مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی در اوج کرونا

0

همزمان با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در برخی نقاط جهان، مراقبت بیشتر از بدن و سیستم ایمنی بدن آن بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. اگرچه هیچ تضمین مطمئنی وجود ندارد که یک سیستم ایمنی خوب شما را در برابر ویروس کرونا محافظت کند، اما در صورت ابتلا به ویروس مطمئناً به شما کمک می‌کند بر آن غلبه کنید.

ویروس کرونا مجله سلامت فواید آنتی اکسیدان غذاهای تخمیر شده کدامند سلامت نیوز خوراکی های سرشار از انتی اکسیدان خوراکی های سالم خوراکی مفید برای پیشگیری از کرونا خواص مرکبات تقویت سیستم ایمنی بدن‌ تغذیه سالم در دوران کرونا پیشگیری از کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

اگر در مورد راه‌های افزایش ایمنی بدن به دنبال خوراکی‌های سالم می‌گردید، نگاهی به فهرست پیشنهادی ما داشته باشید:

خوراکی‌های غنی از آنتی اکسیدان

مواد غذایی مانند توت، پیاز، سیر و هویج سرشار از آنتی اکسیدان هستند و گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به شما در تقویت ایمنی بدن کمک کند. این مواد غذایی با مقدار کافی ویتامین از جمله ویتامین C، ویتامین B و ویتامین E پر شده است. مصرف آن‌ها از طریق رژیم غذایی برای ایمنی بدن مفید است.

مرکبات

مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و کلمنتین منبع غنی ویتامین C هستند و مصرف منظم آن‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را قویتر کند. طبق یافته‌های تحقیقات، ویتامین C به تولید گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی مغذی است، زیرا همراه با ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E دارای فیبر است. همچنین غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. ترکیبی از این مواد مغذی آن را به غذایی مناسب برای تقویت ایمنی بدن تبدیل می‌کند.

کره بادام زمینی

اکثر ما تصور غلطی داریم که مصرف کره گیاهی یا کره بادام زمینی باعث افزایش وزن می‌شود، اما کره بادام زمینی، یکی از غذا‌های سالم جهان است. کره گیاهی مملو از ویتامین A، K، E و امگاس است. این منبع غنی از چربی سالم و یک اسید چرب بوتیرات است و به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

غذای تخمیر شده

مصرف مواد غذایی تخمیر شده برای سلامت روده بسیار مفید تلقی می‌شود. قرار دادن ماست، کفیر، ترشی خانگی و سایر مواد غذایی تخمیر شده در رژیم غذایی منظم می‌تواند به سلامت معده کمک کند. مصرف این موارد در مشکلات شایع معده مانند گاز، اسیدیته و یبوست بسیار مفید است.

منبع : انتخاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ