بااین خوراکی ها سرطان از خود دور کنید

0

ناتالیا دنیسووا،پژوهشگر مرکز فدرال تحقیقات تغذیه و بیوتکنولوژی روسیه اعلام کرد مواد غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان به محافظت از بدن در برابر تومور‌های سرطانی کمک می‌کنند.

ویتامین E ویتامین C ویتامین منابع غذایی ویتامین E منابع غذایی ویتامین C مجله سلامت متخصص تغذیه فواید آنتی اکسیدان غذای سالم سلامت نیوز سرطان درمان سرطان خواص میوه ها پیشگیری سرطان بیماری سرطان بهترین متخصص تغذیه آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

او توضیح داد: سلول به دلیل فرآیند اکسیداسیون در غشای خود، که می‌تواند تحت تأثیر اشعه، استرس و بسیاری از عوامل دیگر رخ دهد، شروع به فروپاشی می‌کند.

به گفته این متخصص، آنتی اکسیدان‌ها از این روند جلوگیری می‌کنند و از سلول‌ها محافظت می‌کنند، “یعنی نوعی اثر ضد توموری دارند. ”

دنیسوا گفت: ویتامین‌های C ، E و همچنین بتاکاروتن آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. از جمله روغن نباتی، به ویژه روغن آفتابگردان و آجیل سرشار از ویتامین E هستند. ویتامین C به مقدار زیاد در کیوی، گل رز، مویز سیاه و فلفل قرمز و همچنین سیب زمینی و پیاز یافت می‌شود.

به گفته این پزشک، گروه آنتی اکسیدان‌های ترپن و همچنین کاروتنوئید‌های موجود در آن وجود دارد که لیکوپن از جمله آنهاست. گوجه فرنگی سرشار از این ماده است. لیکوپن به ویژه برای مردان مهم است و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

سبزیجات و میوه‌های نارنجی و قرمز رنگ حاوی کاروتنوئید‌ها هستند و انواع مختلف کلم حاوی تیول‌ها (ترکیبات فیتو) دارند که برای پیشگیری از تومور‌های هورمونی مهم هستند.

سبزیجات همچنین حاوی پلی فنول و کپسایسین هستند، در حالی که قهوه و چای حاوی تانن هستند. چای سبز و همچنین سیب، آلو، تمشک و سایر توت‌ها سرشار از کاتچین هستند و لوبیا، غلات و کتان و دانه کنجد حاوی لینگالین است.

ویتامین E ویتامین C ویتامین منابع غذایی ویتامین E منابع غذایی ویتامین C مجله سلامت متخصص تغذیه فواید آنتی اکسیدان غذای سالم سلامت نیوز سرطان درمان سرطان خواص میوه ها پیشگیری سرطان بیماری سرطان بهترین متخصص تغذیه آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

همچنین توت بنفش حاوی آنتوسیانین است؛ توصیه می‌شود توت را به فرنی اضافه کنید و برای ناهار سالاد بخورید.

طبق گفته دنیسوا، برخی از سبزیجات فرآوری شده از سبزیجات خام سالم ترند، مانند ترشی کلم که دارای ویتامین C و همچنین اسید لاکتیک زیادی است.

این متخصص تغذیه پیشنهاد کرد: میوه را به عنوان میان وعده عصرانه میل شده و برای شام یک خورشت گیاهی یا کلم بروکلی تهیه کنید. به آن‌ها می‌توانید ماهی دریایی بخارپز شده اضافه کنید که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا است.

به گفته این متخصص، برای محافظت در برابر تومور‌ها نباید فقط یک نوع غذا را در رژیم غذایی گنجاند، چون فقط رژیم غذایی متعادل با مواد مختلف فعال بیولوژیکی از سرطان جلوگیری می‌کند.

به یاد داشته باشیم که غذا دارو نیست و فقط خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برای پیشگیری از بیماری‌ها، لازم است که به طور منظم تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و با پزشک مشورت کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ