داروی فشار خون بر میزان شدت کرونا تاثیری دارد؟

0

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتای آمریکا تشخیص دادند که داروی فشار خون رایج معروف به لوزارتان در کاهش میزان بستری در بیماران سرپایی مبتلا به کووید-۱۹ خفیف موثر نیست.

در کارآزمایی بالینی چند مرکز به بیمارانی که در بیمارستان بستری نیستند و مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شده‌اند، داروی لوزارتان و یا مشابه آن داده شده و به مدت ۱۵ روز تحت نظر قرار گرفته‌اند. نتایج این مطالعه نشان داد اگرچه لوزارتان احتمال بستری شدن در بیمارستان را کاهش نمی‌ دهد، اما به نظر نمی‌ رسد که این دارو علائم کووید-۱۹ را تشدید کرده و یا عوارض جانبی قابل توجه و مضر در بیماران با کووید-۱۹ خفیف داشته باشد.

ویروس کرونا مجله سلامت مبتلایان به کرونا لوزارتان فشار خون لوزارتان چیست کنترل فشار خون کرونا کاهش فشار خون فشار خون چیست عوارض فشار خون بالا سلامت نیوز دوران کرونا دلایل فشار خون بالا داروی فشار خون چگونه فشار خون را کاهش دهیم تنظیم فشار خون بیماری کرونا اخبار کرونا ویروسدکتر مایکل پوشکاریچ گفت: بر اساس نتایج ما شروع لوزارتان برای بیماران سرپایی تازه تشخیص داده شده با کووید-۱۹، هیچ فایده‌ای ندارد، اما کسانی که قبلا  از این دارو استفاده کرده‌اند، نباید پس از ابتلا به کرونا نگران باشند و می‌توانند به مصرف داروی خود ادامه دهند.

فرضیه‌ های متناقض از ابتدای شیوع همه گیری این تیم تحقیقاتی را بر آن داشت تا لوزارتان را به عنوان یک گزینه درمانی بالقوه بررسی کنند، در حالی که برخی از متخصصان معتقد بودند دارو‌ هایی مانند لوزارتان ممکن است التهاب را کاهش داده و به افراد آلوده کمک کند تا بهبود یابند، برخی دیگر نگران این بودند که این دارو علائم کووید-۱۹ را تشدید کند.

به گفته دکتر کریستوفر تیگنانلی، محقق اصلی این مطالعه با توجه به اتصال سارس-کوو ۲ با ACE۲، تحقیقات قابل توجهی در مورد استفاده از عوامل انسداد ACE و AT۱R برای مقابله با کووید-۱۹ وجود داشته است. مطالعه فوق این بینش را برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف فراهم می‌کند و آن این است که نیازی به پذیرش در بیمارستان ندارند.

همین تیم در حال انجام آزمایش دیگری برای بیماران بستری بوده است تا ارزیابی کنند که آیا لوزارتان از آسیب ریه در بیماران بستری در بیمارستان با پنومونی کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند یا خیر. آن‌ها در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ