از خواص ذرت یا بلال چه می دانید!

0

با ورود به فصل رویش گیاه بلال، مصرف ذرت در خانه‌ ها فراوان شده است. ذرت یا بلال جز دسته‌ های غلات و سبزیجات است و خواص فراوانی دارد. امروزه، ذرت یکی از پر مصرف‌ ترین غلات در سراسر جهان است.

اشکال خوراکی ذرت

ذرت معمولاً سفید یا زرد است اما به رنگ های قرمز، بنفش و آبی هم وجود دارد. این ماده به عنوان ذرت شیرین، ذرت بو داده، آرد ذرت و روغن ذرت خورده می‌شود.

خواص بلال

مجله سلامت فیبر در چه غذاهایی هست فواید آنتی اکسیدان سلامت نیوز سلامت چشم و بینایی سلامت چشم‌ خواص ذرت در بارداری خواص ذرت خواص بلال تقویت بینایی اشکال خوراکی ذرت ها آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

فیبر فراوان

ذرت حاوی مقادیر بالای فیبر است. خوردن فیبر کافی به دستگاه گوارش کمک کرده و باعث هضم بهتر می‌شود و شما را در برابر مشکلات روده محافظت می‌کند.

وجود آنتی اکسیدان‌ ها

برخی از انواع بلال، غنی از آنتی اکسیدان هستند. به ویژه آنتی اکسیدان‌های گروه کاروتنوئیدها که در تقویت بینایی نقش موثری دارند. آنتی اکسیدان‌ها با اثر رادیکال‌های آزاد مضر در بدن مبارزه می‌کنند.

 ذرت سرشار از پروتئین

پروتئین ذرت از بسیاری از سبزیجات دیگر بیشتر است. این امر باعث می‌شود که بلال برای گیاه‌خواران یا افرادی که باید پروتئین بدن خود را از منابع غیرحیوانی تامین کنند، گزینه مناسبی باشد.

تقویت بینایی

بلال شیرین، مملو از لوتئین و زیگزانتین است، دو ماده شیمیایی گیاهی که سلامت بینایی را تقویت می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که خواص بلال، خطر تخریب شبکیه چشم و آب مروارید را کاهش می‌دهد.

کاهش خطر کم خونی

بلال سرشار از ویتامین B12، اسید فولیک و آهن است که به تولید سلول‌های قرمز خون در بدن کمک می‌کند. به این ترتیب مصرف ذرت، خطر ابتلا به کم‌خونی را کاهش می‌دهد.

مجله سلامت فیبر در چه غذاهایی هست فواید آنتی اکسیدان سلامت نیوز سلامت چشم و بینایی سلامت چشم‌ خواص ذرت در بارداری خواص ذرت خواص بلال تقویت بینایی اشکال خوراکی ذرت ها آنتی اکسیدان طبیعی آنتی اکسیدان

تقویت کننده انرژی

ذرت حاوی کربوهیدرات پیچیده‌ای است که با سرعت کمتری هضم می‌شود. بنابراین انرژی را برای مدت زمان طولانی‌تری تأمین می‌کند.

کاهش قند و کلسترول خون

ذرت شیرین و روغن ذرت جریان خون را افزایش می‌دهد، جذب کلسترول را کاهش می‌دهد و انسولین را تنظیم می‌کند.

مفید در دوران بارداری

ذرت سرشار از اسید فولیک است که خطر نقص مادرزادی را در کودک کاهش می‌دهد. همچنین ذرت به دلیل داشتن فیبر زیاد، موجب کاهش یبوست که یکی از مشکلات بسیار شایع مادران باردار است می‌شود.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ