درمان های طبیعی برای آلرژی و حساسیت

0

آلرژی یا انواع حساسیت ها ممکن است برای هر فرد در هر فصلی بروز کند. آلرژی به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف به وجود می‌آید.

افراد مبتلا به آلرژی دارای سیستم ایمنی حساس هستند که به عوامل مختلفی که در محیط وجود دارد به سرعت واکنش نشان می‌دهد و باعث بروز مشکلاتی برای شخص می‌شود.

این واکنش ممکن است بیش از اندازه، و نسبت به عواملی باشد که در حالت عادی باعث تحریک سیستم ایمنی بدن انسان نمی‌شوند.

مجله سلامت متخصص آلرژی و ایمونولوژی عوامل آلرژی ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی بدن چگونه قوی میشود درمان آلرژی تقویت سیستم ایمنی بدن‌ انواع آلرژی

۱. قرارگیری در معرض مواد حساسیت‌زا را محدود کنید

اگر قرارگیری در معرض ماده حساسیت‌زا را محدود نکنید، فقط خود را در معرض این مشکل قرار می‌دهید. هر دارویی که استفاده می‌کنید فقط کوتاه مدت کمک می‌کند.

سعی کنید فعالیت‌های فضای باز را برای ساعاتی از روز که تعداد گرده در کمترین حد خود است، برنامه‌ریزی کنید. در بهار و تابستان (فصل گرده درختان و چمن‌ها)، سطح آن معمولاً در هنگام عصر بیشتر است، در حالی که صبح‌ها بالاترین سطح گرده گیاهان گل محمدی را در اواخر تابستان و اوایل پاییز مشاهده می‌کنید.

۲. بپوشانید

وقتی اقدام به بیرون رفتن می‌کنید، سعی کنید جلوی ورود مواد آلرژی‌زا را بگیرد. از عینک آفتابی استفاده کنید تا گرده به چشم شما وارد نشود و از کلاه استفاده کنید تا مواد بیشتر به موهای شما نچسبد، جایی که می‌تواند باعث سوزش شود تا زمانی که آن را بشویید.

۳. بشویید

گرده گل دوست دارد به مو و لباس بچسبد. و بسیار چسبناک است. به محض برگشت به منزل لباس تازه و تمیز بپوشید تا از موارد حساسیت‌زا جلوگیری کنید.

و هرچه زودتر دوش بگیرید، باعث می‌شود مواد حساسیت‌زای طولانی‌مدت از روی مو و پوست شما شسته شوند.

۴. تمرین معمول خود را تغییر دهید

حرکات قلبی و تاثیرات شدید می‌تواند به طور موقت باعث افزایش التهاب و جریان خون شود، که می‌تواند آلرژی شما را تشدید کند.

یک قانون کلی خوب این است که هنگامی که آلرژی دارید، به یک تمرین کم‌فشار پایبند باشید. تمرینات کم ضربه مانند شنا، دوچرخه‌سواری یا یوگا ممکن است بهترین برای شما باشد.

۵. هوای داخل خانه خود را تمیز نگه دارید

آیا آلرژی شما در خانه بدتر می‌شود؟ حتی ممکن است هوای بهاری طراوت بخش باشد، بسته نگه داشتن درها و پنجره‌ها به این معنی است که مواد حساسیت‌زای کمتری می‌توانند به داخل راه پیدا کنند.

فیلترها و دستگاه‌های تصفیه هوا نیز می‌توانند به شما کمک کنند.

۶. بینی را شستشو دهید

گرچه به طور کلی از آلرژی‌ها خلاص نمی‌شوید، اما یک شستشوی سریع با محلول نمکی می‌تواند مخاط و مواد تحریک‌کننده را از بینی خارج کرده و احتقان را کاهش دهد، که به تسکین سریع آلرژی کمک می‌کند.

می‌توانید با ترکیب ۱ فنجان آب مقطر یا آب ولرم، ۳ قاشق چای‌خوری نمک بدون ید و ۱ قاشق چای‌خوری جوش شیرین در یک ظرف محلول شستشو بسازید.

۷. طب سوزنی را امتحان کنید

به نظر می‌رسد طب سوزنی برای برخی از افراد به عنوان وسیله‌ای برای تسکین آلرژی طبیعی موثر است. و می‌تواند به طور قابل‌توجهی گرفتگی را کاهش دهد و در عین حال کیفیت زندگی را در بزرگسالان مبتلا به آلرژی فصلی کاهش دهد.

این یک روش درمانی نیست، اما ممکن است ابزاری مفید برای شما باشد.

برای افرادی که آلرژی خفیف دارند و می خواهند مصرف دارو را به حداقل برسانند، توصیه می‌شود.

۳ نکته‌ای که باید در مورد درمان‌های طبیعی آلرژی به خاطر بسپارید

۱. طبیعی همیشه بهتر یا موثر نیست

داروهای گیاهی و مکمل‌های بی‌شماری به عنوان مبارزان آلرژی فصلی معرفی می‌شوند. اما بیشتر آنها با تحقیقات علمی خوب پشتیبانی نمی‌شوند.

در بهترین حالت، درمان‌هایی که مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند ممکن است صرفاً هدر دادن پول باشند. اما در بدترین حالت، این داروها می‌توانند با سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید تداخل داشته باشند و یا خطر عوارض جانبی مضر را به همراه داشته باشند.

۲. شستشوی نمکی باید با احتیاط استفاده شود

اگر از آنها به درستی استفاده نکنید، می‌توانند باعث عفونت بینی شود. آب مورد استفاده برای شستشوی شور شما همیشه باید تقطیر یا جوشانده شود. هرگز از آب لوله‌کشی بدون جوشاندن استفاده نکنید، زیرا می‌تواند حاوی باکتری‌های عامل عفونت باشد.

۳. اگر طب سوزنی را انتخاب می‌کنید، تحقیق کنید

طب سوزنی به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود، البته به شرط آنکه توسط یک متخصص آموزش دیده با استفاده از سوزن‌های استریل انجام شود. قبل از هرگونه درمان، به دنبال یک پزشک معتبر باشید و از پزشک عمومی خود مشاوره بگیرید.

منبع : سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ