دستگیری بدل انداز شمش طلا درتهران

0

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای “گفت: نهم آذرماه مالک طلافروشی در محله قلهک به کلانتری ۱۲۴ مراجعه و اظهار کرد، چندی قبل مردی حدوداً ۴۵ ساله به مغازه طلا فروشی وی مراجعه و ۴ قطعه شمش طلا ۲۴ عیار یک انسی را به وی فروخته است، ولی بعداً متوجه شده که طلا‌ها بدلی بوده و هیچ ارزشی ندارند، من هم دسترسی به فروشنده نداشتم و نتوانستم از وی شکایت کنم. اما فروشنده دوباره شب قبل با وی تماس گرفته است و مدعی شده است که تعداد ۳۶ قطعه شمش طلا دیگر دارد که می‌خواهد بفروشد.

وی بیان داشت: با دریافت شکایت و تشکیل پرونده در کلانتری قلهک تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به محل طلا فروشی مراجعه و مراقبت‌های ویژه پلیسی را آغاز تا اینکه متهم وارد مغازه طلافروشی شاکی شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: ماموران کلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی متهم بدل انداز را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی ۳۶ قطعه شمش طلا که قرار بود به طلافروش بفروشد را کشف کردند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم ۴۵ ساله در بازجویی‌ها پلیسی معترف شد، چندی پیش از طریق یکی از اقوامش با یکی از اتباع کشور‌های آسیایی ساکن در آن کشور آشنا شده و بدین ترتیب با خرید طلا‌های بدلی از وی و انتقال آن به کشور ایران، شروع به فروش آن‌ها کرده است.

سرهنگ موقوفه‌ای در ادامه گفت: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به ۱۰۰ فقره بدل اندازی اقرار و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری اخیر وی را ۲۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده برابر دستور قضائی روانه زندان شده است، گفت: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ