درباره زندگی عباس موزون +عکس مادرش در اینستاگرام

15

عباس موزون abbas mowzoon متولد مشهد است واصالتا اهل دزفول است در بیش از بیست شهر ایران سکونت و مهاجرت داشته و اکنون سالهاست ساکن تهران است. مجری و تهیه کننده‌ای که ۴ مدرک دانشگاهی و چندین مدرک جنبی دارد؛ فارغ‌التحصیل مهندسی تکنولوژی و کارگردانی سینما است. فوق‌لیسانس مدیریت و دانشجوی سال آخر دکترای مدیریت است. در مدارک جنبی، مجری‌گری تلویزیون و گویندگی رادیو را به صورت تخصصی دنبال کرده است.

مدرک خبرنگاری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را در سال ۱۳۷۵ دارد، چندین مدرک تخصصی عکاسی و فیلمبرداری، کارگردانی و مدارک مختلف دیگری در حوزه هنر دارد. در تئاتر هم نویسندگی، هم کارگردانی و بازیگری کرده است. از سال ۱۳۸۵ تاکنون در استان‌های مختلف کشور تدریس زبان بدن می‌کند.

مجری زندگی پس از زندگی کتاب عباس موزون عباس موزون متولد کجاست عباس موزون زندگی پس از زندگی بیوگرافی عباس موزون اینستاگرام عباس موزون

عباس موزون در پاسخ به مجری این برنامه، درباره ایده و طرح « زندگی پس از زندگی» گفت:

این ایده از زمان ۱۶ تا ۲۴ سالگی که در حوزه عکاسی و تئاتر کار می‌کردم شکل گرفت اما در آن زمان فقط در این باره مطالعه می‌کردم تا اینکه با ورود اینترنت، تحقیقات من از حوزه کتابخانه فراتر رفت. پس از آن، با محمد زمانی آشنا شدم و این آشنایی بالاخره منجر به نگارش کتاب و برگزاری نخستین همایش تجربه مرگ در دانشگاه یزد شد.

وی افزود: ۴ تا ۵ همایش رایگان برگزار کردیم و با افرادی که چنین تجربیاتی داشتند آشنا شدیم و همزمان نیز ارتباط با انجمن ‌های خارج از کشور را توسعه دادیم. در سفرهایی که داشتم باید کسانی‌ را که در این زمینه تجربه‌گری داشتند پیدا می‌کردم و آن‌ها را به شرکت در این کار راضی می‌کردم.

این نویسنده درباره علت تبدیل این مجموعه پژوهش‌ها به برنامه تلویزیونی گفت: من آن زمان در فکر نوشتن کتابی بودم البته برای تولید نیز فضاسنجی کرده بودم ولی در پاسخ گفتند این مطلب خط قرمز است و نظرها منفی بود. ۲ سال و نیم وقتم را روی کتاب گذاشتم. پس از آن، یک تجربه‌گر خاص با من تماس گرفت و درباره تجربه مرگ موقت خود خبر داد و گفت خواب دیده که چرا این اتفاق را به کسی نمی‌گوید. او گفت به پیشنهاد همسرش با کانالی مرتبط با موضوع تجربه نزدیک به مرگ آشنا شده و پس از تماس با مدیر کانال، در نهایت ارتباط من و این تجربه‌گر شکل گرفت و باعث ساخت چنین کاری شد.

این نویسنده خاطر نشان کرد: پیشبرد و تصویب این طرح دشوار بود و کسی هم نداشتم که کمک کند، برای همین مجبور شدم زمینی را که در شهرستان داشتم بفروشم و پول آن را برای این کار هزینه کردم. در مدت ۲ سال هیچ درآمدی نداشتم و فقط هزینه می‌کردم. تا آنکه یک سال پیش، شبکه افق از این طرح مطلع شد و با من تماس گرفتند و گفتند یک قسمت کامل آن ساخته شود. پس از آن دوباره در تولید این کار فاصله افتاد و مدتی بعد آقای نوروزی مدیر گروه شبکه ۴ که قبلا در شبکه افق بود از طرح پرسیدند و قرار شد این کار را برای ماه مبارک رمضان با تدوین فشرده آماده کنیم.

– از سال ۱۳۹۵ یک کانال تلگرامی دارم که از همان زمان نامش «زندگی پس از زندگی» بوده (به نشانی zamaniNDE). و علاوه بر این برای نخستین بار در تاریخ ایران یک همایش دانشگاهی در این زمینه در دانشگاه یزد با حضور دانشجویان و استادان برگزار کردیم و در ادامه تبدیل به زنجیره‌ای از همایش‌ها شد و تا کنون در استان‌های مختلف و شهرهای بزرگ تا قبل تولید و ساخت فصل یکم برنامه پانزده مورد همایش دانشگاهی برگزار کرده‌ام که طی این همایش‌ها تجربه گران و جدیدی را به تدریج پیدا کردم.

عباس موزون، تهیه کننده «زندگی پس از زندگی» در گفتگو با حجت الاسلام زائری در برنامه باغ رمضان گفت: من از موقعی که در دبیرستان بودم مسجد آیت الله میلانی مشهد جلسات سخنرانی بود و کمابیش بعد‌ها سخنران این جلسات شدم.

وی ادامه داد: همان زمان متوجه شدم یک زاویه‌ای بین مفاهیم قرآنی و دروس دبیرستانی هست. در دانشگاه که رفتم دیدم باز هست. زاویه اگر نگویم تفاوت جنس است. به این تعمق کردم. انگیزه این برنامه از این داستان شروع شد که ما در آموزش و پرورش و آموزش عالی روشی که از اروپایی‌ها گرفتیم و منتقل می‌کنیم روش تجربی است. قلب و روح کنار گذاشته شده است. اگر انسان دوبال داشته باشد بال قلب و روح ضعیف است. من در موضوعات دلم می‌سوخت که چرا موضوعات عالم غیب که ما در آن محیط و محاط هستیم نمی‌توانیم به خودمان و دیگران بگوییم. بعد فهمیدم اشکال در مدلی است که مدل فکر کردن من تجربه گرایانه است و من رسانه‌ای نمی‌توانم آموزش و پرورش و یک قرن را تغییر بدهم. مردم هم تغییر نمی‌کنند. با خودم گفتم چه بکنم. ساختار عضر جدید اینطوری شده است که بزرگ تر‌های ما هم تجربه گرایانه فکر می‌کنند.

او افزود: من به این نتیجه رسیدم که اگرچه عالم غیب و عالم ماده از هم جدا هستند. اما علی الظاهر ردپا‌هایی و نقاطی از عالم ماده دیده می‌شود. سال ۸۵ یک کتابی به نام «ندای آب» ترجمه کردم که یک استاد ژاپنی می‌گوید آب زنده است. می‌شنود و می‌بیند. من این کتاب را از آلمان وارد کشور کرده و ترجمه کردم. از سال ۸۵ من یک مسیر را دنبال می‌کنم. با ردپا‌های تجربی نشان دادن عالم غیب که ردپا‌هایی دارد. درست است دسترسی نداریم، ولی وقتی می‌رسیم از اینجا گذشته است.

موزون تاکید کرد: ردپایش مرگ‌های موقت است. من این گرایش وجودی را داشتم که باید چیز‌هایی باشد که بتوان موارد را نشان داد. من افسر وظیفه بودم در شیروان شمال خراسان رضوی، مستندی ترجمه شده بود توسط پایه گذار تحقیقات مرگ موقت و تجربه مرگ موقت دنیا. بیش از ۸۰ سال پیش بیمار‌هایی داشته است که می‌گویند من کما رفته ایم و این چیز‌ها را دیده ام. این فرد را به این فکر واداشت که چرا افرادی متفاوت و دور از هم تجربه‌های یکسان دارند. شروع به تحقیقات کرد و نشان داد بین بدن و روح یک اتفاقاتی می‌افتد. بزرگ‌ترین بنیاد مرگ‌های موقت در امریکاست. نمونه‌های زیادی در دنیاست. من افسر وظیفه بودم و به منزل آمدم و این را دیدم و الو گرفتم که چرا این را در ایران نداریم. تجربه بشری است و ما داریم و باید این کار را کرد.

بیوگرافی و زندگی نامه عباس موزون

از زندگینامه عباس موزون اطلاعات بیشتری در دسترس نیست ، از اینکه متولد چه سالی است و چند سال دارد و چند فرزند دارد و و همسرش کیست و … هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست

🆔 @abbas_mowzoon

عباس موزون با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت:

مجری زندگی پس از زندگی کتاب عباس موزون عباس موزون متولد کجاست عباس موزون زندگی پس از زندگی بیوگرافی عباس موزون اینستاگرام عباس موزون

« حضرت مادر » 🍃🌺🇮🇷

با مادر همین جهان بهشت توست.
همین خانه ی پدری بهشت توست
کاش گلبرگی باشیم زیر پای مادر
و کفش او تاج سرمان باشد
اما به گمانم بسیاری از ما مردان غم و شرمی پنهان داریم
که چرا بیش از مادر قد کشیده ایم

« حضرت عشق » 🍃🌺🇮🇷
و همسر …
که سایه سار آرامش‌ افزای سقف عاشقانه ی ما است
سایه ای گسترده بر خانه ی دل ، جان و فرزندان.
و غم دیگرم آنکه:
فرداروز فرزندانمان بیش از او‌ قد خواهند کشید.

و این است حدیث بی پایان زن
که مادری می کند آفرینش انسان را

عید مادری ، روز زن ، روز مادر بر همگان مبارک.

پی نوشت:
از دیروز صبح تا ساعت دوی امروز صبح مشغول کارهای برنامه بودیم و فرصت نشد پستی بهنگام ، درباره ی مادر تقدیم کنم.

تاریخ یادداشت: فردای روز زن

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 15 )
  1. ماهورا می گوید

    ماشالله آقای موزون فوق العاده اید خدا قوت عالی اجرا میکنید همه طرفداران شما هستیم خیلی برنامه ی خوبی رو اجرا و تهیه کردید خداوند از شما راضی باشه ☘

  2. مهدی می گوید

    سلام اقای موزون عزیز وگرامی برنامه شما خیلی عالیه ان شاالله که بتونی بازم ادامه بدید ساخت چنین برنامه خوبی رو خدا به شما خیر بده

  3. ناشناس می گوید

    متاسفم که باور کردم انسانی ولی مردی وحشی که قصد کشتن زن و پسر خودش رو داره و دنیا رو برای زنش سیاه میکنه و ….. چه در تلویزیون چه در تاریخ جایی نداره

    1. شیراز می گوید

      حالت خوبه مشکل روحی روانی جسمی چیزی نداری، روانپزشکی پزشکی کسی مراجعه کن

    2. محمد کیان می گوید

      برو بابا روانی دیوانه…تو یه انسان که چه عرض کنم یه حیوانی که به این چیزا اعتقاد نداری…آقای عباس موزون اگر داری پیام من رو میخونی از ته ته قلبم دوست دارم و با دیدن برنامه هاتون خیلی خیلی آروم میشم…خدا امثال شما ها رو از ما نگیره.

  4. لیان می گوید

    حسااادت با آدم چه هاا که نمیکنه…

    منظورم اون دونفری هستن که تو قسمت نظرات، نسبت دروغ به آقای موزون دادند…

  5. علی می گوید

    آقای دکتر موزون سلام علیکم
    خدا پدر و مادرت و جد آبادت را رحمت کند
    برنامه شما عالی ……….

  6. لیلا می گوید

    آقای موزون در این دنیای فانی بزرگترین نعمتی هست که خدا به ما داده خدا خودش شما رو برای ما نگه داره سلامت باشی و موفق دعای ما پشت سرشماست

  7. شهروند می گوید

    ممنون بی نهایت سپاسگزاریم از شما آقای موزون که باعث میشید که از گناه کردن و غیبت کردن و خیلی صفت های بد دیگه دور بشیم …. خدا خیرتون بده.

  8. فرشته می گوید

    سلام اقای موزون
    همیشه پیش خودم می گفتم خداوند اتفاقاتی که در جهان دیگر برای ما می افته رو غیرقابل دسترس نمیذاره بالاخره به یک شکلی که برای ما قابل فهم باشه اتفاقات جهان دیگر رو باید به ما نشون بده
    خدارو شکر که شما با یاری خدا توانستید این وقایع رو با کمک تجربه گرها به ما نشان دهید
    ان شاالله که با تاثیری که در زندگی ما می گذارید ذخیره ای نیکو برای اخرت خود داشته باشید
    همیشه موفق و سربلند باشید

    1. داش ممدگل می گوید

      سلام
      اقای موزون
      انشاالله که ذخیره آخرتی باشه براتون ،ساخت این برنامه باعث شدتلنگری بمن وخونوادم بخوره وقبل ازاینکه دیربشه بتونیم ازخیلیاحلالیت بگیریم.
      من خودم تجربه گرهستم ولی چون ضربه مغزی شدم فقط زمان قبل ازبه هوش امدنم یادم میاد که ازبالا داشتم جسم خودمونگاه میکردم ومتحیربودم.
      دوستان به والله دنیای دیگری هم هست.
      قبل ازدیرشدن بدادخودتون برسید.خودخداتوایاتش میگه،،وماایاتی داریم هدایتگر،برای انانکه میبینند ومیفهمند،،

  9. سید رسول معتمدی می گوید

    باعرض سلام و احترام
    بسیار آموزنده وکارگشاست تاثیرفعالیتتون آقای موزون،هرچقدرتعریف کنم حقه مطلبو ادا نکردم،ان شاالله دردودنیا پیروز وسربلندباشید،خداوندمتعال امواتتون و مورد رحمت وبخشایش قرار بدهند انشالله

  10. مهدی ب می گوید

    سلام جناب آقای موزون برنامه شما کمک بسیار زیادی به فلسفه وبعدمثال وخیال وافکار میکنه .من به عنوان یک دیپلمه ازیک دکترروانشناس میپرسم واقعا به مسایل دریافتهای قلبی باور ندارند ونمیدونن هردریافت قلبی که رخ بده خوب طبیعیه که باید راحی برای ظهورپیدا کنه یا نه .هرعقلی میگه اول درمعرض عقلیات مانند علم وآگاهی ما مغز ماقرارمیگیره که قبل از اون باید در بعد خیال صادق ورود وادامه پیدا کنه تا بیاد برسه به همون ذهن و اراده برگفتن یا نگفتن وبعد ازتمام اونها وارد سطوح مرتبط جسمی وزبان بشه تا گفته بشه .خوب حالا باید چون در کسری از ثانیه اینطورمیشه باید راحت قبول کرد یا سخت قبول کرد ؟؟یا اصلا راحت یا سخت قبول نکرد کجای کارید .آیا شماخودتون تاحالا نشده مراتبی پاینتر یعنی خواب دیدن که خودش مراتبی بالاتری همچون مساوی با دریافت قلبی داره یا میشه گفت به مطلب یامورد دریافتی ربط داره رو ،شما تجربه نکردین .یا شما چطورتوضیح میدین کسی شهادت خودشو انتخاب میکنه وازخونه درمیاد وبه بارون موشک قدم میزاره .پس به نظر شما همه به غیرخودت توهمی هستن توهمی یه معتادنیست بلکه ممکنه که خیلی به خدا نزدیکترباشه وازهمون خیال خودش که خیال صادقی بوده به خدای مهربون روزی رسون وموادرسون که میدونم میخندین رسیده باشه .شما باشین میتونین خرج یه روز موادتونو وقتی خمار وبی پولید دربیارید .پس بشینین وفقط سکوت کنین که هرکلمتون مصیبته والسلام به امیدغیاث المستغیثین که فریادرس همه بوده وهست وخواهد بود با پست سفارشی به امید دیداربهتر

  11. حقیقی می گوید

    خداوند این چنین مردانی را زیاد کند که فدردان مادر و همسرند

  12. نما می گوید

    سلام خدمت دکتر بزرگوار امیدوارم در پناه خدا سلامت باشی استا د خواستم بپرسم چرا افراد خارجی که خیلی فاسد هستند در آنجا نور هایشان با افرادی از ما که در انجاهستند فرق دارد یکیشون میگفت در انجاخانمی که دوستم بود در انجا خیلی نورانی ضهور کرد اصلا چرااونا درانجا وضعشون از ما بهتره مگه انجا هم مثل انجای ما فرق دارد سر در گم شدم از برنامه خوبتون کمال تشکر دارم .