خواص رازیانه ؛ تقویت ایمنی بدن و مبارزه با التهاب

0

رازیانه گیاهی زمستانی است که ظاهری شبیه کرفس دارد و طعمش شبیه شیرین‌ بیان است.

رازیانه ‌بخاطر طعم شیرین و فواید گوناگونش از دوران‌ کهن تا به امروز همیشه مورد توجه انسان‌ها بوده است. عرق رازیانه نیز یکی از فرآورده‌های پرخاصیت این گیاه است. در شرایط فعلی که با بحران کروناویروس مواجه هستیم، می‌توان از خواص رازیانه برای تقویت ایمنی بدن بهره برد.

محافظت از قلب مجله سلامت مبارزه با التهاب کنترل وزن سیستم ایمنی بدن چگونه قوی میشود سلامت نیوز رازیانه چیست و چه فوایدی دارد رازیانه چیست خواص رازیانه تنظیم فشار خون تقویت متابولیسم تقویت سیستم ایمنی بدن‌

تقویت سیستم ایمنی

سلنیوم موجود در عرق رازیانه باعث می‌شود که سلول‌های T در بدن بیشتر تولید شوند. این سلول‌ها از این نظر مهم هستند که با عوامل مخرب مقابله می‌کنند. بنابراین، مصرف رازیانه واکنش سیستم ایمنی نسبت به عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زای مختلف را تقویت می‌کند.

مبارزه با التهاب

کولین ماده مغذی بسیار مهمی است که به مقدار مطلوبی در رازیانه و عرق این گیاه یافت می‌شود. این ماده برای خواب بهتر، حرکات عضلانی،‌ قوای یادگیری و حافظه مفید است. جذب چربی نیز بخاطر این ماده مغذی در بدن با کیفیت بهتری انجام می‌شود. مجموعه این اثرات باعث کاهش التهاب مزمن در بدن می‌شود.

تقویت متابولیسم

عرق رازیانه از منابع خوب ویتامین B6 است. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم انرژی ایفا می‌کند. درواقع، تجزیه کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها به گلوکز و اسیدهای آمینه دقیقا به همین ویتامین B6 بستگی دارد. با جذب بهتر این مواد، بدن هم راحت‌تر می‌تواند به انرژی مورد نیازش دسترسی پیدا کند.

کنترل وزن و اشتها

فیبر فراوان از دیگر خواص عرق رازیانه است که به پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک می‌کند. این میزان فیبر همچنین در کنترل وزن و اشتها نیز تاثیر زیادی دارد. با مصرف عرق رازیانه هم کالری دریافتی در طول روز را کاهش می‌دهید و هم برای مدت‌زمان طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد.

محافظت از قلب مجله سلامت مبارزه با التهاب کنترل وزن سیستم ایمنی بدن چگونه قوی میشود سلامت نیوز رازیانه چیست و چه فوایدی دارد رازیانه چیست خواص رازیانه تنظیم فشار خون تقویت متابولیسم تقویت سیستم ایمنی بدن‌

کمک به تنظیم فشار خون

یافته‌های تحقیقاتی گوناگون نشان داده‌اند که دریافت پتاسیم، ‌کلسیم و منیزیم ‌بصورت روزانه باعث کاهش طبیعی فشار خون می‌شود. خوش‌بختانه هر سه این مواد مغذی در عرق رازیانه یافت می‌شوند. حتی نیترات‌های موجود در رازیانه هم از این نظر مهم هستند، زیرا باعث اتساع رگ‌های خونی و محافظت از رگ‌ها می‌شوند.

محافظت از قلب

وجود پتاسیم، فولات(اسید فولیک)، ویتامین C، ویتامین B6 و انواع مواد مغذی گیاهی از خواص عرق رازیانه است. این مواد همگی به کاهش کلسترول خون و محافظت از قلب کمک می‌کنند.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ