خواص بی نظیر پاپریکا ؛ ادویه‌ای سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌

0

پاپریکا ادویه قرمز رنگ، روشن و آسیاب‌شده‌ای است که از انواع فلفل‌ ها تهیه می‌شود. معمولا ترکیبی از انواع فلفل‌ های شیرین، فلفل دلمه‌ ای، فلفل قرمز و فلفل چیلی در تهیه پاپریکا کاربرد دارند. پاپریکا می‌تواند فواید مختلفی برای بدن داشته باشد. این فواید در درجه اول براساس نوع فلفل‌های استفاده‌شده در آن تعیین می‌شوند.

مجله سلامت فواید آنتی اکسیدان سلامت چشم و بینایی خواص پاپریکا برای کبد خواص پاپریکا حفظ سلامت بدن پاپریکا چیست پاپریکا از چی درست میشه بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن استحکام استخوانها ادویه های حاوی آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

خواص پاپریکا

پاپریکا سرشار از ریزمغذی‌ ها و ترکیبات گیاهی مهم است. هر یک قاشق غذاخوری از پاپریکا ۱۹ درصد از مجموع نیاز روزانه بدن به ویتامین A ویتامین E ویتامین B6 و آهن را تامین می‌کند. این ادویه همچنین مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود جای داده است که با آسیب‌های سلولی ایجاد شده توسط رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. توجه داشته باشید که قبل از مصرف زیاد پاپریکا با خوردن میزان کم از این ادویه واکنش آلرژیک احتمالی را بررسی کنید. در ادامه با مهم‌ترین فواید پاپریکا آشنا خواهیم شد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ ها

کاروتنوئیدها(نوعی آنتی‌اکسیدان) ترکیبات گیاهی مهمی هستند که فواید مختلفی از جمله محافظت از بدن در برابر بیماری‌های گوناگون، خصوصا بعضی از سرطان‌ها و بیماری‌های مربوط به چشم برای بدن دارند. کاروتنوئیدها در گیاهان دارای رنگ روشن مانند فلفل‌هایی که در تهیه پاپریکا استفاده می‌شوند یافت می‌شوند.

محافظت از استخوان‌ ها

کاروتنوئید های موجود در پاپریکا می‌توانند به حفظ سلامت استخوان‌ ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک کنند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از عصاره کاروتنوئیدی پاپریکا می‌تواند روند تشکیل استخوان‌ها را بهتر کند. اگر شما هم می‌خواهید از این فایده مهم برخوردار شوید، باید از ادویه پاپریکا به‌صورت منظم و برای مدت‌زمان طولانی در تهیه غذاهای خودتان استفاده کنید.

مجله سلامت فواید آنتی اکسیدان سلامت چشم و بینایی خواص پاپریکا برای کبد خواص پاپریکا حفظ سلامت بدن پاپریکا چیست پاپریکا از چی درست میشه بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن استحکام استخوانها ادویه های حاوی آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

کمک به سلامت بینایی

پاپریکا حاوی چندین ماده مغذی است که می‌توانند سلامت چشم‌ها را تقویت کنند. این مواد ویتامین E، بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین هستند. دو ترکیب آخر که عملکرد آنتی‌اکسیدانی هم دارند، می‌توانند از آسیب‌دیدگی چشم‌ها جلوگیری کنند. یافته‌های علمی هم نشان داده‌اند که دریافت این مواد مغذی در درازمدت به کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید و تخریب شبکیه ناشی از افزایش سن کمک می‌کند.

تنظیم کلسترول خون

ماده‌ ای به نام کاپسانتین که در پاپریکا وجود دارد می‌تواند سطح کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش دهد. این امر در درازمدت می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی منتهی شود. انواع کاروتنوئیدهای موجود در پاپریکا هم می‌توانند سطح کلسترول خون و کلسترول بد خون (LDL) را کاهش دهند و باز هم یک درجه دیگر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک برسانند.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ