سه راهی خمین اراک بعد از اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح +عکس

1

محمد کریم شفیعی شهردار اراک در ۱ بهمن ۱۳۹۹ با بیان اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) و همچنین میدان مقاومت آغاز و وارد فاز اجرایی شده است گفت: در حال حاضر تاسیسات و معارضین تقاطع میدان مقاومت شناسایی شده و عملیات تجهیز کارگاه در دستور کار قرار دارد.

وی یارآورشد: در تقاطع غیرهمسطح میدان امام خیمنی(ره) که به صورت زیرگذر در نظر گرفته شده ، در مرحله شناسایی تاسیسات و معارضین پروژه هستیم، همچنین درختان واقع در میدان نیز توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز جابجا و در تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن(ع) واکاری مجدد شده اند.

وی ادامه داد: همچنین تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی با جاده فرودگاه نیز با در نظر گرفتن یکسری از الزامات برای مشاور، طرح نهایی آن در دست تهیه است.

لازم به ذکر است، شهرداری اراک نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) قرارداد منعقد کرده تا پروژه های کلان شهری همچون زیر گذر میدان مقاومت، تقاطع بزرگراه شهید آنجفی با تقاطع فراهان که روگذر می باشد و ادامه آن تا آرامستان و منتهی به بلوار کربلا و تقاطع کمربندی شمالی با فرودگاه و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) در ورودی شهر را به عنوان رینگ بندی و اسکلت اساسی و اصلی ترافیک شهر اراک، اجرایی کند.

فاز اول میدان شهدا و اطراف بازار تاریخی اراک به پیاده راه تبدیل شد

شهردار اراک در پاسخ به این سوال که آیا در دو سال گذشته شهر اراک پروژه ای در حوزه انسان محوری و با این رویکرد انجام داده است، افزود: شهر اراک به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور، با تقریبا ۶۲۰ هزار نفر جمعیت و وسعت ۷۲۰۰ هکتار، دارای بافتی نسبتا قدیمی است. هسته مرکزی شهر، هسته تاریخی و قدیمی شهر است و با توجه به اینکه این شهر، تک هسته ای است،رینگ های مختلف شهری، اطراف این هسته مرکزی تعریف شده اند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته تلاش کردیم که این رینگ تاریخی و قدیمی و هسته مرکزی شهر را به پیاده راه تبدیل کنیم. خوشبختانه مطالعات خیلی خوبی انجام شد. وی گفت: فاز اول میدان شهدا یا باغ ملی سابق و اطراف بازار تاریخی اراک به پیاده راه تبدیل شد.

وی یادآورشد: حدودا ۱۰ هکتار مساحت بازار تاریخی اراک و بناهای قدیمی اطراف است که معابر اطراف آن در حال تبدیل شدن به پیاده راه است.

میدان مقاومت اراک میدان امام خمینی اراک محمد کریم شفیعی کیست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اراک عکس تقاطع غیر همسطح شهردار اراک کیست سوابق محمد کریم شفیعی سه راهی خمین اراک حمیدرضا نوازنی کیست تقاطع غیرهمسطح در اراک اخبار شهرداری اراک اخبار استان مرکزی اخبار اراک
تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (سه راهی خمین) اراک

ورودی غرب اراک که تحت عنوان “سه راهی خمین“ شناخته می شود به دلیل حجم بالای تصادفات، یکی از پر حادثه ترین نقاطع ترافیکی اراک است و حدود یک دهه می باشد که وقوع تصادفات فراوان، منجر به آن شده تا احداث تقاطع غیر همسطح، جزو الزامات آن منطقه شناخته شود چرا که در سه راهی خمین، ترافیک درون شهری اراک از سه جهت مختلف با ترافیک برون شهری جاده های قم، خمین، همدان و لرستان تقابل پیدا می کند و همین مسئله سبب ایجاد گره های ترافیکی در ساعت های مختلف شبانه روزی می شود. در سوی دیگر معضلات ترافیکی سه راهی خمین، ورود وسایل نقلیه به میدان امام خمینی قرار دارد، معضلی که برای رفع آن شرایط ترافیکی خاصی را مشخص کرده اند اما نتوانسته انچنان که باید در کاهش مشکلات ترافیکی تاثیر گذار باشد.

حمیدرضا نوازنی، مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی سه راهی خمین را یکی از نقاط پر حادثه این شهر دانست و اظهار کرد: براساس آماری که پلیس به شورای ترافیک استان ارائه می دهد، سه راهی خمین جزو پر حادثه ترین نقاط ترافیکی اراک به شمار می رود. به دنبال آمار ارائه شده، اواخر دوره گذشته شورای شهر اراک؛ معاونت عمرانی استانداری مرکزی از شهرداری تقاضا کرد که برای ساخت تقاطع غیرهمسطح در سه راهی خمین اقدام به جذب مشاور ذی صلاح کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محسن قمی می گوید

    سلام .این طرح از همه ی ابعاد تو عکس قشنگه یعنی عالیه فقط آیا عرض معابر خودرویی و نفری روی اصول هستن ؟