بهترین میوه ها و سبزیجات برای رشد کودک

0

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه اظهار کرد: میوه و سبزیجات مهم‌ترین مواد غذایی برای تمام سنین به خصوص کودکان است. متاسفانه برخی افراد به خصوص کودکان نسبت به مصرف سبزیجات کم توجهی می‌کنند و بیشتر به سمت تنقلات شیرین و شور گرایش دارند که این امر سیستم ایمنی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

او افزود: از مهم‌ترین منابع خوراکی تامین کننده ویتامین‌ها، آب و فیبر برای بدن، گروه سبزیجات محسوب می‌شود. بیشترین میانگین نیازمندی‌های ویتامینی بدن را گروه سبزیجات و میوه‌ها به خود اختصاص می‌دهند. برای مثال ویتامین‌های E، C، A از همین طریق تامین می‌شوند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف سبزیجات و میوه‌ها توصیه می‌شود.

مراقبت از کودکان مجله سلامت متخصص رژیم درمانی متخصص تغذیه فواید آنتی اکسیدان دکتر تغذیه درمان خانگی فشار خون بالا خواص میوه ها تقویت سیستم ایمنی بدن‌ بدغذایی کودکان

اولیایی مطرح کرد: یکی از فواید سبزیجات، پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان است؛ زیرا به دلیل دارا بودن مواد آنتی‌اکسیدانی و از بین بردن رادیکال‌های آزاد، نقش موثری در این زمینه دارند. مصرف سبزیجات در کودکان نقش کنترلی در سنین جوانی و میانسالی را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند دیابت، بیماری قلبی عروقی و چاقی موثر است؛ بنابراین اگر مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی کودک به مقدار کافی در نظر بگیرید، می‌توان از بیماری‌های مزمن و واگیردار جلوگیری کنید. در واقع زمانی که ویتامین‌های بدن به اندازه کافی تامین نباشد، با ضعف ایمنی رو به رو می‌شویم؛ به خصوص در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا برای پیشگیری و درمان بیماری، بسیار حائز اهمیت است.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: فیبر موجود در میوه و سبزیجات به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی در سنین بالا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم در کنار تمام تنقلات مورد استفاده کودکان، بعنوان میان وعده از سبزبجات، میوه، آب سبزی و میوه‌ها مصرف شود.

مراقبت از کودکان مجله سلامت متخصص رژیم درمانی متخصص تغذیه فواید آنتی اکسیدان دکتر تغذیه درمان خانگی فشار خون بالا خواص میوه ها تقویت سیستم ایمنی بدن‌ بدغذایی کودکان

اولیایی در پایان تشریح کرد: بسیاری از میوه و سبزیجات مانند موز، آلو، زردآلو، آب‌پرتقال، اسفناج و حبوبات غنی از پتاسیم هستند و نقش بسیار مهمی در پیشگیری و درمان فشار خون بالا دارند. همچنین تعدادی از این گروه غذایی مانند کلم، کیوی، فلفل سبز، طالبی و مرکبات غنی از ویتامین C هستند که سرشار از آنتی‌اکسیدان و برای رشد بدن، رشد بافت ها، بهبود زخم و سلامتی دندان و لثه بسیار حائز اهمیت است. اسیدفولیک موجود در سبزیجات برای ساخت گلبول‌های قرمز خون بسیار کمک کننده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ