پیشنهاد جالب سرمربی گوا به طرفداران پرسپولیس!

0

پرسپولیس نیوز – از همان ابتدا درآمدن قرعه گوا هند و هم‌گروهی اش با پرسپولیس، جلوه خاصی به لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران ایرانی و به ویژه پرسپولیسی‌ها داده بود. پس از آنکه AFC تصمیم گرفت تا میزبانی را به هندی‌ها بدهد، حضور پرسپولیس در گروه گوا اهمیت بیشتری یافت تا فینالیست فصل قبل، سفر دور و دراز آسیایی خود را این بار در سرزمین هفتاد و دو ملت دنبال کند. بر خلاف پیش بینی‌ها اما گوا هند اصلاً تیم دست و پا بسته‌ای نبود. آن‌ها با دو کلین‌شیت پیاپی، الریان و الوحده را متوقف کردند و در سومین گام بیش از رقبا متمول قطری و اماراتی شاگردان گل‌محمدی را به دردسر انداختند. آن‌ها حالا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب بار دیگر باید رو در روی نماینده ایران به میدان روند؛ دیداری که می‌تواند به جدالی جذاب تبدیل شود.

گوا نخستین نماینده تاریخ هند در لیگ قهرمانان است و سکان هدایتش در این تجربه ارزشمند را به خوان فراندو اسپانیایی سپرده‌اند که سابقه سرمربیگری در لیگ اروپا را دارد و تا اینجا کار تیم خوبی را روانه مسابقات کرده است. به بهانه تقابل امشب پرسپولیس و گوا، خوان فراندو گفتگویی انجام داده و در آن دیدگاه جالبش در خصوص پرسپولیس و برنامه‌های تاکتیکی‌اش برای سه مسابقه دور برگشت لیگ قهرمانان را شرح داده که در ادامه می‌خوانیم:

فکر می‌کنید چگونه باید مقابل پرسپولیس بازی کنید؟

فکر می‌کنم پرسپولیس تیم خیلی خوبی هست، اما نه صرفاً به خاطر ترکیبش، چون آن‌ها ساختار تیمی خیلی قدرتمند و بازیکنان باکیفیتی دارند ولی فعلاً چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم برنامه‌هایمان را دنبال کرده و خیلی بهتر از دیدار قبلی بازی کنیم چرا که اکنون اطلاعات زیادی از کیفیت بازی، ظرفیت و نقشه‌های تاکتیکی پرسپولیس داریم.

در صحبت‌هایتان به قدرت پرسپولیس اشاره کردید، در این باره بیشتر توضیح دهید.

بله، همین طور است. در واقع آن‌ها سه تیم بسیار خوب را شکست داده‌اند (با خنده!) اما برای ما ضروری است که نکات مثبت خودمان را در دیدار بعدی ارتقا دهیم چرا که با تیمی با برنامه و کیفیتی متفاوت بازی می‌کنیم که البته چنین چیزی در لیگ قهرمانان کاملاً عادی است.

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

با این حساب به نظرتان پرسپولیس قوی‌ترین رقیب گوا در این گروه است؟

می‌دانم که پرسپولیس تیم قدرتمندی است چون این تیم تجربه بسیاری دارد.

یعنی بهتر از الریان و الوحده؟

اکنون و در این مورد برایم پرسپولیس تیم بهتری است چرا که آن‌ها در سه فصل اخیر کنار یکدیگر بازی کرده‌اند. در لیگ قهرمانان نیز بسیار پرتجربه هستند و در فصل قبلی به فینال این رقابت‌ها راه یافتند. اغلب بازیکنان پرسپولیس در باشگاه‌شان و هم در تیم ملی ایران کنار یکدیگر بازی کرده‌اند. پس طبیعی است که آن‌ها نکات قوت بیشتری نسبت به الوحده و الریان داشته باشند.

قبل از دیدار با پرسپولیس، تیم شما در دو مسابقه هیچ گلی دریافت نکرد که رکورد خیلی خوبی در بین تیم‌های لیگ قهرمانان محسوب می‌شد. این موفقیت را حاصل عملکرد خوب گلرتان می‌دانید یا مدافعان؟

خوشحالم چرا که دراج (دروازبان گوا هند) در سه بازی لیگ قهرمانان عملکرد عالی‌ای داشته ولی از این نظر هم خوشحالم که همه و به ویژه مدافعین در پست‌هایشان عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، اما ناراحتم که پرس کردنمان در بازی با پرسپولیس موفقیت‌آمیز نبود و این موضوع به خاطر خستگی بازیکنان بود. تمام مهاجمین و مدافعان مان در دیدارهای اخیر بسیار تلاش کرده‌اند اما در عین حال فراموش نمی‌کنیم که به ارتقا و تفکر روی گام بعدی نیاز داریم.

میزبانی هند از لیگ قهرمانان تا چه اندازه می‌تواند به فوتبال این کشور کمک کند؟

در این خصوص عقیده‌ام این است که در این مورد باید سطح رقبایمان در آسیا را در نظر بگیریم؛ برای مثال پرسپولیس، الریان و الوحده هر سه تیم بهتر از ما هستند و این یک واقعیت است. در مجموع کیفیت بازیکنان ارتباط مستقیمی با تفکر تاکتیکی آن‌ها دارد. هر چند فاصله فوتبال هند بسیار زیاد است اما باید سخت کار کنیم و آکادمی‌ها و باشگاه‌ها را پیشرفت دهیم. همچنین باید جواز حضور در چنین مسابقاتی را به دست آوریم چرا که همان طور که می‌دانید فرصت بازی با سه تیم بزرگ فراهم است که در آینده به فوتبال هند خیلی کمک خواهد کرد.

این اولین تجربه یک باشگاه هندی در بالاترین سطح آسیا است. با وجود این شرایط، در لیگ قهرمانان امسال چه هدفی را دنبال می‌کند؟

حقیقت این است که هدف باشگاه گوا پیروزی در همه مسابقه‌ها بوده اما الان سطح رقبایمان را می‌دانیم و باید بازی به بازی جلو برویم و استراتژی‌مان برای دست‌یابی به سه امتیاز را اجرا کنیم. در دیدار قبلی مقابل پرسپولیس نقطه ضعف‌های زیادی در پرس و حمله داشتیم که باید آن‌ها را بر طرف کنیم. برابر الوحده نیاز به تقویت خط حمله و برای دیدار با الریان، باید توپ‌گیری‌هایمان را بیشتر کنیم. در نتیجه قطعاً هدفمان این است که در دیدارهای برگشت برابر این سه تیم بهتر ظاهر شویم.

و سوال آخر؛ همان طور که می‌دانید پرسپولیس، میلیون‌ها هوادار در ایران دارد. آیا پیامی برای آن‌ها و مردم ایران دارید؟

بله پیامی برای هواداران پرسپولیس در ایران دارم. فکر می‌کنم آن‌ها خیلی راضی و خوشحال هستند چرا که تیم خیلی خوب و باشگاه بسیار قدرتمندی دارند که در دفاع و حمله بی‌نقص بازی می‌کند، پس جای تعجبی نیست که در فینال آسیا حضور داشته‌اند. به آن‌ها پیشنهاد می‌دهم از باشگاه و تیم‌شان لذت ببرند چون تیم و باشگاه عالی و بازیکنان خیلی خوبی دارند.

منبع: ایمنا

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ