خواص ارده ؛ کاهش وزن و درمان لاغری

0

خواص ارده برای لاغری ؛ هم به کاهش وزن و هم به درمان لاغری کمک می‌کند. خوردن ارده به تنهایی و قبل از غذا، به دلیل کاهش اشتها به لاغری و خوردن ارده همراه با شیره و عسل بعد از غذا، به دلیل کالری بالا به درمان لاغری کمک می‌کند.

به منظور داشتن اندامی متناسب، ضروری است رژیم غذایی سالم، طبیعی و آسانی دنبال شود تا فرد بتواند این تناسب اندام را حفظ کند. انتخاب و خوردن غذا‌های سالم یکی از بهترین گزینه‌ ها است. ارده یک خوراکی سالم است که هم به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند و هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین غذا‌ها برای درمان لاغری بیش از حد افراد استفاده شود.

مجله سلامت کاهش وزن طریقه مصرف ارده برای لاغری طریقه مصرف ارده برای چاقی سلامت نیوز رژیم کاهش وزن رژیم غذایی کاهش وزن راز لاغری درمان لاغری خواص کنجد خواص ارده کنجد بهترین روش کاهش وزن بهترین رژیم لاغری ارزش غذایی ارده کنجد ارزش غذایی ارده

ارزش غذایی ارده

ارده از تفت دادن دانه‌های کنجد به دست می‌آید و بیشتر خواص کنجد را شامل می‌شود. دانه کنجد یکی از مغذی‌ترین دانه‌های روغنی است و ارزش غذایی و دارویی فراوانی دارد از این‌رو مصرف ارده به تنهایی می‌تواند صبحانه‌ای کامل باشد.
ماده اصلی تشکیل دهنده ارده، کنجد است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌رود. ویتامین‌های موجود در ارده شامل ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، د. و … است. ارده سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباعی نظیر امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است.

خواص ارده برای لاغری و طریقه مصرف

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی، به‌میزان یک یا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورند، با این کار اشتها کم شده و غذای کمتری خواهند خورد.
مصرف ارده به ویژه در وعده صبحانه میل به پرخوری و ریزه‌خواری را در طول روز کاهش می‌دهد. همچنین ارده به دلیل احساس سیری، اشتهای فرد را برای غذای بعدی کم می‌کند.
به طور کلی صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدرات و پروتئین و رعایت یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم کالری در بقیه روز، موجب کاهش وزن و حفظ آن می‌شود.

مجله سلامت کاهش وزن طریقه مصرف ارده برای لاغری طریقه مصرف ارده برای چاقی سلامت نیوز رژیم کاهش وزن رژیم غذایی کاهش وزن راز لاغری درمان لاغری خواص کنجد خواص ارده کنجد بهترین روش کاهش وزن بهترین رژیم لاغری ارزش غذایی ارده کنجد ارزش غذایی ارده

خواص ارده برای درمان لاغری و طریقه مصرف

با اینکه مصرف ارده به لاغری کمک می‌کند، ولی به دلیل میزان انرژی بالای موجود در دانه‌ های کنجد، مصرف آن برای درمان لاغری نیز مفید است. به این منظور توصیه می‌شود، ارده را به همراه شیره خرما، شیره انگور و عسل بعداز غذای اصلی میل کنید.

مطابق با اصول طب سنتی، توصیه می‌شود در استفاده از رژیم ارده برای لاغری، برای افراد دارای طبع سرد (بلغمی مزاج) استفاده شود، چون طبع ارده بسیار گرم و خشک است و در افراد با مزاج صفراوی باعث بروز مشکلاتی نظیر غلیظ شدن صفرا، جوش ناشی از گرمی و… می‌ شود. البته استفاده از آن همراه با مصلح‌ هایی مانند سرکه، ترشیجات، آب‌ لیموی ترش و شیرین به از بین رفتن عوارض ارده کمک می‌کند.

منبع : مجله سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ