۱۰ نشانه‌ای که خبر از سکته مغزی می‌دهد

0

اغلب ما انسان‌ها روزانه برخی رفتار‌های منفی و اشتباه از خود نشان می‌دهیم، رفتار‌های به ظاهر ساده‌ای که افراد را یک قدم به بیماری‌های خطرناکی مثل سکته‌های قلبی و مغزی پیش می‌برد، زیرا قلب و مغز دو عضو حساس و کاربردی بدن انسان‌ها هستند و اگر اختلالی در روند این اعضاء پیش بیاید مرگ در کمین افراد خواهد بود.

مجله سلامت علائم سکته مغزی علائم سکته قلبی سلامت نیوز سکته مغزی درمان سکته مغزی پیشگیری سکته مغزی پیشگیری از سکته

نخوردن صبحانه

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است، اگر این وعده مهم را به هر دلیلی از دست بدهیم، انرژی و روند کاری ما طبق روز‌های گذشته نخواهد بود، بنابراین به همه افراد جامعه توصیه می‌شود وعده صبحانه را جزو عادات سالم خود بدانند.

پرخوری شبانه

برخی از افراد جامعه علی الخصوص جوانان، عادت‌های بدی مثل بی خوابی و یا پرخوری شبانه دارند؛ رفتار‌های به ظاهر ساده و بی عیبی که می‌تواند خطرات افزایش وزن و مشکلات مغزی همچون بیماری ام اس و پارکینسون را در افراد بالا ببرد.

مصرف بی‌رویه دخانیات

ریه از آن دسته از اعضاء حساس و مستعد بدن انسان است به طوریکه می‌توان گفت مصرف و یا حتی استنشاق بی رویه دخانیات باعث آسیب دیدن ریه‌ها می‌شود، برای مثال زمانیکه افراد دود سیگار را استنشاق می‌کنند، ریه توانایی فیلتر کردن مواد شیمیایی خطرناک را از دست می‌دهد و افراد را در آینده نزدیک به بیماری‌های عفونی، تنفسی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت مزمن، آمفیزم سرطان ریه مبتلا می‌کند.

استفاده زیاد قند و شکر

مصرف قند و شکر از سالیان گذشته در کشور وجود دارد، اما بسیاری از پزشکان خوردن آن‌ها را به شدت منع می‌کنند، زیرا این ماده بی فایده در  تولید ویتامین و آنزیم‌های مفید خود را از دست می‌دهد، پس مصرف این ماده خوراکی توصیه نمی‌شود.

آلودگی هوا

آلودگی هوا معظلی است که هر ساله در فصل زمستان بروز پیدا می‌کند، سوزش معده، گوارش و آسیب سیستم تنفسی از عوارض آلودگی هوا است، البته نباید از عوارض روحی این معظل مثل افسردگی، پرخاشگری غافل شد.

کمبود خواب

سلامت جسم و روح همه انسان‌ها نیازمند خواب و استراحت کافی است، بنابراین ۸ ساعت خواب کافی می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند.

پوشاندن سر به هنگام خواب

به هنگام خواب نمی‌توان از محافظی برای پوست سر استفاده کرد زیرا با این کار فضای تنفس پوست سر بسته می‌شود و می‌تواند خطرات ناگواری برای افراد در پی داشته باشد.

کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری

انجام فعالیت‌هایی که مغز انسان را به چالش می‌کشاند، می‌تواند بهترین روش برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها از جمله بیماری آلزایمر، ام اس و پارکینسون باشد؛ بنابراین به همه افراد جامعه توصیه می‌شود ورزش‌های مغزی، یادداشت کار‌های روزانه برای به چالش کشیدن مغز را فراموش نکنند.

کاهش افکار مثبت

تفکر مثبت باعث خوش بینی انسان‌ها می‌شود، خوش‌بینی و آینده نگری شاه کلید کنترل استرس است، تفکر منفی انسان را به سمت ناامیدی و انزوا می‌کشاند. توصیه می‌شود تفکر مثبت و خوش‌بینی را در برنامه‌های روزانه خود داشته باشید.

کم‌حرفی

افراد خجالتی و کم رو معمولا انسان‌های کم حرفی هستند و همین موضوع در مهارت‌های ارتباطی آن‌ها تأثیر بسزایی دارد.

منبع : خبر صبح

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ