طرز تهیه کوفته کباب ترکی استانبولی با سس خوشمزه درخانه

0

امتحان کردن غذا‌هایی از شهر‌ها و کشور‌های مختلف دنیا برای همه ما دلچسب و سرگرم کننده است و درست کردن یک طعم جدید در آشپزخانه همیشه هیجان و لذت زیادی را به همراه دارد. یکی از خوش طعم‌ترین غذا‌هایی که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد، انواع کباب و کوفته هستند که در هر نقطه‌ای با روشی متفاوت طبخ می‌شود. کوفته کباب یزدی، کوفته کباب افغانی، کوفته کباب لبنانی، کوفته کباب همدانی، کباب کوفته تبریزی و البته کوفته کباب ترکیه‌ای به روش استانبولی در ایران بسیار مشهور و محبوب هستند. کوفته کباب ترکی خوشمزه از انواع غذای نونی خوشمزه است که طرز تهیه آن بسیار ساده است و طعم بی‌نظیر آن تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند. این کوفته را می‌توانید هم به صورت کبابی روی زغال، هم گریل و هم روی باربیکیو امتحان کنید و از طعم دلچسب آن در کنار خانواده لذت ببرید. طرز تهیه کوفته کباب ترکی استانبولی خوشمزه و آسان را در ادامه بخوانید.

نکات آشپزی جدید خوب ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد لازم کوفته کباب استامبولی مجله آشپزی مثبت کوفته کبابی استامبولی فوت و فن آشپزی طرز تهیه کوفته کباب استامبولی دستور پخت کوفته کباب استامبولی خلاقیت آشپزی بهترین سایت آشپزی اخبار آشپزی آموزش آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر

مواد لازم برای ۱۲ عدد کوفته کباب

گوشت بوقلمون چرخ شده: نیم کیلو

پیاز کوچک رنده شده: ۱ عدد

سیر خرد شده: ۲ حبه

گشنیز یا جعفری تازه خرد شده: ۴/۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

تخم مرغ: ۱ عدد

فلفل سبز خرد شده: ۴/۱ قاشق چای خوری

تخم گشنیز آسیاب شده: ۴/۱ قاشق چای خوری

پودر چیلی: ۴/۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

پاپریکا: ۴/۱ قاشق چای خور

طرز تهیه

گوشت بوقلمون، پیاز رنده شده، سیر له شده، گشنیز، تخم مرغ، فلفل سبز و همه ادویه‌ها را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید تا به خوبی مخلوط شوند. ورز دادن کوفته تأثیر زیادی در یک دست شدن و انسجام آن دارد پس سعی کنید گوشت و مواد ترکیبی را برای چند دقیقه مداوم به خوبی با دست ورز دهید.

بعد از اینکه مواد را به خوبی ورز دادید، آن را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و به شکل بیضی شکل دهید و برای حداقل نیم ساعت در مواد را در یخچال قرار دهید. اگر از سیخ چوبی استفاده کنید، حتماً ۳۰ دقیقه قبل از کباب کردن سیخ‌ها را در آب قرار دهید و بعد استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا سیخ در زمان پخت غذا نسوزد.

بعد از اینکه مواد به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال ماند، آن‌ها را بردارید و سیخ را به آرامی درون هر کباب فرو کنید. این کباب‌ها باید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم کباب شوند. بهترین روش برای تهیه این کوفته کباب ترکی خوشمزه گریل کردن یا استفاده از کباب پز است و بهتر است از چند دقیقه قبل از پخت حتماً گریل یا کباب پز را گرم کنید. در زمان پخت چند بار کباب‌ها را برگردانید تا همه بخش‌های آن به صورت یکدست پخته شود. برای گریل کردن کباب داخل ماهیتابه مقدار کمی سطح آن را چرب کنید و سپس اجازه دهید ماهیتابه داغ شود و کباب‌ها را روی آن قرار دهید.

برای تهیه سس کوفته کباب ترکی خوشمزه می‌توانید از سس ماست استفاده کنید. برای این کار مقداری ماست یونانی را با کمی لیمو ترش ترکیب کنید و یک حبه سیر بزرگ له شده و مقداری نعناع ساطوری به آن اضافه کنید. سپس کمی نمک و فلفل و ادویه به آن اضافه کنید. سس ماستی را که آماده کرده‌اید در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس کوفته خوشمزه‌تان را با این سس جذاب و سالم میل کنید.

ارزش غذایی کوفته کباب ترکی خوشمزه

هر عدد از این کوفته‌ها دارای ارزش غذایی زیر است:

انرژی: ۵۶ کالری

پروتئین: ۱/۸ گرم

کربوهیدرات: ۹/۰ گرم

چربی: ۲/۳ گرم

کلسترول: ۵/۴۱ میلی گرم

سدیم: ۷/۴۰ میلی گرم

نکاتی که باید در مورد طرز تهیه کوفته کباب ترکی خوشمزه بدانید

نکات آشپزی جدید خوب ناهار و شام خوشمزه چی بپزم مواد لازم کوفته کباب استامبولی مجله آشپزی مثبت کوفته کبابی استامبولی فوت و فن آشپزی طرز تهیه کوفته کباب استامبولی دستور پخت کوفته کباب استامبولی خلاقیت آشپزی بهترین سایت آشپزی اخبار آشپزی آموزش آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر

*می‌توانید برای تهیه این غذا به جای گوشت بوقلمون از گوشت گوسفند یا گوساله چرخ شده استفاده کنید.

*می‌توانید این کوفته کباب را روی زغال و مثل کباب کوبیده آماده کنید و یا داخل فر بگذارید و اجازه دهید با دمای ملایم پخته شود. طرز تهیه کوفته کباب تابه‌ای هم مرسوم است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طرز تهیه کباب تابه‌ای را بخوانید و برای درست کردن کوفته کباب ترکی در ماهیتابه با سیخ چوبی یا بدون سیخ به همین روش عمل کنید.

*این کباب معمولاً با نان پیتا و تزئین جعفری و گشنیز و انواع سبزیجات سرو می‌شود.

*برخی افراد برای تهیه کوفته کباب ترکی خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده گوسفند و مرغ استفاده می‌کنند.

منبع : مجله کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ