برای تسکین درد واکسیناسیون کودکان چه کنیم؟

0

اگرچه واکسیناسیون برای نوزادان ضروری است، روش‌ هایی نیز برای تسکین درد آن وجود دارد. در اینجا چند روش که بهترین عملکرد را دارند شرح می‌دهیم.

واکسیناسیون کودکان در طب سنتی واکسیناسیون کودک واکسن کودکان مجله سلامت کودک سلامت نیوز درمان درد جای واکسن کودکان تسکین درد واکسیناسیون کودکان تسکین درد واکسن کودک شش ماهگی تسکین درد بازی با کودک

کودک خود را در حین تزریق نزدیک نگه دارید

والدین باید در همان نزدیکی بمانند تا بتوانند هنگام تزریق کودک را سرگرم و آرام کنند. یک گزینه ایده‌آل این است که کودک را در آغوش بگیرید. کودکانی که کمی بزرگتر هستند می‌توانند در آغوش و روی پای شما بنشینند.

برای تسکین درد واکسیناسیون به کودک خود غذا دهید

تغذیه کودک ممکن است به تسکین درد واکسیناسیون کمک کند. نوزادانی که در طی واکسیناسیون از شیر مادر تغذیه می‌کنند کمتر گریه می‌کنند.

کمی آب قند ممکن است به تزریق‌ های زیر ۶ ماه کمک کند

قند فقط به خوردن دارو کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند درد ناشی از واکسیناسیون را نیز از بین ببرد. طعم قند مخصوصاً در نوزادان زیر ۶ ماه مفید است. سعی کنید قبل از واکسیناسیون به کودک خود کمی آب قند بدهید، یا یک پستانک را درون مایع شیرین فرو برده و اجازه دهید هنگام تزریق آن را بخورد.

کودک خود را سرگرم کنید تا درد تزریق را کاهش دهید

حواس‌پرتی کودک یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌توانید برای کاهش درد واکسیناسیون انجام دهید. موردی را همراه خود بیاورید که می‌دانید توجه او را به خود جلب خواهد کرد- حباب، اسباب‌بازی مورد علاقه (یا کاملاً جدید).

داروی بی‌ حسی ممکن است درد نوزاد تازه متولد شده را تسکین دهد

داروی بی‌حسی می‌توانند به کاهش درد واکسیناسیون کمک کنند. اسپری‌هایی که باعث خنک شدن پوست و بی‌حس می‌شوند نیز ممکن است مفید باشند.

بعد از واکسیناسیون پوست کودک را بمالید

پس از واکسیناسیون، پوست کودک خود را به آرامی نزدیک محل تزریق مالش دهید. تحریک حواس‌پرتی ناشی از ماساژ سبک ممکن است احساس درد را تسکین دهد. فشار بر روی پوست نیز ممکن است درد را کاهش دهد.

برای جلوگیری از تب بعد از واکسن ، تایلنول را امتحان کنید

دادن تایلنول (استامینوفن) به کودک خود کمی قبل از تزریق ممکن است به کاهش درد واکسیناسیون بعد از آن کمک کند. همچنین می‌تواند به کاهش تب بعد از واکسن کمک کند.

در مورد گزینه‌ های جایگزین سوزن سوال کنید

در برخی شرایط، پزشکان می‌توانند با استفاده از دستگاه بدون سوزن، مانند دستگاههایی که از هوای فشرده برای قرار دادن دارو در پوست استفاده می‌کنند، درد واکسیناسیون را کاهش دهند.

درباره برنامه‌ های واکسن ترکیبی سوال کنید

واکسن های مربوط به چندین بیماری را می‌توان در یک بار تزریق ترکیب کرد تا تعداد تزریقات مورد نیاز کاهش یابد، که باعث کاهش درد واکسیناسیون می‌شود.

در هنگام واکسیناسیون نوزاد آرام باشید

رفتار والدین باعث حدود ۵۰ درصد از پریشانی کودک در حین واکسیناسیون است پس آرام باشید.

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ