طرز تهیه تی تاپ خانگی با فر و بدون فر

2

طرز تهیه تی تاپ خانگی با فر و بدون فر ، طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون فر ، کرم داخل تی تاپ ، کیک تی تاپ خانگی با ماهیتابه ، طرز تهیه تی تاپ بازاری ، طرز تهیه تی تاپ خانگی در ماهیتابه رژیمی ، طرز تهیه تی تاپ خانگی

طرز تهیه تی تاپ خانگی با فر و بدون فر

تی تاپ یکی از قدیمی‌ترین انواع کیک‌ها است که خیلی از ما را به یاد روزهای شیرین مدرسه می‌اندازد. این کیک لطیف و نرم، طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و معمولاً کمتر کسی هست که از خوردن آن لذت نبرد. شما می‌توانید این کیک دو رنگ را در خانه و داخل فر و هم بدون استفاده از فر درست کنید.

نکات آشپزی جدید خوب مواد لازم تی تاب فوت و فن آشپزی طرز تهیه کیک طرز تهیه تیتاب بدون فر طرز تهیه تی تاپ طلایی طرز تهیه تی تاپ خلاقیت آشپزی تزیین کیک بهترین سایت آشپزی آموزشگاه آشپزی آموزش کیک آموزش آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر
مواد لازم برای ۸ نفر

تخم مرغ: ۳ عدد

آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شیر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن مایع: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه تی تاپ خانگی

در اولین مرحله از طرز تهیه تی تاپ خانگی باید تخم مرغ‌ها و شکر را با همزن آن قدر بزنید تا حجم آن دو برابر شود و رنگ آن کرم شود. معمولاً برای این کار باید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه ترکیب را با همزن بزنید. سپس شیر و روغن را به مواد اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و ۳ بار الک کنید. سپس مخلوط تخم مرغ و شکر را داخل یک ظرف بریزید و آرد را کم کم به آن اضافه کنید. مواد را با کمک لیسک به آرامی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم طرز تهیه تی تاپ خانگی

در این مرحله از طرز تهیه تی تاپ خانگی باید یک تابه رژیمی دو طرفه را با کمک برس و روغن چرب کنید. مقداری از مواد کیک، در حدود نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار را در ظرف جداگانه‌ای بریزید و کنار بگذارید. حال پودر کاکائو را به مایه کیک اضافه کنید و خوب هم بزنید. تابه را با شعله ملایم روشن کنید تا گرم شود. حال مواد کاکائویی را داخل ماهیتابه بریزید. به نصف لیوان مواد کیک را که به صورت سفید برداشته بودید، یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. این کار موجب می‌شود تا مایه کیک کمی غلیظ‌‌تر شود و راحت‌تر بتوانید آن را روی مواد کاکائویی کیک فرم دهید. سپس آن را با کمک قاشق یا قیف به هر طرحی که دوست دارید روی مایع کاکائویی کیک بریزید.

مرحله سوم طرز تهیه تی تاپ خانگی

در مرحله سوم از طرز تهیه تی تاپ خانگی باید درب تابه را ببندید و برای نیم ساعت اجازه دهید کیک پخته شود. بهتر است روی گاز از شعله پخش کن استفاده کنید. ۵ دقیقه آخر پخت کیک باید ماهیتابه را به آرامی برگردانید تا طرف دیگر کیک هم به خوبی پخته شود. بعد از ۳۰ دقیقه درب ماهیتابه را باز کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه خنک شود. سپس کیک را به صورت مستطیل‌هایی یک اندازه برش بزنید. مقداری شکر را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید کمی کاراملی شود. سپس صبر کنید تا کمی سرد شود و آن را با خامه و پودر کاکائو ترکیب کنید. مواد را روی تی تاپ بریزید و یک کیک دیگر روی آن قرار دهید. اگر می‌خواهید به جای تی تاپ شکلاتی تی تاپ طلایی داشته باشید پودر کاکائو را حذف کنید و به همان مقدار آرد اضافه کنید.

طرز تهیه تی تاپ خانگی در فر

نکات آشپزی جدید خوب مواد لازم تی تاب فوت و فن آشپزی طرز تهیه کیک طرز تهیه تیتاب بدون فر طرز تهیه تی تاپ طلایی طرز تهیه تی تاپ خلاقیت آشپزی تزیین کیک بهترین سایت آشپزی آموزشگاه آشپزی آموزش کیک آموزش آشپزی آشپزی مدرن آشپزی ساده سریع و آسان آشپزی خانگی آشپزی بدون فر

مرحله اول طرز تهیه تی تاپ خانگی در فر

برای درست کردن این کیک خوشمزه در فر باید همانند روش قبل ابتدا تخم مرغ و شکر را خوب هم بزنید تا سبک شوند. سپس روغن و شیر را به آن اضافه می‌کنید. فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌ گراد روشن کنید تا گرم شود. بعد از الک کردن آرد و بیکینگ پودر، آن‌ها را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و آرام هم بزنید. حال همانند روش قبل به اندازه نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار از مواد کیک را در یک کاسه جدا بردارید و به بقیه مواد پودر کاکائو اضافه کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس داخل یک قالب کاغذ روغنی قرار دهید و دیواره‌های قالب را با روغن چرب کنید.

مرحله دوم طرز تهیه تی تاپ خانگی در فر

ابتدا مواد کاکائویی را داخل قالب فر بریزید و بعد مواد سفید را به آرامی طبق طرحی که دوست دارید، روی آن بریزید. قالب را برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس کیک را از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی سرد شود. کیک را به صورت مستطیل برش دهید. برای مواد داخل تی تاپ می‌توانید هم به روش قبل خامه، کارامل و پودر کاکائو را ترکیب کنید و هم شکر دارچین و پودر کاکائو را به مقدار مساوی مخلوط کنید و داخل کیک‌ها قرار دهید. سپس کیک‌ها را برای مدت ۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید. در این طرز تهیه هم اگر تی تاپ طلایی را به تی تاپ شکلاتی ترجیح می‌دهید به همان اندازه پودر کاکائو به مواد خود آرد اضافه کنید.

منبع : مجله افق کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. صبا می گوید

    نوستالژی خوشمزه آدم رو میبره به دوران بچگی
    طرز تهیه اش درسته؟ کسی تا حالا درست کرده ؟خوب شده؟

    1. شیرین می گوید

      منم تا حالا درست نکردم و آماده میخرم خیلی خوشمزه است منو یاد دوران مدرسه میندازه که تغذیه زنگ های تفریحم بود