سوفیا کنین ، بهترین تنیس باز زن سال ۲۰۲۰

0

تنیس؛ سوفیا کنین Sofia Kenin ، عنوان بهترین تنیس‌باز زن جهان در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد. او که در ژانویه امسال توانست قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا را به دست آورد، در ماه اکتبر نیز در گرنداسلم فرانسه دوم شد تا دو جام معتبر را که اولین قهرمانی‌های او در گرنداسلم‌ها به‌شمار می‌روند، در یک سال کسب کرده باشد.

ستاره ۲۲ ساله اهل فلوریدا آمیکا، در سه گرنداسلمی که در سال ۲۰۲۰ برگزار شد (رقابت‌های ویمبلدون به دلیل شیوع کرونا لغو شد) رکورد ۱۶ برد و ۲ شکست را ثبت کرد و در نهایت نیز به رتبه چهارم در رنکینگ جهانی تنیس زنان رسید.

انتخاب او براساس نظرسنجی رسانه‌های بین‌المللی صورت گرفته است. در دیگر عناوین، ویکتوریا آزارنکا به‌عنوان بازیکن بازگشتی سال (کام‌بک‌پلیر) انتخاب شد. ایگا سوئیاتک به‌عنوان بازیکنی با بیشترین پیشرفت، نادیا پودوروسکا به‌عنوان پدیده سال و کریستینا ملادنوویچ و تیمیا بابوس به‌عنوان تیم دو نفره سال انتخاب شدند. مربی سوئیاتک، یعنی پیوتر سیرظپوتوفسکی نیز جایزه مربی سال را از آن خود کرد. در دو دسته‌ای که با رأی‌گیری از بازیکنان انجام شد، ماری بوزکووا جایزه دستاورد ورزشکارانه سال را به دست ‌آورد.

کنین، سال ۲۰۲۰ را در حالی شروع کرد که پیش از آن، در رقابت‌های گرنداسلم تنیس رکورد ۱۱ برد و ۱۱ باخت را در کارنامه خود داشت و هیچ وقت هم نتوانسته بود از دور چهارم رقابت‌ها بالاتر برود اما خیلی زود نشان داد پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و در همان اولین گرنداسلم سال توانست‌ اش بارتی نفر اول تنیس زنان جهان را در نیمه‌نهایی استرالیا و سپس گاربین موگوروزا را در فینال شکست دهد و با قهرمانی در ملبورن پارک، شگفتی‌ساز شود.

ورزشکار زن ورزش بانوان عکس ورزش بانوان عکس سوفیا کنین عکس تنیسور های زن زیباترین تنیسور زن دختر ورزشکار تنیس زنان بیوگرافی سوفیا کنین اخبار ورزشی بانوان اخبار تنیس

با این موفقیت، کنین تبدیل شد به جوان‌ترین قهرمان رقابت‌های استرالیا از سال ۲۰۰۸، زمانی که ماریا شاراپووا در ۲۰ سالگی این عنوان را به دست ‌آورد. همچنین آن قهرمانی باعث شد کنین به جمع ۱۰ نفر برتر رده‌بندی تنیس جهان برسد و تبدیل به جوان‌ترین ستاره آمریکایی از سال ۲۰۰۲ شد که در جمع برترین‌های تنیس قرار می‌گیرد. این اتفاق در سال ۲۰۰۲ برای سرنا ویلیامز رخ داده بود که در ۲۰ سالگی جزو برترین‌های تنیس زنان شد.

ورزشکار زن ورزش بانوان عکس ورزش بانوان عکس سوفیا کنین عکس تنیسور های زن زیباترین تنیسور زن دختر ورزشکار تنیس زنان بیوگرافی سوفیا کنین اخبار ورزشی بانوان اخبار تنیس

کنین سپس در گرنداسلم آمریکا به مرحله چهارم رسد و در اوپن فرانسه نیز به فینال رفت و در بازی فینال مغلوب سوئیاتک شد. سوئیاتک ستاره ۱۹ ساله لهستانی پیش از آن حتی در تورهای مسترز تنیس نیز قهرمان نشده بود اما در دو هفته توفانی در رولان گروس، بدون اینکه حتی یک ست ببازد عنوان قهرمانی را کسب کرد و در نهایت نیز در پایان سال میلادی به رتبه هفدهم رده‌بندی جهانی رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ