آیا امباپه می تواند قراردادش را یک طرفه با پی اس جی فسخ کند؟

0

سرئال مادرید نیوز : اختلاف میان پی اس جی و امباپه بیشتر و بیشتر می شود. الخلیفی علنا گفت که اجازه جدایی امباپه را حتی به صورت رایگان هم نمی دهد و کمی بعد کیلیان در جوابش گفت که به آینده اش مطمئن نیست. به هر صورت به نظر می رسد که بحث و جدل تا پایان یورو متوقف شده است اما اگر جنگ بالا بگیرد، شاید امباپه به یکی از قوانین فیفا رجوع کند.

ماده ۱۴.۲ اساسنامه نقل و انتقالات بازیکنان فیفا می گوید که بر اساس شرایطی خاصی یکی از دو طرف (چه باشگاه و چه بازیکن) می توانند قرارداد را به صورت یک طرفه بدون پرداخت  غرامت فسخ کنند.:”هر گونه رفتار آزار دهنده از جانب یک طرف با هدف فشار آوردن به طرف مقابل برای فسخ قراردادش یا تغییر شرایط قراردادش (مثل فشاری که پی اس جی برای تمدید قرارداد امباپه وارد می کند) می تواند یک دلیل منطقی برای فسخ قرارداد از جانب طرف مقابل (باشگاه و بازیکن) باشد.”

بر اساس این بند، امباپه می تواند از پی اس جی شکایت کند و خواستار فسخ یکطرفه قراردادش شود و مدعی شود که مدیران تیم پاریسی به او برای تمدید فشار آورده اند. اما آیا چنین چیزی واقعا ممکن است؟ حقیقت این است که روی کاغذ این اتفاق امکان پذیر است اما در منظر حقوقی بسیار دشوار است چرا که به گفته تونی روکا، وکیل حقوق ورزشی، یک بازیکن فقط در صورتی می تواند چنین ادعایی داشته باشد که باشگاهش برایش محدودیت های سنگین در نظر گرفته باشد، مثلا این که اجازه تمرین کردن با هم تیمی ها را به او ندهند یا این که اجازه ورود به زمین تمرین به او داده نشود و عملا از باشگاه کنار گذاشته شده باشد. خیلی بعید است که پی اس جی برای فشار آوردن به امباپه در مورد تمدید دست به چنین کاری بزند و شاید در بدترین حالت او را نیمکت نشین کنند که حتی در این حالت امباپه نمی تواند به دادگاه شکایت کند. در حال حاضر خیلی بعید است که امباپه بخواهد چنین جنگی را آغاز کند.

در  سالهای اخیر نیز هرگز نشده که بازیکنی در سطح امباپه خواستار اعمال چنین بندی شود هر چند که در اسپانیا دو مورد مشابه همچون آلبلدا و دنی گارسیا وجود داشته است. اما این دو بر اساس قوانین کار اسپانیا شکایت کردند و نه بر اساس قواینن فیفا. از سویی هیچ کدام از این دو در دادگاه به موفقیت نرسیدند.آلبلدا در سال ۲۰۰۸ از والنسیا شکایت کرد چون کومان او را از تمرینات کنار گذاشته بود و دنی گارسیا نیز از بارسا به خاطر کنار گذاشته شدنش از تیم شکایت کرد اما در نهایت بارسا و بازیکن به توافق رسیدند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

آیا امباپه می تواند قراردادش را یک طرفه با پی اس جی فسخ کند؟

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ