میهمانی که ۳۲۰ میلیون تومان آب خورد!

0

سرهنگ محمد قاسملو در تشریح این خبر اظهار کرد: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی‌اش ۳۲۰ میلیون تومان برداشت غیر مجاز صورت گرفته است، اقدامات اولیه معمول و موضوع به صورت جدی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی کارت بانکی خود را در ویلای یکی از دوستانش که میهمان بوده، گم کرده و بعدا متوجه مفقود شدن کارت بانکی خود شده و در مراجعه به بانک با خالی بودن حساب بانکی خود رو برو شده است. با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی آن در دستور کار احدی از کارآگاهان خبره تیم اقتصادی این پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مبلغ برداشت شده از حساب شاکی به حساب صرافی در تهران واریز شده است که چگونگی موضوع از صرافی مذکور تحقیق که اعلام داشت فردی با مراجعه به وی تعدادی سکه و اسکناس و دلار از وی خریداری و از طریق اینترنت اقدام به واریز وجه مورد نظر کرده است که پس ازبدست آمدن اطلاعات اولیه متهم از شاکی نیز تحقیق بعمل آمد که اعلام داشت متهم از دوستان خانوادگی آنها بوده و در آن شب وی نیز در میهمانی حضور داشته است.
قاسملو تصریح کرد: در ادامه مشخص شد متهم خارج از استان است که با استفاده از شیوه‌های پلیسی رفت و آمد وی به تبریز تحت نظر قرار گرفت و سرانجام در یک عملیات غافلگیرانه در منزل یکی از آشنایان خود دستگیر شد.
وی اشاره کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر موضوع شد، ولی با مشاهده مستندات کافی لب به سخن گشوده و اعتراف کرد که در آن شب به صورت نامحسوس اقدام به برداشتن کارت بانکی شاکی کرده و از طرفی چون رمز دوم وی را می‌دانسته اقدام به خرید سکه و دلار از حساب وی کرده است.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به همشهریان توصیه می‌شود به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را همراه کارت بانکی نگهداری نکرده یا آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و از افشای رمز کارت بانکی خود به افراد دیگر بخصوص دوستان و آشنایان خودداری کرده و به صورت دوره‌ای و در صورتی که اقدام به فعال سازی رمز دوم خود ننموده‌اند از طریق بانک مربوطه اقدام به چک کردن آن کنند و برای متخلفین تاکید می‌شود که با رفتارهای نسنجیده خود فضای امن اینترنت را مسموم نکنند، که در این صورت در دام قانون گرفتار خواهند شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ