برای شاد بودن ، چه مواد غذایی بخوریم؟

0

برای تجربه یک زندگی شاد، می‌ توان مواد خوراکی را به تغذیه روزانه اضافه کرد. افسردگی یک بیماری شایع در جوامع امروزی است. افراد زیادی بدنبال راهی برای رهایی از این بیماری هستند.

یکی از بهترین راه‌ های غلبه بر افسردگی، مصرف غذا های مناسب و خواب کافی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف یک سری غذا های خاص باعث سلامت فکری شده و مرکز احساسات را فعال می‌کنند. حذف انواع خاصی از خوراکی‌ ها و یا گنجاندن برخی غذا های دیگر می‌تواند به ما در درمان و رفع افسردگی کمک می‌کند.

مواد غذایی شادی آفرین مواد غذایی برای افزایش شادی مجله سلامت شاد زیستن سلامت نیوز سبزیجات با برگ های سبز تیره زندگی شاد رفع افسردگی خواص گوجه فرنگی خواص گردو خواص سبزیجات خواص توت فرنگی خواص آووکادو برای شاد بودن چه بخوریم

سبزیجات با برگ‌‌ های سبز تیره

این سبزیجات جلوی تغییر شکل توده‌ های سرطانی را می‌گیرند و بدن را برای مبارزه با آن آماده می‌کنند. اسفناج، کلم پیچ، مارچوبه و لوبیا سبز از همین دسته هستند. همچنین مصرف پیاز، قارچ، انواع توت‌ ها و حبوبات علاوه بر خواص ضد سرطانی و تقویت سیستم ایمنی بدن، تاثیر بسیار زیادی در تقویت روحیه دارند.

گردو

اسید چرب امگا۳ به افزایش روحیه کمک می‌کند و گردو، یکی از غنی‌ترین منابع آن است. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا۳ از عملکرد مغز پشتیبانی کرده و علائم افسردگی را کاهش می‌دهند.

آووکادو

آووکادو حاوی اسید اولئیک است که قدرت عملکرد مغزی را افزایش می‌دهد. سه چهارم از چربی آووکادو عمدتا از چربی‌ های اشباع نشده بوده و به سلامت قلب نیز کمک می‌کند. همچنین این میوه منبع ویتامین K، انواع ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E است.

مواد غذایی شادی آفرین مواد غذایی برای افزایش شادی مجله سلامت شاد زیستن سلامت نیوز سبزیجات با برگ های سبز تیره زندگی شاد رفع افسردگی خواص گوجه فرنگی خواص گردو خواص سبزیجات خواص توت فرنگی خواص آووکادو برای شاد بودن چه بخوریم

توت ‌ها

ذغال اخته، تمشک، توت‌ فرنگی و توت سیاه بالاترین میزان آنتی‌ اکسیدان را دارند و مصرف آن‌ ها در وعده صبحانه بسیار توصیه شده است. نوع آنتی‌ اکسیدان موجود در انواع توت، در رفع افسردگی و بهبود خلق موثر است.

دانه‌ های روغنی

دانه‌ های روغنی مانند دانه‌ کتان، شاهدانه و دانه‌ چیا غنی از امگا۳ هستند و باعث تقویت روحیه می‌شوند. مصرف این دانه‌ ها بدلیل چربی موجود در آن‌ ها باعث افزایش جذب مواد مغذی موجود در سبزیجات می‌شود. پس برای افزایش روحیه، بهتر است از دانه‌ های روغنی همراه با سبزیجات استفاده کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی از اسیدفولیک و آلفالیپوئیک اسید است که هر دو در غلبه بر افسردگی موثرند. طبق تحقیقاتی که در مجله‌ روانپزشکی و علوم اعصاب منتشر شده است، شیوع کمبود فولات در افراد باعث ابتلای آن‌ ها به افسردگی می‌ شود.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ