نتایج امیدوار کننده از آزمایش واکسن کرونا در چین

0

محققان چینی آزمایش این واکسن را در چندین آزمایشگاه انجام دادند، این آزمایش روی ۱۰۸ شرکت کننده در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال انجام و نتایج آن نیز در مجله لنست منتشر شد.

افرادی که یک دوز واحد از واکسن دریافت کرده بودند، طی دو هفته سلول‌های ایمنی خاصی به نام T تولید کردند و تعداد آنتی‌بادی‌ها پس از گذشت ۲۸ روز به اوج خود رسید.

واکسن ویروس کرونای جدید بهترین راه حل بلند مدت برای برگشت کشور‌ها به شرایط عادی اقتصادی است، چندین تیم در سراسر کشور در حال آزمایش واکسن‌های مختلف هستند.

واکسن کرونای چینی‌ باعث پاسخ ایمنی در داوطلبان شد

“وی چن” (Wei Chen) عضو موسسه زیست فناوری پکن، مسئول این پروژه مطالعاتی گفت: این نتایج نقطه عطفی در مهار ویروس کروناست.

به گفته چن ایجاد پاسخ ناشی از واکسن در سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا لزوما نشانگر این نیست که واکسن ساخته شده، انسان را در برابر این ویروس محافظت می‌کند.

او افزود: نتایج این آزمایش امیدوارکننده است، ولی هنوز برای اینکه واکسن در دسترس همگان قرار گیرد، راهی طولانی در پیش داریم.

برخی از واکسن‌هایی که در مرحله آزمایش بالینی هستند

نتایج آزمایش بالینی یک واکسن دیگر از کمپانی چینی به نام Sinovac Biotech در مجله ساینتیفیک (scientific) منتشر شده است.

این واکسن با ویروسی به نام Ad۵ ساخته شده و برای انتقال دستورالعمل‌های ژنتیکی به یک سلول انسانی اصلاح شده است.

هنگامی که سلول شروع به ساخت پروتئین ویروس کرونا کند، سیستم ایمنی بدن به گونه‌ای آموزش می‌بیند که پروتئین را بشناسد و به آن حمله کند.

Ad۵ یک ویروس سرماخوردگی است که احتمالاً بسیاری از افراد قبلاً در معرض این ویروس بوده‌اند، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در آزمایشات بالینی قبل از دریافت این واکسن، آنتی‌بادی Ad۵ را داشتند.

محققان در چین دریافتند که افرادی که آنتی بادی‌های Ad۵ داشته‌اند پاسخ ایمنی ضعیف‌تری نسبت به واکسن دارند.

در حال حاضر چین به طرز چشمگیری توانسته در آزمایش بالینی واکسن‌های احتمالی کووید ۱۹ موفق باشد، در حال حاضر ۵ واکسن احتمالی کووید ۱۹ در چین در مرحله آزمایشات انسانی است و ظهور تعداد بیشتری از آنها در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ گزارش می‌شود.

واکسن کرونا کرونا در جهان سلامت نیوز درمان کرونا تازه های پزشکی پیشگیری از کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس اخبار چین

نتایج آزمایشات بالینی برخی از واکسن‌‌های کرونا

همچنین در کشور‌های غربی، شرکت شرکت بیوتکنولوژی داروسازی «مدرنا» (Moderna) و محققان دانشگاه آکسفورد در حال کار بر روی واکسن کووید ۱۹  هستند.

این محققان روز دوشنبه اعلام کرد که نتیجه آزمایش در ۸ داوطلب سالم نشان داد که واکسن آزمایشگاهی بی‌خطر بوده و باعث یک واکنش ایمنی قوی در بدن این افراد شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ