کلاهبرداری ۲۵۰ میلیاردی با وعده خرید ارز ارزان قیمت

0

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: پانزدهم بهمن ماه گذشته فردی با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی اظهار کرد، چندی پیش با مراجعه به یکی از شعب بانک در تهران با فرد آشنا شدم که مدعی بود یکی از دوستانش در امر بازرگانی تبحر دارد و من را به وی معرفی و اعلام داشت و فرد بازرگان می‌تواند برای من ارز با قیمت ارزان تهیه کند. من هم مبلغ ۷۰ میلیارد ریال پس از آشنایی با وی در اختیار این بازرگان جوان ۳۰ ساله به نام “حمید” قرار دادم.

وی بیان داشت: شاکی توضیح داد، حمید مدعی بود که در کار صادرات و واردات می‌باشد و پس از کمی گفتگو در خصوص خرید ارز، توافق کردیم چند روز بعد همدیگر را در یکی از هتل‌های بزرگ تهران ملاقات کنیم و ارز‌های تهیه شده را دریافت کنم.

این مقام پلیسی ابراز داشت: شاکی ادامه داد، در زمان تعیین شده به هتل مراجعه، ولی حمید مدعی شد به دلیل اینکه از سوی نهاد‌های امنیتی تحت نظر می‌باشد امکان خرید ارز برایش فراهم نشده و در ادامه نه ارزی به من تحویل داد و نه هزینه‌ای که به او پرداخت کرده بودم باز پس داد؛ و با کمی تحقیق متوجه شدم چند نفر دیگر از مشتریان بانک نیز به همین شیوه فریب خورده اند.

سرهنگ تقی پور در ادامه گفت: با تشکیل پرونده اولیه دستگیری هر دو متهم در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند با دستور قضائی با شناسایی مخفیگاه متهمان هر دو متهم را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب بزه انتسابی شدند و اعلام داشتند که با شاکیان اختلاف حساب دارند ولی در ادامه حمید اعتراف کرد، با همدستی یکی دوستش مشتریان متمول بانک را شناسایی می‌کردند و با ارتباط با این افراد همدستم من را به عنوان بازرگان به آن‌ها معرفی می‌کرد و با وعده خرید ارز از مشتریان بانک کلاهبرداری کنیم. در موعد تحویل مدعی می‌شدم به خاطر موارد امنیتی امکان خرید نبوده و آن‌ها را می‌ترساندم تا پیگیر بازپس گیری پول‌های خود نشوند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی افزود: تا کنون ۴ تن از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران روانه زندان شدند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ