می کنند.

چه خوب است سعی کنیم از غذاهای کشورهای دیگر استفاده کنیم و دستور پخت هر غذایی را بدانیم و به عنوان تنوع هر روز یک غذا را سر سفره برده و با این کار شما می‌توانید از خوردن غذاها بیشتر لذت ببرید . دیگر از غذاهای تکراری دست برداشته و با آموزش این غذاها تنوع گزینی کنید.

ناهار و شام خوشمزه چی بپزم طرز تهیه بیف استروگانف با خامه طرز تهیه بیف استراگانوف رستورانی دستور آشپزی بیف استراگانف غذای کجاست بیف استراگانف روسی بیف استراگانف چیست ادویه بیف استراگانوف

در آخر راز خوشمزه تر شدن بیف استراگانوف را ذکر می کنم

  • سعی کنید در این غذا از کره آب شده استفاده کنید.
  • برای بهتر شدن بیف بهتره از گوشت راسته استفاده کنید.
  • می‌توانید به سس سفیدتان خامه اضافه کنید.
  • زمانی که گوشتتان خوب پخته شده سعی کنید پیاز داغتان را بصورت پوره در آورید و بعد به گوشت اضافه کنید.
  • گاهی می‌توانید بجای سس سفید از پنیر پارمزان استفاده کنید.
  • بهتره از عصاره هم استفاده کنید در این صورت نمک را حذف کنید.
  • در کل داخل ایران تنوع زیادی در پخت این غذا دارند. گاهی برای طعم آن از شکر و آب لیمو استفاده می کنند و یا سبزیجات متنوع مخصوصا آویشن، فلفل سیاه  و نمک کاربرد زیادی در این غذا دارد.

امیدوارم بتوانید این غذا را در منزل تهیه و سرو کنید.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. عبداللهی می گوید

    مطلبای خوبی که تو سایتتون میذارین قابل تقدیره. خیلی ممنونم که دارین سعی میکنین کار مردم رو راه بندازین. اینقدر اینترنت تو زندگی مردم نقش پر رنگی پیدا کرده که حتی دیگه واس لوله بازکنی برچسب ها بی معنا شدن و کسی دیگه نمیره روی در و دیوار دنبال لوله بازکن بگرده. خیلی از کتاب ها الان آنلاین پیدا میشن و واسه آموزش دیدن خیلی از کارها نیازی نیست بریم دنبال کلاسهای حضوری. واقعا ازتون ممنونم که کار رو برامون راحت تر کردین. من الان دیگه همه کارام از پیدا کردن آموزش های ساده تا چاه بازکنی خونم رو اینترنتی اوکی میکنم