بررسی مشکل هازارد توسط یک روانشناس ورزشی

0

من متخصص اقتصاد یا مدیریت بیزینس ها نیستم و به همین خاطر  فقط می توانم در مورد روانشناسی ورزشی صحبت کنم. شرایط کنونی و اتفاقاتی که در رئال رخ می دهد، توجه من را جلب کرده است. هر چد که توضیح دادن شرایط هازارد خیلی مشکل است. در مورد فلورنتینو پرز گفته می شود که مردی است که بیشتر نگران تجارتش است تا مسائل ورزشی. اما باشگاهی که بیش از ۵۰۰ میلیون یورو بودجه دارد در سالهای اخی در زمینه بزرگترین سرمایه گذاری ورزشی خود دچار مشکل شده است چرا که این بازیکن نه تنها به بهترین شرایط ورزشی خود نرسیده بلکه به ندرت توانسته چند بازی پیاپی انجام بدهد. قطعا یک تاجر در سطح پرز که دوست دارد سرمایه گذاری موفقی داشته باشد، از این شرایط راضی نیست. علاوه بر این می خواهم از مدیر بپرسم که چطور این اتفاق می تواند در تیمی نظیر رئال مادرید رخ بدهد که بهترین بدنسازان، پزشکان و فیزیوتراپ های ورزشی کشور دارد که بهترین امکانات را در اختیار ستارگانش قرار می دهد؟ آیا چیزی از دستشان در رفته؟

نیازی نیست که زیاد به دور نگاه کنیم. تحقیقات انجام شده توسطاورلیو اولدمیا در اسپانیا و دیگر کارشناسان خارجی که در نشریه های بین المللی نظیر “اسپورتس مدسین” منتشر شده گویای نکات مهمی است که نشان دهنده تاثیر استرس روانی روی مصدومیت های ورزشی است. به همین خاطر شرایط زیاد نیست. همه ما واکنش مشابهی به شرایط یکسان نداریم. او به رئال مادرید ملحق شده که باشگاهی با بیشترین بازتاب در کل دنیاست و این شرایط ممکن است که استرس و مشکلات بدنی ایجاد کند. کافی است در این باره از وودگیت، کاکا یا روبن بپرسید. اما خیلی ها می پرسیدند که چرا  ای استرس روی گران ترین خرید رئال که در زمان سال ۲۰۰۹ انجام شد، وجود نداشت؟ چرا رونالدو به خوبی هماهنگ شد و هازارد نه؟

علم به ما می گوید که یکی از کلیدهای مقابله با شراط پر استرس این است که استراتژی مشخصی برای مقابله با شرایط مشکل داشته باشی. به طور مثال تمرین های روانی ثابت برای بازیکنان کلیدی است تا بتوانند با شرایط کنار بیایند. این ویژگی ها در بازیکنان ذاتی نیستند. در حقیقت آنها باید هر روز از نظر روانی تمرین کنند تا بتواند در مقابله با این شرایط ، به پیشگیری روی بیاورند. گاهی افراد حقیقت زندگی خود را می فهمند که گاهی بعضی چیزها را نمی توان با پولی  خرید و قطعا تاجری مثل پرز این را می داند.

رافائل ماتوس- روانشناس ورزشی و محقق دانشگاه مادرید

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ