محمد جمالیان :مخالف بازگشایی تالارها هستیم

0

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مخالف بازگشایی تالارها هستیم.

دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه جلسه شورای پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی دومین استانی بود که به ویروس کرونا گرفتار شد، اما امروز به لحاظ تعداد مبتلایان در جایگاه ۲۱ کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کاهش شمار مبتلایان حاصل تلاش جمعی و زحمات کادر بهداشت و درمان استان است، افزود: با وجود بازگشایی صنایع و مراکز خرید و مجتمع‌ها با پیک بیماری روبرو نشدیم چراکه نظارت جدی در این راستا اعمال شده است.

جمالیان اظهار کرد: در فروردین‌ماه بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۸۰ مورد و در اردیبهشت ماه ۱۷ هزار ۶۲۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است که این بازرسی‌ها منجر به ۱۸۱ مورد پملب در فروردین ماه و ۱۷۹ پلمب در اردیبهشت ماه شده است.

وی افزود: ۷۲۲۶ ورد بازرسی از اماکن در فروردین ماه انجام شد که ۱۲۴ مورد پلمب شد و در اردیبهشت ماه ۹۹۹۵ بازدید با ۷۷ پلمب انجام گرفت، همچنین در فروردین ماه ۷۲۹ مورد اخطار صادر شد که ۱۸۰ مورد به مراجع قضایی ارجاع شدند و در اردیبهشت ماه نیز ۱۴۰۵ مورد اخطار صورت گرفت که ۱۸۰ پرونده به دستگاه قضا ارسال شد.

جمالیان با اشاره به ۱۳ مورد عرضه قلیان در فروردین ماه و ۱۲ مورد در اردیبهشت ماه که تماما پلمب شدند، گفت: کارگاه ها و صنایع بازرسی شدند و از ۷۵۳۳۳ نفر ۵۱۲۴۷ نفر آموزش دیدند. از این تعداد ۳۸۸۸۰ نفر از وسایل حفاظت فردی استفاده می کنند و مابقی نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای بیماران مبتلا به کرونا تست های روانشناسی انجام شده و تحت مراقبت روانشناسی قرار گرفتند و برای مابقی افراد جامعه علاوه بر تست غربالگری تست روانشناسی انجام شد و بر اساس آن ۱۰ درصد دارای اختلالات اضطراب و افسردگی شناسایی شد که تحت درمان قرار گرفتند. علاوه بر بیماری کرونا سایر بیماری‌ها و بیماری‌های روان را نیز تحت بررسی قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به بازگشایی نشدن برخی از صنوف مانند تالارها و علت مخالفت دانشگاه با این بازگشایی اظهار کرد: علاوه بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی این اماکن را نداده است، با آغاز فعالیت تالارها پروتکل های بهداشتی در میهمانی رعایت نخواهد شد، همچنین قطعا از سایر نقاط استان میهمانانی دعوت خواهند شد که این امر احتمال تشدید شیوع ویروس را به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص فعالیت دانشگاه‌ها بیان کرد: قرار است که فعالیت دانشگاه‌ها برای مقاطع کارشناسی ارشد با بالا آغاز شود، اما از حضور دانشجویان بومی مناطق در دانشگاه ممانعت خواهد شد.

جمالیان با اشاره به تخلیه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک از بیماران کمک و پاکسازی بیمارستان و محوطه، گفت: بعد از پایان تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خردادماه، از ۱۷ خردادماه بازگشت بیماران سرطانی به بیمارستان آیت‌الله خوانسای آغاز می‌شود، اما شرط حفظ این شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی است چراکه با کوچکترین غفلت در کمترین زمان، ممکن است نقاط سفید به وضعیت زرد، و استان‌های دارای وضعیت زرد به شرایط قرمز برسند.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ