تاثیر ویتامین «B۶» در مبارزه با بیماری کووید۱۹

0

بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه هیروشیما در ژاپن در کنار شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از تجمع‌های دوستانه و خانوادگی، مواد غذایی نیز به عنوان اولین جبهه دفاعی در مقابل ویروس کووید ۱۹ موثر هستند.

ویروس کرونا ویتامین ب کمپلکس و کرونا ویتامین ب 6 مبتلایان به کرونا کرونا در جهان کرونا قرص ویتامین ب ۶ برای چیست درمان کرونا خواص ویتامین ب ۶ پیشگیری از کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس

این مطالعه به بررسی اثر ویتامین ب۶ نیز پرداخته است که نقش مهمی در سطح انرژی و ایمنی بدن داشته و کمبود آن به خستگی، درد مزمن و کمبود انرژی منجر می‌شود.

مصرف روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم از این ویتامین توصیه شده است. مصرف این ویتامین به ویژه برای کودکان و سالمندان ضروری است.

بر اساس این تحقیقات ویروس کرونا و آنفلوآنزا منجر به آسیب ریه، بروز طوفان سایتوکین و التهاب سلول‌های اندوتلیال ریه می‌شود. طوفان سایتوکین (cytokine storm) یک واکنش غیرطبیعی ایمنی است. این واکنش نوعی سندرم پاسخ التهابی سیستمیک است و می‌تواند با علایم مانند تب، خستگی، بی‌اشتهایی، درد مفاصل، تهوع، استفراغ، اسهال، عوارض پوستی، تنفس سریع، تپش قلب، افت فشار خون، تشنج، سردرد، توهم و لرزش همراه باشد.

همچنین ترومبوز (لخته‌شدن خون) یکی دیگر از عوارض کووید ۱۹ است که با انسداد مویرگ‌ها، احتمال آسیب‌های قلبی، کلیه، ریه و کبد را افزایش می‌دهد.

طبق این مطالعات ویتامین ب۶ با اثرات ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی، قادر به کنترل طوفان سایتوکین و ترومبوز است و می‌تواند علائم کووید ۱۹ را کاهش دهد. سینه مرغ، دانه آفتابگردان، نخود، لوبیا، پسته، دانه کنجد و گوشت گاو حاوی این ویتامین هستند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ