ماجرای حق طلاق ریحانه پارسا و همسرش مهدی کوشکی
این بازیگر تلویزیون و سینما که به تازگی با مهدی کوشکی نمایش نامه نویس و بازیگر سینما ازدواج کرده نوشت: «یا بنویس حق طلاق میدید به زنهاتون بعد اسم خودتون را هم گذاشتید، مرد؟ ایموجی هم نزار..»
این توئیت ابهام داشت، نیازمند به ویرایش بود و سوالات زیادی را در شبکههای اجتماعی به وجود آورد. پس از آن مهدی کوشکی همسر ریحانه پارسا در ویدئویی کوتاه در استوری اینستاگرام اعلام کرد: «این روزها به خاطر توئیت ریحانه خیلی از من سوال میشه که حق طلاق چطوریه؟ من خیلی اعتقاد دارم که حق طلاق با مردِ صددرصد و چه لزومی داره حق طلاق با زن باشه؟ به نظر من این ایده خیلی درستی است که حق طلاق با مرد باشه، به قول قدیمیها زن باید با لباس سفید بیاد خونه بخت و با کفن سفید هم بره!»
اظهار نظر تازه کوشکی موجی تازه علیه او به راه انداخت و فعالان مدنی در شبکههای اجتماعی با ریپورت استوری او، زمینه حذف ویدئو جنجالیاش از اینستاگرام را فراهم کردند. پس از این اتفاق کوشکی در پستی نوشت که استوری اش “بدون حق انتخاب” و یا “سوال” از او حذف شده است. او نوشت: “عدم آزادی بیان در اینستاگرام هم وجود دارد.”
ویدئو و توئیت مهدی کوشکی کافی بود که بحثی دامنهداربر سر مواضع او و همسرش شکل بگیرد. منتقدان به مهدی کوشکی و ریحانه پارسا حمله کردند. برخی دیگر معتقدند که این سخنان از مهدی کوشکی بعید است و احتمالا پشت پردهای برای رفتارهای اخیر او و همسرش وجود دارد.
کاربری نوشته است «به نظر من ماجرای توئیت ریحانه پارسا و استوری مهدی کوشکی یه بازی تبلیغاتیه! برای تئاتر، فیلم یا. اینجور حرفا با واکنش سریع مخاطب و وایرال شدنِ شدید همراهه و خب اگه حدسم درست باشه دقیقن به هدفشون رسیدن. حالا باید دید چقدر نظر من میتونه درست باشه؟ نظر شما چیه؟»
از این منظر باید گفت که فعالیت های پارسا و کوشکی در اینستاگرام صرفا یک بازی است که مشخص نیست چه هدفی را دنبال میکند.
این دیدگاه به شکل دیگری هم مطرح شده است عدهای میگویند مهدی کوشکی و ریحانه پارسا به دنبال دیده شدن، کسب شهرت و ثروتاند و این جنجالسازی در شبکههای اجتماعی را برای رسیدن به شهرت و ثروت برگزیدهاند.
در این بین عدهای هم میگویند نباید به کوشکی و ریحانه پارسا، اقدامات و سخنانشان بها داد. فردی نوشته است: “استوری مهدی کوشکی رو ریپورت میکنن و میگن درسته نظر شخصیش بوده باشه، ولی نباید پخش بشه. بعد همونا اونو پست و توییت میکنن! اگه خوبه چرا ریپورت کردی. اگه بده چرا پخش میکنی.”
توئیتی که به نظر میرسید با هدف دیده شدن حضور «ریحانه پارسا» در توئیتر طراحی شده بود و باید گفت موفق شد! متنی که به نظر میرسد کسی برای پارسا نوشته و از او خواسته در صفحه توئیترش منتشر کند! او نیز ناشیانه و یا شاید حتی عمدا برای جلب توجه بیشتر متن را بدون دستکاری منتشر کرده است. توئیتی که با بیش از ۸۰۰ کامنت به هدف خود رسید! علاوه بر این تعداد کامنت، تعدادی از کابران آن را ریتوئیت کردند و کاربران بیشتری از توئیت پارسا عکس گرفتند و نظر خود را در خصوص آن با آن تصویر متشر کردند. برخی به همین ویرایش نشدن توئیت پرداختند و برخی به محتوای آن! این حجم از دیده شدن آن هم برای اکانتی که حدود ده روز است فعالیت خود را آغاز کرده! خب باید گفت ریحانه پارسا به هدف خود رسیده بود!
سندروم دیده شدن!
«سندوم دیده شدن» سندروم حادی است که این روزها بدجوری به جان فعالان صفحههای مجازی افتاده و خب قطعا هنرمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند! برخی با کودکان خود به دنبال جذب لایک و فالوئر میروند و طفلهای معصوم را گرفتار این بازی میکنند و برخی زندگیهای مجلل خود را به رخ میکشند، برخی نیز با اظهار نظرهای عجیب و غریب به دنبال ارضای سندروم دیده شدن خود هستند! کاش سرعت فرا گرفتن فرهنگ استفاده از ابزار و اپلیکیشنها کمی با سرعت پیشرفت تکنولوژی برابری میکرد، شاید اینگونه آسیب کمتری را با خود به همراه میآورد!