راز خواب خوب با خوراکی های سالم

0

خواب خوب بر همه جنبه‌ های سلامتی تاثیر بسیاری می‌گذارد. کم‌خوابی یا خواب بی کیفیت می‌تواند عامل مشکلات جسمی و ذهنی مختلفی باشد. خوشبختانه برخی از غذا ها و نوشیدنی‌ ها حاوی ترکیباتی هستند که به کنترل قسمت‌ هایی از چرخه خواب کمک می‌کنند.

مجله سلامت عرقیات گیاهی سلامت نیوز داشتن یک خواب راحت خواص ماهی چرب خواص کیوی خواص شیر خواص چای بابونه خواب راحت حفظ سلامت بدن چی بخوریم که راحت بخوابیم بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن بهترین دمنوش برای خواب راحت

بادام‌

بادام حاوی ترکیباتی است که برای ترشح ملاتونین(هورمون خواب) در بدن مفید هستند. ۳۰ گرم بادام حاوی ۷۷ میلی‌گرم منیزیم و ۷۶ میلی‌گرم کلسیم است. این ۲ ماده معدنی به آرامش عضلات و خواب کمک می‌کنند.

شیر گرم

شیر گرم یک درمان خانگی رایج برای بی‌خوابی است. شیر حاوی ۴ ترکیب تقویت‌ کننده خواب شامل تریپتوفان، کلسیم، ویتامین D و ملاتونین است. این ترکیبات موجب آرامش ذهن شده و مغز را برای به خواب رفتن آماده می‌کنند.

کیوی

طبق نتایج مطالعات خوردن یک کیوی متوسط ۱ ساعت پیش از خواب کمک شایانی به راحت خوابیدن می‌کند. کیوی نیز مانند بادام تا حدی ترشح ملاتونین در بدن را تحریک می‌کند.

مجله سلامت عرقیات گیاهی سلامت نیوز داشتن یک خواب راحت خواص ماهی چرب خواص کیوی خواص شیر خواص چای بابونه خواب راحت حفظ سلامت بدن چی بخوریم که راحت بخوابیم بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن بهترین دمنوش برای خواب راحت

چای بابونه

گیاه بابونه یک داروی سنتی برای رفع بی‌خوابی است. محققان تصور می‌کنند یک ترکیب فلاونوئیدی به نام آپی‌ ژنین مسئول خواص خواب‌ آور بابونه است.

ماهی چرب

ماهی‌ های چرب به بهبود خواب کمک می‌کنند. زیرا منبع خوبی از ویتامین D و امگا ۳ به شمار می‌آیند. این ۲ ماده مغذی به تنظیم هورمون سروتونین کمک می‌کنند. سروتونین (به همراه ملاتونین) تا حد زیادی مسئول ایجاد چرخه ثابت خواب و بیداری است.

عرقیات گیاهی

نوشیدن عرق گیاهان خاصی در آرامش پیش از خواب و راحت خوابیدن تاثیر چشمگیری دارد. طبق نتایج تحقیقات نوشیدن عرق بهارنارنج، عرق اسطخودوس و یا ترکیب این دو پیش از خواب به افراد در داشتن یک خواب راحت کمک شایانی می‌کند. مصرف مقدار زیاد(بیش از یک لیوان) این عرقیات موجب خواب‌ آلودگی صبحگاهی خواهد شد.

کلام آخر

خوردن مواد غذایی که به آرامش کمک می‌کنند مفید و تاثیرگذار است. اما این تمام راه حل بی‌ خوابی نیست. برای راحت خوابیدن لازم است به سبک زندگی خود نیز توجه داشته باشید. شام خوردن در ساعات اولیه شب، کنار گذاشتن وسایل دیجیتال حداقل ۲ ساعت پیش از خوابیدن و مصرف غذاهای سبک برای وعده شام کامل کننده این راه حل خواهند بود.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ