زعفران ؛ ادویه طلایی ضد افسردگی

0

زعفران به غذا، شیرینی و دمنوش شما طعم و عطری خارق‌ العاده می‌دهد که با هیچ‌‌ چیز نمی‌توان آن را توصیف کرد. خواص زعفران هم دست‌ کمی از طعم و عطر آن ندارد.

زعفران که به ادویه طلایی نیز معروف است، سالهاست که به غذاهای ما طعم و رنگ و بوی خاصی می‌بخشد. این ادویه گران‌ قیمت می‌تواند به عنوان آنتی‌ اکسیدان به بهبود عملکرد سیستم‌ ایمنی بدن کمک کند و سطح انرژی را بالا ببرد.

مزایای چای زعفران متخصص طب سنتی فواید زعفران طب سنتی ضد افسردگی سندرم پیش از قاعدگی سلامت نیوز سلامت پوست و مو سلامت پوست در طب سنتی درمان خشکی لب درمان افسردگی با گیاهان دارویی درمان افسردگی با طب سنتی درمان افسردگی خواص چای زعفران برای قلب

سلامت دستگاه تنفس

زعفران موجب درمان سرفه و سرماخوردگی می‌شود. این ماده مانند اکسپکتورانت یا خلط آور عمل می‌کند و موجب رقیق شدن خلط درون ریه و گلو می‌گردد. زعفران قادر است مانند یک ترکیب ضدالتهابی و محرک عمل کند. این مزایای گفته شده در مورد زعفران می‌تواند در برابر بیماری آسم مفید باشند. حمله‌های بیماری آسم زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه تنفس به دلیل التهاب باریک شده باشد و زعفران می‌تواند از این پیشامد جلوگیری کند.

قاعدگی و سلامت هورمون‌ ها

سندرم پیش از قاعدگی به دلیل هورمون‌ های مختلفی به وجود می‌آید که هم‌ زمان موجب ویرانی می‌شود. زعفران می‌تواند تا حدودی بر سیستم غدد درون‌ریز تأثیر بگذارد و باعث آزاد شدن برخی از هورمون‌ها (یا مواد شیمیایی مربوط به اعصاب) شود که برای کنترل سندرم پیش از قاعدگی مانند سراتونین مفید است. سراتونین هورمون شادی است و به کاهش شدت تغییرات خلق و خو در زنان کمک می‌کند.

بهبود دستگاه گوارش

به عنوان یک منبع گیاهی، جای تعجب نیست که زعفران برای بهبود و حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید باشد. بطورخاص، زعفران به دلیل وجود ترکیبات مختلفی که به عنوان ضداختلال عمل می‌کند، برای دستگاه گوارش و تحریک هضم بسیار مناسب خواهد بود.

مناسب برای سلامت جنسی

اگر می‌خواهید سلامت جنسی خود را حفظ کنید، بطور مرتب شروع به مصرف زعفران کنید که تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت. زعفران منبع گیاهی است که از مدت‌ها قبل برای معالجه مشکلات جنسی مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. اعتقاد بر این است که برای مردان، زعفران منبع خوبی برای بهبود و تقویت باروری است.

برتری در درمان افسردگی نسبت به فلوکستین

افسردگی یکی از مهمترین اختلالات روانپزشکی است که عوارضی همچون اضطراب، تشویش و بی‌خوابی را به دنبال دارد. جالب است بدانید زعفران مکانیزم بهتری نسبت فلوکستین که یک داروی ضد‌افسردگی شناخته شده است، دارد.

مزایای چای زعفران متخصص طب سنتی فواید زعفران طب سنتی ضد افسردگی سندرم پیش از قاعدگی سلامت نیوز سلامت پوست و مو سلامت پوست در طب سنتی درمان خشکی لب درمان افسردگی با گیاهان دارویی درمان افسردگی با طب سنتی درمان افسردگی خواص چای زعفران برای قلب

کاهش و تسکین درد

تسکین درد یکی از مزیت‌های با ارزش زعفران به شمار می‌رود. ماده فرار سافرانال مانند مسکن عمل می‌کند و درد دندان را شفا می‌بخشد. زعفران دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و تسکین‌دهنده است به همین دلیل برای کودکان در حال دندان درآوردن مفید است و همچنین می‌تواند الگوی خواب را بهبود ببخشد.

درمان ریزش‌ مو

زعفران با استحکام‌بخشی تارهای مو از ریشه تا نوک موجب جلوگیری از ریزش مو می‌شود. اگر زعفران را با شیره شیرین‌بیان مخلوط کنید، می‌توانید از این تونیک مو برای درمان آلوپسی یا طاسی و ریزش مو و همچنین تحریک رشد سریع‌ تر مو استفاده کنید.

درخشندگی پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زعفران دارای خواص ضد پیری است. از خواص زعفران برای پوست صورت می‌توان به نرمی، انعطاف و درخشندگی اشاره کرد. کاربردهای معمولی زعفران می‌تواند باعث سفید شدن پوست، جلوگیری از جوش، از بین بردن زخم و لکه‌های تیره پوست و دیگر لکه‌های پوستی نیز بشود.

درمان خشکی لب

یکی دیگر از خواص ارزشمند زعفران درمان خشکی لب است. زعفران حاوی ویتامین ب ۱۲ است و به بهبود ترک و خشکی لب کمک می‌کند.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ