فواید نعناع فلفلی برای سلامت بدن

0

مدام کسالت دارید؟ گرفتار کرونا شده‌اید؟ بیش از حد آروغ می‌زنید؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم. نعناع فلفلی!

نعنا‌ع فلفلی گیاهی معطر و از گونه‌های معروف نعناع است که از پیوند نعنا‌ع آبی و نعنا‌ع زینتی یا تند به‌وجود آمده است. فواید نعناع فلفلی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. نعناع فلفلی که به نام‌ های آویشن وحشی، خزنده و برکلند هم شناخته می‌شود.

مجله سلامت متخصص طب سنتی گیاهان دارویی و خواص آنها طب سنتی ضد کرونا راههای جوان سازی پوست راه های کنترل دیابت خواص نعناع فلفلی جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی جوان سازی پوست تسکین خروپف بهترین خوراکی های پوست برای حفظ سلامت پوست دست چه کارهایی انجام دهیم

فواید نعناع فلفلی برای سلامتی

نعناع فلفلی یک درمان سنتی محبوب برای تعدادی از بیماری‌ها است. این گیاه دارای اثرات آرام‌بخش بوده و همچنین برای درمان نفخ ‌شکم، تقویت سیستم‌ ایمنی بدن، درمان دردهای‌قاعدگی، درمان ‌اضطراب و بسیاری از بیماری‌های دیگر مؤثر است.

ضد کرونا

دمنوش نعنا‌ع فلفلی یکی از دمنوش‌هایی است کە سبب تقویت سیستم ‌ایمنی بدن فرد می‌شود. منتول، ترکیب‌ شیمیایی اصلی نعنا‌‌ع فلفلی، ضداحتقانی مؤثر است. ضداحتقان‌ها، غشاهای‌ متورم را در بینی منقبض و جمع می‌کنند و درنتیجه تنفس راحت‌تر می‌شود.

سوء‌ِ هاضمه

نعناع فلفلی، عضلات معده را آرام کرده و گردش صفرا را بهبود می‌بخشد. درنتیجه برای افرادی که سوء‌ِهاضمه دارند، مناسب است. بااین‌حال نباید افراد مبتلا به بیماری رفلاکس‌ معده به مری (GERD) از آن استفاده کنند.

درمان سردرد

نعناع فلفلی در ارتقاء جریان خون بسیار مفید است که به درمان سردرد نیز کمک می‌کند. برگ های خشک نعناع فلفلی را درون آب‌جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و نوش‌جان کنید. حتی بوی این دمنوش هم می‌تواند برای درمان سردرد مفید باشد، کافی است یک بار امتحان کنید.

تسکین خروپف کردن

املاح ضدالتهابی در نعناع فلفلی کمک می‌کند تا تورم غشاء در گلو و دیواره بینی کاهش یابد. بنابراین، کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید. برای این درمان فقط کافی است دمنوش نعناع فلفلی را روزانه یک بار، دو ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا بعد از یک ماه از اثرات آن شگفت‌‌زده شوید.

مجله سلامت متخصص طب سنتی گیاهان دارویی و خواص آنها طب سنتی ضد کرونا راههای جوان سازی پوست راه های کنترل دیابت خواص نعناع فلفلی جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی جوان سازی پوست تسکین خروپف بهترین خوراکی های پوست برای حفظ سلامت پوست دست چه کارهایی انجام دهیم

کاهش وزن

بهترین روش برای مصرف نعناع فلفلی جهت کاهش وزن این است که برگ های خشک نعناع فلفلی را با زنجبیل خشک داخل آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. دمنوش را روزانه یک بار صبح ناشتا و یک بار عصر قبل از شام میل کنید.

متوقف کردن آروغ زدن بیش از حد

۱ قاشق چای‌خوری از برگ‌های نعناع فلفلی را به یک فنجان آب‌جوش اضافه کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس دمنوش را صاف کنید. این دمنوش خوش طعم و بو را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

کنترل دیابت

از فواید نعناع فلفلی می‌توان به کنترل دیابت اشاره کرد. مصرف یک فنجان دمنوش نعناع فلفلی گرم دارای خاصیت اثر بخشی در کنترل دیابت است. ترکیبات فنلی و خواص آنتی‌اکسیدانی نعناع فلفلی ممکن است به کنترل دیابت نوع ۲ هم کمک کند.

جوان سازی پوست چرب و کدر

مصرف روزانه دمنوش نعناع فلفلی در جوان‌ سازی پوست بسیار مؤثر است. آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در این دمنوش به تمیز کردن منافذ پوست کمک می کنند. منتول، عنصر اصلی برگ های نعناع، ​​باعث کاهش ترشح بیش از حد چربی از غدد چربی می‌شود.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ