کلهر: پرسپولیس مغرور بازی کرد و در زمان خوبی باخت

0

پرسپولیس نیوز – محمود کلهر، درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ابتدا باید درگذشت حمید جاسمیان پیشکسوت ارزنده پرسپولیس که به عنوان اولین کاپیتان تاریخ این تیم زحمات زیادی کشید به خانواده‌اش و جامعه فوتبال تسلیت گفته و آرزو کنم هر چه زودتر شر این ویروس کرونا از جامعه دور شود.

وی افزود: به نظر من این مسابقه چنگی به دل نزد. پرسپولیس به ویژه در نیمه اول خیلی ناهماهنگ بود و بازیکنانش تا حدی با غرور بازی کردند به همین دلیل این تیم در دقایق ابتدایی گل خورد. شاید شکست پرسپولیس دلایل مختلفی داشته باشد اما به نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل آن تغییر مجدد در پست هافبک وسط بود.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: نباید در برخی پست های حساس مثل دروازه‌بان، دفاع وسط،  هافبک وسط و مهاجم تغییرات خاصی اعمال کرد. یکی از عوامل اصلی در  اختیار گرفته شدن مرکز زمین از سوی تیم الوحده تغییراتی بود که در خط هافبک پرسپولیس ایجاد شد. این ناهماهنگی جنگ وسط زمین را به سود الوحده تغییر داد و این تیم اماراتی توانست با خلق موقعیت‌هایی در نیمه اول به گل برسد. 

بیشتر بخوانید و ببینید:

  • الوحده امارات یک – پرسپولیس ایران صفر/ تسلیم سرخ‌پوشان برابر تیم ۱۰ نفره؛ صدر در خطر!
  • صدرنشینی پرسپولیس به خطر افتاد/ شجاع خلیل زاده و یارانش سرنوشت ساز شدند
  • ویدیو| خلاصه بازی الوحده ۱-۰ پرسپولیس

کلهر افزود: پس از تغییراتی که یحیی گل‌محمدی در نیمه دوم در ترکیب پرسپولیس به وجود آورد فرصت‌های زیادی روی دروازه الوحده خلق شد. البته طبیعی است تیم حریف به دلیل جلو افتادن از پرسپولیس دنبال این بود در زمین خود تجمع کرده و  از این طریق با همان تک گل بازی را به سود خود  کند. 

وی با اشاره به بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس در زدن ضربات نهایی عنوان کرد:‌ این تیم با وجود خلق موقعیت‌های زیاد در نیمه دوم، به دلیل کم دقت بودن نتوانست به گل برسد. در ادامه به دلیل خالی شدن فضاهای پشت دفاع پرسپولیس،  الوحده توانست بازی را به سود خود اداره کند و سه امتیاز را به دست آورد.

هافبک اسبق پرسپولیس اضافه کرد: اعتقاد دارم پرسپولیس در زمان خوبی به الوحده باخت. شاید همین شکست کمک کند نقاط ضعف پرسپولیس برطرف شود. البته با توجه به فاصله اندک بین مسابقات و شرایط آب و هوایی شهر گوا بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه از لحاظ قدرت جسمانی تحلیل رفته بودند به همین دلیل بازیکنان حریف به راحتی از کنار آنها عبور کرده و فرصت به دست می‌آوردند. 

کلهر افزود: پرسپولیس باید برای دیدار با الریان به خوبی ریکاوری کرده و بدون اشتباه بازی کند تا از این گروه به عنوان صدرنشین بالا بیاید. این تیم برای صعود مجدد به مراحل نهایی لیگ قهرمانان نیاز مبرمی به برتری مقابل الریان دارد زیرا در صورت صدرنشینی احتمال دارد در مرحله بعدی کار راحت‌تری داشته باشد. 

وی درباره تغییرات تیم پرسپولیس نسبت به بازی مقابل گوا  و استفاده مجدد از نفرات اصلی توضیح داد: با توجه به گرما و رطوبت بالای گوا استفاده از سیستم چرخشی خیلی خوب است زیرا این مسائل روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. مسابقات لیگ قهرمانان سنگین و به هم نزدیک است. با این وجود نباید در پست دروازه‌بان، دفاع وسط، هافبک دفاعی، هافبک طراح و مهاجم تغییرات خاصی ایجاد کرد. مرکز زمین خیلی مهم است. تغییر در سایر پست‌ها تیم را دچار مشکل نمی‌کند اما در این مناطق مورد اشاره نباید تغییرات زیادی به وجود آورد.

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: در نیمه دوم بازیکنان الوحده رو به عقب بازی کرده و با نفرات زیادی دفاع می‌کردند. در این لحظات طبیعی بود پرسپولیس از راه ارسال‌های مداوم به جایی نمی‌رسد. به همین دلیل باید رو به استفاده از شوت از راه دور می‌آورد. همانگونه که دیدید احسان پهلوان با شوت از راه دور محکم تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد. ارسال سانترهای مواج روی دروازه الوحده هم خطرساز بود که باید تکرار می‌شد. سرعت دادن به بازی و حمایت کردن از نفرات مقابل هم خیلی اهمیت داشت که این مسائل چندان در بازی مقابل الوحده رعایت نشد.

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ