ناگفته‌های رختکن پرسپولیس در زمان علی پروین/ می‌باختیم در رختکن حبس می‌شدیم تا …

0

پرسپولیس نیوز – یکی از بازماندگان سرشناس آن پرسپولیس هیجان انگیز دهه ۶۰ مرتضی کرمانی مقدم است. هافبک – مهاجم تکنیکی و محبوب پرسپولیس که هنوز هم خاطرات جالبی از آن تیم رؤیایی علی پروین در دهه ۶۰ دارد. بهتر است خودتان تازه‌ترین صحبت‌های پرسپولیس نیوز با مرتضی کرمانی مقدم را بخوانید:

از پرسپولیس دهه ۶۰ خیلی صحبت شده و خاطراتی هم تعریف شده است. می‌خواهیم از شما درباره رختکن آن تیم بپرسیم؟
درمورد رختکن پرسپولیس که خیلی صحبت شده و شاید چیز جدیدی نباشد که …

ولی به هرحال معروف است که علی پروین در رختکن …
از خود علی آقا بپرسید بهتر است. البته خدا وکیلی همه ما بچه‌های پرسپولیس علی آقا پروین را دوست داشتیم و حتی برخوردهای رختکن ایشان هم جذاب و جالب بود.

رختکن‌های علی پروین و پرسپولیس دهه ۶۰ چه تفاوتی با رختکن‌های دیگر داشت؟
نکته ای که می‌خواهم بگویم شاید برای خیلی‌ها به ویژه نسل جدید جذاب باشد. پرسپولیس تیم قدرتمندی بود که خیلی به ندرت پیش می‌آمد مساوی کنیم یا ببازیم اما به هر حال فوتبال است و گاهی پیش می‌آید که نتیجه به ضرر شما باشد. باور نمی‌کنید اما در زمانی که سرمربی علی آقا پروین بود، وقتی می‌باختیم در رختکن می‌ماندیم …

(حرفش را قطع می‌کنیم) می‌ماندید یا حبس می‌شدید؟!
همان حبس می‌شدیم دیگر! می‌ماندیم تا استادیوم خالی شود و همه هواداران ورزشگاه را خالی کنند.

چرا؟
هم ناراحت باخت بودیم و هم از دیدن چهره غمگین هواداران پرسپولیس خجالت می‌کشیدیم. آقای پروین جوری ما را تربیت کرده بود که از باخت بیزار باشیم. انصافا هم خیلی کم پیش می‌آمد ببازیم و با این ذهنیت وارد زمین می‌شدیم که همان ۲۰ دقیقه اول کار حریف را تمام کنیم.

پرسپولیس فعلی با آن پرسپولیس چه شباهتی دارد؟
هر تیمی‌را باید در دوران خودش سنجید. پرسپولیس دهه ۶۰ با جنگ تحمیلی و مشکلات فراوانی اداره می‌شد. شرایط فرق می‌کرد اما به لحاظ قدرت و نمایش متعصبانه تیم فعلی شباهت‌هایی به آن تیم دارد. من به عنوان یک پرسپولیسی از دیدن بازی تیم یحیی گل محمدی لذت می‌برم.

این موضوع چقدر به حضور کادرتمام پرسپولیسی بالای سر پرسپولیس فعلی برمی‌گردد؟
صددرصد همین طوراست. یحیی گل محمدی خودش سال‌ها بازیکن این تیم بوده است. حمید مطهری و کریم باقری همین طور و افشین پیروانی که سال‌ها کاپیتان پرسپولیس بوده و حالا سرپرست این تیم است. حضور این افراد که همگی از جنس پرسپولیس هستند به موفقیت تیم کمک می‌کند.

یکشنبه بازی پرسپولیس و سپاهان اصفهان برگزار می‌شود. دیداری که خیلی‌ها از آن به عنوان فینال لیگ بیستم اسم می‌برند. نظر شما هم همین است؟
بازی بسیار سختی است. این دیدار در اضفهان برگزار می‌شود و همین کار را سخت می‌کند. یک بازی ۶ امتیازی به قول معروف اما من به توان و اعتماد به نفس بالای پرسپولیس ایمان و باور دارم. پرسپولیس در همه این سال‌ها نشان داده که در بازی‌های سخت عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و مطمئن هستم این تیم با نتیجه خوبی از اصفهان به تهران بازخواهد گشت.

پیش بینی نتیجه بازی؟
انشاالله پرسپولیس با اختلاف یک گل برنده این بازی سخت خواهد شد.

وضعیت پرسپولیس اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

ناگفته‌های رختکن پرسپولیس در زمان علی پروین/ می‌باختیم در رختکن حبس می‌شدیم تا …

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ