تخمه آفتابگردان چه خواصی دارد؟

0

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به حفظ کارکرد بهینه‌ بدن شما کمک می‌کنند. تخمه آفتابگردان را می‌توان به‌تنهایی خورد یا روی سالاد و غلات صبحانه ریخت.

ویتامین های ضروری بدن ویتامین e در چه چیزهایی وجود دارد منابع غذایی ویتامین E مرطوب کننده طبیعی مجله سلامت سلامت مو روغن ویتامین E رژیم غذایی برای سلامت مو درمان گیاهی آرتروز خواص روغن ویتامین E خواص تخمه آفتابگردان در طب سنتی خواص تخمه آفتابگردان آرتروز زانو و درمان آن آرتروز

بهبود سلامت قلبی عروقی

تخمه آفتابگردان یکی از منابع خوب ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان است که به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. افرادی که ویتامین E بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر درمعرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

ساخت و استحکام عضلات

تخمه آفتابگردان حاوی چربی‌های تکثیرنشده و چربی‌های چندگانه‌ غیراشباع است. تقریبا ۹۰ درصد چربی‌های موجود در تخمه آفتابگردان چربی‌های غیراشباع یا سالم هستند. همچنین تخمه‌ها حاوی پروتئین هستند که به ساخت و استحکام عضلات و بافت‌های بدن کمک می‌کند.

 ساخت گلبول‌ های قرمز

اسید فولیک نوعی ویتامینB است که به‌طور طبیعی در غذا وجود دارد. وجود اسید فولیک برای ساخت گلبول‌های قرمز در بدن و نگه داشتن هموسیستئین در حالت عادی، که نوعی اسید آمینه است، ضرورت دارد. اسید فولیک برای زنانی که در دوران بارداری به‌سر می‌برند هم لازم است و به رشد و تکامل جنین کمک می‌کند.

جلوگیری از آسیب‌ سلولی

تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین E است که از گسترش و نفوذ رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند. این ویتامین همچنین به عملکردهای خاصی از سیستم گردش خون کمک می‌کنند.

ویتامین های ضروری بدن ویتامین e در چه چیزهایی وجود دارد منابع غذایی ویتامین E مرطوب کننده طبیعی مجله سلامت سلامت مو روغن ویتامین E رژیم غذایی برای سلامت مو درمان گیاهی آرتروز خواص روغن ویتامین E خواص تخمه آفتابگردان در طب سنتی خواص تخمه آفتابگردان آرتروز زانو و درمان آن آرتروز

بهبود سلامتی مغز

تخمه آفتابگردان می‌تواند آثار آرام‌بخش بر روی مغز شما داشته باشد. همچنین به متعادل ساختن مزاج بدن کمک می‌کند. این خاصیت تخمه آفتابگردان به علت مقادیر بالای تریپتوفان موجود در تخمه آفتابگردان است.

مرطوب‌ کننده طبیعی برای پوست

تخمه آفتابگردان مانند نیروگاه آنتی‌ اکسیدان‌ ها است. یکی از بهترین ترکیبات تخمه آفتابگردان، مقادیر بسیار بالای ویتامین E آن است. ویتامین E می‌تواند به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای پوست عمل کند و آن برای جوان‌سازی پوست به‌وسیله افزایش جریان خون و کاهش چین و چروک، شناخته می‌شود.

یکی دیگر از خواص تخمه آفتابگردان برای سلامت پوست است. لسیتین به دست‌آمده از آفتابگردان یک نرم‌کننده قوی طبیعی است.

 مراقبت از مو

توکوترینول موجود در ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است، که به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. علاوه بر مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها، تخمه آفتابگردان حاوی آهن نیز است که گردش و هدایت خون را تحریک می‌کند که این موضوع رشد مو را تحریک می‌کند.

 تنظیم سطح هورمون‌ ها

تخمه آفتابگردان غنی از اسید چرب‌ها مانند امگا۳ و امگا۶ است که به سوخت‌وساز بهینه غده تیروئید کمک می‌کند.

درمان درد آرتروز

ویتامین E به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان به‌صورت مستقیم با کاهش علائم آرتروز و دیگر حالت‌های التهابی در بدن در ارتباط است.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ