ورزش در خانه، سلاحی برای مقابله با ویروس کرونا

0

شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر و اعمال قرنطینه خانگی، باعث شده است مدت زمان بیشتری را در خانه سپری کنیم و همین امر باعث می‌شود نیاز بیشتری به توجه به لزوم انجام ورزش در خانه داشته باشیم.

ویروس کرونا ورزش های خانگی ورزش های حرکتی مجله سلامت کرونا در ایران کرونا کانال سلامتی و تندرستی قرنطینه یعنی چه قرنطینه خانگی سلامت نیوز راز سلامتی باشگاه بدنسازی

ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی با توجه به ورزش‌های خانگی می‌توانند به ارتقاء سطح سلامت و ایمنی بدن خود کمک کنند.

ورزش در ارتقاء سلامتی و در مقابله با بیماری‌ها و به خصوص تقویت بعد جسمانی و روحی برای مقابله با یک بیماری جدید و ناشناخته مانند ویروس کرونا، موثر است.

تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و نهادینه کردن این فرهنگ بین خانواده‌ها بسیار مهم است و باید به عنوان یک تجربه جدید مورد مطالعه قرار گیرد و باید برای تداوم آن تلاش کرد.

یک کارشناش ارشد تربیت بدنی می‌گوید: ورزش یکی از اموری است که تقریبا گروه‌های زیادی از مردم به اشکال گوناگون به آن روی آورده اند؛ زیرا ورزش هم بر روی سلامت جسم و هم روحیه فرد بسیار تاثیرگذار است.

ویروس کرونا ورزش های خانگی ورزش های حرکتی مجله سلامت کرونا در ایران کرونا کانال سلامتی و تندرستی قرنطینه یعنی چه قرنطینه خانگی سلامت نیوز راز سلامتی باشگاه بدنسازی

این روز‌ها که جوامع درگیر شیوع ویروس منحوس کرونا شده اند، بسیاری از مشاغل و حرفه‌ها تعطیل شده و همین امر زمینه ناراحتی جسمی و روحس افراد را فراهم آورده است. از آن جمله می‌توان به افرادی اشاره کرد که پیگیر فعالیت‌های مستمر ورزشی بوده اند و برای سلامتی خود ارزش زیادی قائل هستند.

امروزه با توجه به شرایط بحرانی که وجود دارد باید طرز فکر خود را تغییر داده و تجربه دیگری را در این روزها، برای خود به ارمغان بیاوریم.

تمرین در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی یکی از مثبت‌ترین تجربه‌های زندگی افراد به شمار می‌آید، اما باید خاطر نشان کرد که با این شرایط بحرانی نباید ریسک کرد و تحت هر شرایطی هم که شده تمرین را در سالن‌های ورزشی یا باشگاه‌ها انجام داد.

در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، حتما لازم نیست به سالن‌های ورزشی یا باشگاه‌ها برویم؛ می‌توانیم تمرینات ورزشی را در بهترین حالت در منزل انجام دهیم.

اگر افراد در این شرایط، طرز فکر خود را تغییر دهند؛ در این صورت می‌توانند با دید مثبت تری به موضوع نگاه کنند و حتی به راحتی به فواید ورزش کردن در خانه پی ببرند که از آن جمله عبارت اند از: صرفه جویی در وقت، پایین آمدن هزینه‌های مالی، رعایت بهداشت فردی، حضور نداشتن در اجتماع و در نتیجه پایین آمدن ریسک ابتلا به ویروس کرونا، ایجاد محیطی دوستانه با ورزش کردن در کنار خانواده، علاقه‌مند شدن سایر افراد خانواده و روی آوردن آن‌ها به ورزش و تعیین نکردن وقت خاصی برای ورزش کردن خلاف رفتن به مراکز ورزشی که باید سر ساعت مقرر در محل حضور یابند.

با ورزش در خانه به راحتی می‌توانیم زودتر یا دیرتر شروع به تمرین کنیم، یاد بگیریم که با کمترین امکانات ورزشی حتی با نبود آن‌ها با انجام حرکات ورزشی، می‌توانیم به بدن خود سلامتی را هدیه دهیم. با این شیوه حتی نیاز به داشتن مربی به صورت فیزیکی نیست؛ افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از فیلم‌های اموزشی و ورزشی، مربی خود باشند.

جوانان می‌توانند به راحتی با در خانه ورزش کردن یک باشگاه فوق العاده صمیمی را به خانه خود بیاورند تا در نتیجه به حفظ سلامتی و شادابی بدن خود و خانواده کمک قابل توجهی کنند.

مقامات بهداشتی و بسیاری از متخصصان حوزه پزشکی، مرتب بر این موضوع تاکید می‌کنند که تا پیدا شدن راه حل قطعی مانند کشف واکسن کووید ۱۹ برای ریشه کن شدن این بیماری، باید با کرونا زندگی کرد و ظاهرا این سیاست با تجربه جدید ورزش در خانه همچنان گره خواهد خورد به طوری که دیگر باید بپذیریم همان طور که افراد لازم است با کووید ۱۹ به زندگی روزمره خود ادامه دهند، باید ایده ورزش در خانه را نیز در زندگی روزانه خودشان عملی کنند. حتی درصورت بازگشایی باشگاه‌های ورزشی این موضوع بیشتر از همه برای قشری از جامعه از جمله سالمندان که توان حضور در اماکن و باشگاه‌های ورزشی را ندارند، بیشتر کاربرد خواهد داشت؛ بنابراین، ورزش در خانه را در روز‌های قرنطینه جدی بگیریم و با این سپر به جنگ مهمان ناخوانده این روز‌ها برویم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ