کشف حجاب دو دختر در پارک لاله

5

یکی از مخاطبان روزنامه کیهان در مطلبی که برای ستون خوانندگان این روزنامه ارسال کرده، نوشت: در تاریخ ۹۳/۲/۲۱ ساعت ۱۴ در پارک لاله خبرنگار آلمانی از دو دختر ایرانی درخواست کرد با توجه به زیبایی دختران ایرانی روسری‌های خود را بردارند و بعد سیگار به آنها تعارف کرد و گفت حالت بگیرید تا از شما عکس بگیرم. بنده به پلیس اطلاع دادم و آنها را دستگیر کردند. برخی از خبرنگاران خارجی از آزادی‌های بی‌حد و حصر کشورمان نهایت سوءاستفاده را می‌کنند و کسی هم نیست که با آنها برخورد نماید. بنده که همسر یک دیپلمات وزارت امور خارجه بودم درکشورهای خارج حق گرفتن عکس در منزل خود از فضای بیرون را نداشتم. مسئولین امنیتی – انتظامی نگذارند خون مقدس شهدا به راحتی پایمال شود.

دختر زیبا دختر بی حجاب دختر پارک لاله پارک دانشجو بی حجاب

همچنین مخاطب دیگر این روزنامه نیز از وضعیت حجاب در پارک دانشجو انتقاد کرده و نوشته است: وضع حجاب و عفاف در شهرستان‌ها در مقایسه با تهران بهتر است. عصر روز یکشنبه ۹۳/۲/۱۴ گذرم به پارک دانشجو واقع در چهارراه ولی‌عصر افتاد صحنه‌هایی شرم‌آور به چشم می‌خورد که واقعا متعجب و متاسف شدم. علاج واقع این است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جانب مردم و ضابطین قضایی فراموش نشود.

حسن روحانی پیش از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در یک گفتگوی فرهنگی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با بدحجابان و گشت ارشاد گفته بود: “من قطعا با این برخوردها مخالفم. این‌ها حاصل همان قرائت و برداشت خاص از اسلام و قانون اساسی است. برای این‌که نگاهم به مسئله روشن شود، دیدگاهم را به مسئله حجاب و عفاف برای شما تشریح می‌کنم. خیلی از این برخوردها ناشی از دیدگاهی است که چنین شادی و نشاط‌هایی را گام‌های اولیه به سوی تضعیف عفت عمومی می‌بیند و بنابراین تشریح دیدگاه من مناسب است.
به نظرم، عفیف بودن چیزی فراتر از حجاب داشتن است. به نظر من اگر زنی یا مردی حجاب رسمی مد نظر ما را رعایت نکند، عفیف بودنش زیر سؤال نمی‌رود. قبل از انقلاب زنان زیادی در جامعه ما حجاب نداشتند، ولی آیا انسان‌های عفیفی نبودند؟ من هشدار می‌دهم که حجاب را عین عفاف ندانیم. به نظر من زنان زیادی از جامعه ما حجاب مطلوب قانون را ندارند، ولی عفیف هستند. عفت شاخص‌های زیادی دارد. کما این‌که می‌توان کسانی را هم یافت که ظاهر مطابق قانون دارند و حجاب دارند (چه مرد و چه زن) ولی اصول عفت را رعایت نمی‌کنند. بنابراین تاکید ما باید بر عفت باشد. باید ببینیم عفت را چه چیزی تهدید می‌کند. به نظر من عفت مردم ما را فقر اقتصادی و ناتوانی در ازدواج، بیشتر تهدید می‌کند تا رعایت حجاب مطابق استانداردهایی که عده‌ای دوست دارند و تعریف کرده‌اند.
این را چرا گفتم؟ چون یک عده‌ای فکر می‌کنند اگر جوانان با هم کوه بروند، در یک مراسم شادی شرکت کنند، یا در خیابان با هم قدم بزنند، عفت جامعه خدشه‌دار می‌شود. اما واقعیت این است که عفت را چیزهای مهم‌تری تهدید می‌کند. برخی از برخوردها هم ناشی از نگاه پلیسی و امنیتی به جامعه است، نگاهی که همه چیز را سیاسی می‌بیند. در حالی که اجازه دادن به برگزاری برخی مراسم، شدت کنش و دیدگاه سیاسی را کاهش می‌دهد. در ضمن، مطمئن باشید که در ایده‌آل‌های جمهوری اسلامی، نفی شادی و نشاط نبود. در هیچ کدام از شعارهای ابتدای انقلاب شما شعار علیه شادی و شور جوانی پیدا نمی‌کنید.”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 5 )
  1. نسترن می گوید

    ..حشه های بی فرهنگ جاهل

  2. زهرا می گوید

    با وجود اینکه من حجابم کامله و حتی چادری هستم با زور مخالفم به زور نمیشه یکیو مسلمونو بهشتی کرد و هر کسی خودش باید واسه بهشتش تلاش کنه نه اینکه بگن تو این کارا رو نکن تا من بهشتی بشم ……..

    1. وحید می گوید

      در همه جای دنیا با کسی که قوانین رو زیرپا بگذاره – حتی قوانین کمونیستی و سکولاری و… – به شدت باهاش برخورد میشه.
      هیچ ربطی هم به بهشت و جهنم رفتن نداره. هر کسی قانون گریزی کنه داره دیگران را هم به همین کار تشویق میکنه

    2. خرزو خوان می گوید

      هیچ ربطی به بهشت و جهنم نداره یقینا زنان مفلوک سایت women goدر سرزمین های اشغالی که سر خرید چشمشان معامله صورت می گیرد بهتر حرف بنده را درک می کنند.

    3. خرزو خوان می گوید

      خرید و فروش زنهای برهنه ای که به زور می خواهند به بهشت جنسی غربی ها هدیه شوند….