۱۰ شهر محبوب میلیاردرهای جهان

0

وال استریت ژورنال اعلام کرد:پس از سال ۲۰۰۹ و رکود اقتصادی بزرگ در غرب، مجموع ثروت میلیاردرهای جهان بیش از ۲ برابر شده است در این بین۱۰ شهر جهان بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را در خود جای داده اند.

از سال ۲۰۰۹ و رکود بزرگ اقتصادی در جهان، مجموع ثروت میلیاردرهای جهان از ۳.۱ هزار میلیارد دلار به ۶.۵ هزار میلیارد دلار افزایش یافته است که این میزان ثروت از میزان تولید ناخالص داخلی تک تک کشورهای جهان به جز چین و آمریکا بالاتر است.

تا پایان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۱۷۰ میلیاردر در جهان وجود داشته اند که ۷۶۶ نفر از این افراد در اروپا و ۵۲۲ نفر دیگر در ایالات متحده ساکن هستند.

مجموع ثروت میلیاردرهای اروپایی معادل ۲.۱۲ هزار میلیارد دلار و علی رغم تعداد کمتر میلیاردرهای آمریکایی ثروت آنها معادل ۲.۱۶ هزار میلیارد دلار و بیشتر از مجموع میلیاردرهای اروپایی بوده است.

از جمله شهرهای محبوب میلیاردرهای جهان برای حضور و سکونت می توان به نیویورک با ۹۶ ، هنگ کنگ با ۷۵، مسکو با ۷۴، لندن با ۶۷، بمبئی با ۳۰، سنگاپور با ۲۷، پکن با ۲۶، پاریس با ۲۵، ریاض با ۲۵ و دوبی با ۲۴ میلیاردر اشاره کرد.

در این میان پنج کشور با بیشترین تعداد میلیاردر در جهان شامل ایالات متحده با ۵۱۵ ، چین با ۱۵۷، آلمان با ۱۴۸، انگلیس با ۱۳۵ و روسیه با ۱۰۸ میلیاردر هستند.

بر اساس پیش بینی Wealth-X، تعداد میلیاردرهای جهان تا پایان سال جاری به ۲۳۵۶ نفر و تا سال ۲۰۲۰ به ۳۸۷۳ میلیاردر افزایش خواهد یافت.(فارس)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ