بانک مرکزی کره به دنبال فناوری برای توسعه ارز دیجیتال است

0

بر اساس گزارش های منتشر شده، تنظیم کننده سیاست پولی کره جنوبی در تلاش است تا کوین دیجیتال خود را ایجاد کند. بانک مرکزی کره اکنون به دنبال یک ارائه دهنده فناوری برای ایجاد یک محیط آزمایشی برای این پروژه است. این خبر پس از ابراز تردید در مورد همکاری بانک های بزرگ تجاری با صرافی های داخلی ارز دیجیتال منتشر می شود.

بانک مرکزی کره برنامه آزمایشی CBDC را راه اندازی می کند

بانک مرکزی کره (BOK) روز دوشنبه اعلام کرد که این تأمین کننده فناوری از طریق روند مناقصه آزاد انتخاب خواهد شد. وظیفه آن ایجاد یک پلتفرم آزمایشی برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی کره جنوبی (CBDC) است. گزارش رویترز خاطرنشان می کند که برنامه این بانک برای تحقیق در این زمینه و انجام آزمایشات، اولین قدم در این مسیر است که توسط چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا برداشته شده است.

با گسترش فضای ارزهای دیجیتال که جایگزینی برای امور مالی سنتی است، ده ها بانک مرکزی در سراسر جهان پروژه های CBDC را راه اندازی کرده اند. چین در حال توسعه یوان دیجیتال خود است، فدرال رزرو در حال کار بر روی نمونه های اولیه دلار دیجیتال است، ECB منطقه یورو در حال بررسی ایجاد یوروی دیجیتال است و بانک مرکزی روسیه امسال نمونه اولیه روبل دیجیتال را ارائه می دهد. یک مقام بانک مرکزی کره هنگام یک سخنرانی مطبوعاتی اظهار نظر کرد:

سهم تراکنش های نقدی به طور قابل توجهی در حال کاهش است. اقداماتی که اکنون انجام می دهیم آماده تغییرات در سیستم تسویه حساب پرداخت است.

بانک مرکزی کره بیشتر توضیح داد که این پلتفرم آزمایشی شبیه سازی بانک های تجاری و خرده فروشی ها را تسهیل می کند. این آزمایشات همچنین شامل پرداخت های تلفن همراه، انتقال وجوه و پردازش سپرده خواهد بود. این برنامه های آزمایشی قرار است بین آگوست و دسامبر سال جاری اجرا شود، اما مرحله دوم ممکن است فرآیند آزمایش را طولانی کند.

بانک های تجاری تمایلی به کار با صرافی های ارز دیجیتال ندارند

در حالی که بانک مرکزی کره در حال آماده سازی برای کشف گزینه های انتشار ارز دیجیتال تحت کنترل دولت است، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز توجه کره جنوبی را به خود جلب کرده است. قیمت محلی ارز دیجیتال پیشرو در بازار یعنی بیت کوین، در سال جاری به بالاترین سطح خود در حدود ۷۲۰۰۰ دلار رسید، اما نوسانات بازار نگرانی های این نهاد را افزایش داده است. بانک مرکزی کره اخیراً اهداف خود را برای نظارت دقیق بر تراکنش های ارز دیجیتال از طریق حساب هایی با نام واقعی که توسط بازرگانان کره ای استفاده می شود، اعلام کرد.

با این وجود موسسات بانکی بزرگ نسبت به همکاری خود با صرافی های ارز دیجیتال ابراز تردید کرده اند. طبق گزارشی از Korea Herald ، گروه های مالی مانند Hana تصمیم گرفته اند برای تجارت ارز دیجیتال حساب بانکی به نام واقعی صادر نکنند. سایر نهادها مانند K Bankدلیل چندانی برای ادامه این کار نمی بینند.

بازده حاصل از اتحاد با صرافی های ارز دیجیتال، کارمزدهای معاملاتی، بیش از خطرات ناشی از مسائل احتمالی پولشویی و حملات هکری نیست.

Upbit ، Bithumb ، Coinone و Korbit چهار صرافی ارز دیجیتال داخلی هستند که در حال حاضر برای اجرای سیستمی یا ذکر نام واقعی با بانک های تجاری کار می کنند. در ماه آوریل ، کمیسیون خدمات مالی کره هشدار داد براساس مقررات جدیدی که در ماه سپتامبر اجرا می شود، باید تعداد ۲۰۰ پلتفرم معاملاتی فعال در این کشور کاهش یابد. ثبت حسابهای با نام واقعی یکی از نیازهای اساسی است که صرافی های ارز دیجیتال کوچکتر قادر به تأمین آن نیستند.

برچسب ها:

بانک مرکزی کره به دنبال فناوری برای توسعه ارز دیجیتال است

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ